سحر خیزی چرا و به چه علت؟ + فیلم
سحر خیزی چرا و به چه علت؟ + فیلم

‌می‌گویند سحرخیز باش، تا کامروا شوی .. هیچ آدم موفقی را نخواهید یافت که از خواب زیاد، به جایگاهش رسیده باشد. از هر کدام که بپرسید یکی از دلایل به موفقیت رسیدنشان را سحرخیز بودنشان می‌دانند.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من،سحر خیز باش تا کامروا باشی. این جمله را همه ما حفظ هستیم و به آن اعتقاد داریم. چه خوب است که به عادت های خوب خود سحرخیزی را نیز اضافه کنیم.
رسول خدا(ص) می فرماید: سحرخیزی مبارک است و همه نعمت ها به ویژه روزی را می افزاید؛همچنین آن حضرت می فرماید: صبحگاهان در پی نیازمندی هایتان بروید، چرا که آسان به دست می آیند.
امیر مومنان (ع) می فرماید: صبح زود در پی روزی رفتن، روزی را افزایش می دهد،همچنین می فرماید: کسی که خواستگار جاودانگی است – که جاودانگی وجود ندارد- باید سحرخیز باشد؛ نیز می فرماید: هیچ سحرخیزی در راه خدا برتر و بالاتر از سحرخیزی برای تامین معاش فرزندان و خانواده نیست.
امام صادق (ع) می فرماید: جدیت و تلاش کنید! هرگاه نماز صبح گزاردید و بازگشتید صبحگاهان در پی روزی روید و کسب حلال کنید، چرا که خدای عز و جل روزیتان دهد و یاریتان رساند.
همچنین آن حضرت می فرماید: امام سجاد (ع) هنگام صبح در پی روزی بیرون می رفت. پرسیدند: ای فرزند رسول خدا کجا می روی؟ فرمود: برای پذیرش صدقه برای خانواده ام. پرسیدند: آیا برای خانواده ات صدقه می پذیری؟ فرمود: هرکه کسب حلال کند، روزی خانواده خود را از خدا  می خواهد و به آنان می رسد.
پدر و مادرهای قدیمی و بخصوص پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها اعتقاد زیادی به سحرخیزی دارند، زیرا فواید سحرخیز بودن را بخوبی می‌دانند. در خانه‌های قدیمی، همیشه مثل پادگان‌های نظامی و سربازخانه‌ها، ساعت ۴ برپا بود. تازه از نظر بزرگترها ساعت ۴ که بیدار می‌شدی، لنگ ظهر بود. آن موقع صبح،  مادرها حیاط را آب و جارو کرده بودند و بوی عود و اسفند از خانه برپا بود، صدای قل قل سماور هم می‌آمد. پدر خانواده هم نان خاش‌خاشی داغ و حلیم گرفته از در خانه وارد می‌شد.
یادم می‌آید یک‌بار از مادربزرگم پرسیدم چرا باید سحرخیز بود؟ گفت رزق و روزی آدم‌ها را سر صبح تقسیم می‌کنند، خواب بمانی رزق و روزی و برکت آن روز از دستت می‌رود. اعتقاد داشت به اینکه تمام اعضای خانه باید، سحرخیز باشند تا برکت زندگی و رزق و روزی به خانه بی‌آید.
درست زمانی که بسیاری از افراد در خواب به سر می‌برند، عده انگشت‌شماری مهم‌ترین کارهای روز خود را به اتمام رسانده‌اند.
زندگی زیبا با سحرخیزی
اگر سحرخیز بودن برای شما دشوار است و به‌ سختی می‌توانید از پتوی گرم و نرم خود دل بکنید، پیشنهاد می‌کنم با خواندن مقاله فواید سحرخیز بودن ، انگیزه سحرخیز شدن را در خود ایجاد کنید.
فواید سحرخیز بودن
۱-صبح‌ها انرژی بیشتر و ذهن بازتری دارید.۲-روز خود را با عجله شروع نمی‌کنید.۳-صبح، بهترین زمان برای انجام کارهای شخصی است.۴-انجام دادن کارها در اول صبح، باعث آرامش خاطر می‌شود.۵-زود شروع کردن مساوی است با زود به پایان رساندن.۶-زودتر خسته می‌شوید، زودتر می‌خوابید، خواب بهتری خواهید داشت.۷-بعد دیگری از زندگی را تجربه  می‌کنید.۸-تنها ساعاتی که می‌توانید خودتان باشید.۹- بانک انرژی، انگیزه و اراده شما فول است.
