چرا ساعت‌های هوشمند باعث خارش پوست می‌شوند؟
چرا ساعت‌های هوشمند باعث خارش پوست می‌شوند؟

یکی از مشکلاتی که بسیاری از کاربران ساعت‌های هوشمند با آن مواجه هستند، احساس خارش در ناحیه مچ دست و تحریک شدن پوست این ناحیه از بدن است. حال ممکن است این سوال مطرح شود که چرا مشکل فوق به وجود می‌آید؟

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، سال‌ها است که استفاده از ساعت‌های مچی در بین افراد جوامع مختلف رواج دارد، اما با ظهور ساعت‌های هوشمند، شاهد افزایش موارد خارش و ایجاد حساسیت‌های پوستی هستیم. محققان به بررسی این مورد پرداخته و دریافتند این موضوع دارای دلایل متعدی است.
باید توجه داشت که ایجاد خارش‌های پوستی ناشی از ساعت‌های هوشمند برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ خبرساز شد. در این سال بسیاری از کاربران ساعت‌های هوشمند Fitbit گزارش‌هایی از ایجاد حساسیت و خارش شدید پوستی روی مچ دست خود داشتند و در پی این موضع محصولات مورد نظر جمع آوری شدند.امروزه نیز بسیاری از صاحبان ساعت‌های هوشمند همچنان با این مشکل مواجه بوده و انواع حساسیت‌های پوستی را در مچ دستان خود تجربه می‌کنند.در وهله نخست باید توجه داشت که ساعت‌های هوشمند تنها به درد بررسی زمان نخورده و خدمات گسترده‌ای همچون پایش ضربان قلب، سطح اکسیژن خون، میزان سوزاندن کالری، میزان و کیفیت خواب و … را به کاربران ارائه می‌کنند. بنابراین این ساعت‌ها در تمامی بیست و چهار ساعت شبانه روز روی مچ دست افراد بسته شده است در حالی که ساعت‌های کلاسیک معمولا زمانی که افراد به خانه می‌رسیدند از دست خارج شده و کسی برای خواب شبانه، از ساعت مچی استفاده نمی‌کرد.بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد: این واکنش پوستی ممکن است به دلیل درماتیت تماسی باشد، که نوعی واکنش محسوب می‌شود که می‌تواند در هر زمان وجود اصطکاک، فشار و عرق مداوم بین پوست و هر ماده دیگری به وجود آید. طبیعتا وقتی به طور دائم ساعت‌های هوشمند روی دستان شما قرار دارد، احتمال واکنش درماتیت تماسی بیشتر می‌شود. از سوی دیگر مطالعات انجام شده بیانگر این واقعیت است که حساسیت‌های پوستی ممکن است به دلیل یک واکنش آلرژیک مربوط به ماده‌ای در خود بند ساعت رخ دهد.محققان برای کاهش این مشکل و کنترل خارش و حساسیت پوستی در محل ساعت‌های هوشمند توصیه می‌کنند این موارد را رعایت کنید:ساعت هوشمند خود و بند آن را همیشه تمیز نگه داریدساعت و پوست خود را خشک نگه داریدهیچ گاه ساعت مچی خود را خیلی سفت نبندیددر طول روز حداقل به مدت یک ساعت به دست خود استراحت داده و ساعت هوشمند خود را باز کنید. منبع: sciencefocus