بیگانگان فرا زمینی در بین مردم!
بیگانگان فرا زمینی در بین مردم!

اخیرا گروه جدیدی از مردم اعلام کرده اند که معتقدند فرازمینی هستند. این افراد ستاره‌ها یا بذر‌های ستاره‌ای نامیده می‌شوند که معتقدند از ابعاد دیگر فضا به زمین آمده اند تا به بهبود سیاره کمک و بشریت را به عصر طلایی هدایت کنند.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، ممکن است کمی احمقانه به نظر برسد، اما جستجوی اینترنتی این عبارت بیش از ۴ میلیون نتیجه را به ارمغان می ‌آورد و تعداد زیادی از مردم هستند که ویدیوهایی را در صفحات مجازی پست می‌ کنند که معتقدند از دنیای دیگری آمده اند.
برخلاف انسان های زمینی که گفته می شود در زمین تناسخ می کنند، بذرهای ستاره ای بر این باورند که از سیاره دیگری نشات گرفته اند تا در اینجا متولد شوند. بذرهای ستاره ای بر این باورند که آنها مجرای بین قلمروهای الهی و زمینی هستند و می توانند از طریق مراقبه بین کهکشان ها تردد کنند.

بذرهای ستاره ای همچنین معتقدند که می توانند به زبان سبک ارتباط برقرار کنند. این زبان شکلی از ارتباط است که محدودیت های انسانی را دور می زند و به زبان روح سخن می گوید.
همچنین گفته می شود که آنها همدل، حساس و دارای مشکلات جسمی و روانی بیشتری هستند زیرا روح آنها به داشتن بدن انسان عادت ندارد. بذرهای ستاره ای می خواهند به بشریت کمک کنند. اما آنها غرق در زندگی روی زمین شده و با گذراندن زمان به تنهایی شارژ می شوند.
معتقدان همچنین می ‌گویند: بذرهای ستاره میل به کاوش و تجربه فرهنگ‌ها و حوزه‌های جدید دارند که به افراد ستاره کمک می ‌کند تا بینش جدیدی از هستی ارائه دهند. به عنوان مثال می توان به تئوری های جدید توطئه در مورد جامعه، مداخلات بهداشتی کل نگر، همراه با افکاری در مورد بیگانگان و تمدن های باستانی اشاره کرد.
در واقع تحقیقات نشان می دهد: احساس تعلق پایین این افراد اغلب با افسردگی مرتبط است. اما چه چیزی باعث می شود برخی از افرادی که چنین احساساتی را تجربه می کنند به این نتیجه برسند که باید از سیاره دیگری باشند؟ به ویژه با توجه به این که هیچ حیاتی فراتر از زمین تاکنون یافت نشده است و هیچ مدرکی دال بر اینکه حیات بیگانه تاکنون از زمین بازدید کرده باشد وجود ندارد.
به گفته کارشناسان، مفهوم بذرهای ستاره ای شکلی از باور عصر جدید است. این اصطلاح به اعمال معنوی جایگزینی اشاره دارد که در طول دهه ۱۹۷۰ توسعه یافتند. اگرچه هر یک از عقاید عصر جدید متفاوت است، فلسفه ها ویژگی های مشترکی دارند چراکه آنها هستی را بر حسب جهان می بینند و بر معنویت و همچنین خود تمرکز می کنند.
کارشناسان معتقدند: حمایت از باورهای عصر جدید مانند بذرهای ستاره ای رو به افزایش است. این امر ناشی از بی اعتمادی به علم و تردید در ادراکات متعارف واقعیت به ویژه بدبینی نسبت به جامعه مدرن و تلاش برای یافتن معنا در زندگی است.
محققان چنین توضیح می دهند که برخی از ویژگی های شخصیتی نیز ممکن است برخی از افراد را به اعتقاد به مفهوم بذرهای ستاره ای متمایل کند. به عنوان مثال، اگر شما  تفکرات فانتزی دارید و اغلب رویدادهای خیالی و واقعی را با هم اشتباه می گیرید، ممکن است نظریه آگاهی بیگانه را عمیق و مطلوب ببینید.
در اصطلاح روانشناسی، این خطا به عنوان خطای نظارت منبع شناخته می شود که نوعی خطای حافظه ناخودآگاه است که در آن فرد بین آنچه واقعی و دقیق و غیر واقعی و تصوری است گیج می شود. این عارضه معمولاً در اسکیزوفرنی دیده شده و تحقیقات پیوندهایی بین اختلال شخصیت اسکیزوتایپی و اعتقاد به تئوری ‌های توطئه پیدا کرده است.
 اثر دیگری که می تواند چنین باورهایی را تشویق کند، موضوعی است که به آن سردرگمی هستی شناختی گفته می شود. این امر زمانی اتفاق می افتد که مردم نمی توانند بین جملات استعاری و واقعی تمایز قائل شوند.
منبع: sciencealert