صبح زود انگیزشی ترین زمان ممکن است! طبق آخرین تحقیقات روانشناسان، ساعت ۵ تا ۸ صبح، زمانی است که ما بیشترین انگیزه ممکن را برای شروع یک روز عالی و حتی یک زندگی دوباره داریم. هر کدام از ما به مقدار معینی تمرکز، توجه، انرژی، انگیزه و اراده داریم. صبح زود زمانیست که بانک همه آنها کاملا پر است. پس بهترین زمان برای مطالعه و یادگیری و انجام کارهای مهم، صبح زود است.
سحرخیزی کیفیت انجام کارها را چندین برابر افزایش می‌دهد.
رابطه سحرخیزی و افسردگی:
یکی از مهم‌ترین فواید سحرخیز بودن از بعد روانشناسی که تحقیقات آماری نشان داده است، این است که افراد سحرخیز، به نسبت سایر افراد کمتر به بیماری‌هایی که جنبه روانی دارند، دچار می‌شوند از جمله: افسردگی، اختلالات خلقی و …حتی شاید جالب باشد که بدانید، میزان رضایت از زندگی افراد سحرخیز بشدت بالاست و آمار خودکشی در این افراد بسیار پایین است.
با کمتر شدن فعالیت‌ها، امکان ابتلای افراد به بیماری‌هایی مثل چاقی، مشکلات قلبی و اختلالات روانی بیشتر می‌شود. در افراد سحرخیز هورمون‌های ضدافسردگی ترشح می‌شود، پس اگر زمان کافی برای فعالیت‌های ورزشی ندارید، با ۱۰ الی ۱۵ دقیقه زودتر بیدار شدن می‌توانید به سلامت بدن خود کمک کنید. محققان کشف کرده‌اند که حدود ۴۰ درصد احتمال ابتلای افراد سحرخیز به نسبت به شب‌زنده‌داران کمتر است.
رابطه سحرخیزی و آرامش
وقتی صبح ها برای رفتن به محل کار، مدرسه و … دیر از خواب بلند می‌شوید، چقدر دچار استرس می‌شوید و با عجله به سمت انجام دادن کارتان پیش می‌روید؟این عجله و استرس می‌تواند باعث شود هم به کار خود نرسید، و هم کل روزتان به هم بریزد.
خب چه کاری است که دیر بیدار شویم و این همه استرس برای خودمان درست کنیم؟اگر زودتر از خواب بیدار شویم، می‌توانیم اعصاب راحت تری داشته باشیم، با آرامش بیشتری رفتار کنیم و حتی زودتر به کاری که می‌خواهیم انجام دهیم، برسیم!
افزایش اعتماد به نفس:
وقتی همه در خواب هستند و ما مشغول انجام کارمان، تا زمانی که دیگران از خواب بیدار شوند، ما صبحانه‌مان را خورده‌ایم و کلی از کارهای مهم و اصلی‌مان را انجام داده‌ایم. پس همین حس باعث می‌شود حس مفید بودن به ما دست دهد. ن‌تنها در این مورد، بلکه اعتماد به نفس بالا باعث می‌شود که رابطه صمیمانه‌تری با دیگران برقرار کنیم.
می‌دونستید برای افراد سحرخیز هر ماه ۳۳ روزه ؟؟
با دو ساعت زودتر بیدار شدن در هر روز ، دو روز به روزهای ماه خود اضافه کنید. کافیست فقط دو ساعت زودتر از خواب بیدار شوید.
 افزایش خلاقیت
اولین و مهم ترین مسئله برای موفقیت افرادی که واقعا به دنبال کسب موفقیت هستند، خلاقیت و بهره وری است. البته نیازی نیست که از همان ابتدا عجله کنید. اساسا این یک انتخاب شخصی است. تیم کوک مدیر عامل اپل حدودا ساعت ۴٫۳۰ صبح ایمیل های خود را ارسال می کند.
حرف پایانی فواید سحرخیز بودن
تمام این موارد فقط و فقط دستاورد دو ساعت زودتر بیدار شدن است. اگر برای شما سحرخیز شدن سخت است به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله چگونه سحرخیز شوم را مطالعه کنید. در عصر حاضر افراد اهمیت فراوانی به بهبود و توسعه فردی خود می‌دهند و سعی دارند راهکارها و چند و خم چگونه موفق شدن را بیابند. یکی از راهکارها سحرخیز شدن است اما اغلب افراد نمی‌دانند چرا سحرخیزی مهم است یا چگونه سحرخیز شوند و یا فواید سحرخیزی چیست. امیدوارم مطالعه این مقاله در این زمینه به شما کمک کرده باشد، موفق و موید باشید. منبع :سایت خبر آنلاین و سایت بهارمن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی