طرز پخت شیرینی شاهپسند بدون فر
طرز پخت شیرینی شاهپسند بدون فر

شیرینی شاهپسند یکی از شیرینی‌های ساده و خوشمزه است که می‌توانید آن در تمامی مراسم‌ها و هم چنین برای پذیرایی عید نوروز سرو نمایید.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، شیرینی شاهپسند یکی از خوشمزه‌ترین شیرینی‌های نوروزی می‌باشد که مزه تقریبا شبیه نخودی دارد با این تفاوت که خیلی زود خرد نمی‌شود و بسیار خوشمزه و خوش بو می‌باشد شما می‌توانید آن را با هر نوع مغزی که دوست دارید کاور کنید فقط کافی است مقداری شکلات ذوب شده به شیرینی شاهپسند بزنید.
بیشتر بخوانید: شیرینی گردویی
شما می‌توانید مانند دیگر شیرینی‌ها این شیرینی خوشمزه را در فر یا بدون فر و بر روی گاز تهیه کنید. شیرینی شاهپسند بدون فر یکی از انواع روش‌های پخت این شیرینی خوشمزه است که برای کسانی که در منزل فر ندارند مناسب است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی شاهپسند بدون فر  با ما همراه باشید.مواد لازم شیرینی شاه پسند بدون فرزرده تخم مرغ ۱ عددپودر قند ½ لیوانروغن صاف قنادی یا کره ½ لیوانآرد نخودچی ۱ لیوان سرخالیآرد سفید ۱ لیوان سرخالیپودر هل ½ قاشق چایخوری
طرز تهیه شیرینی شاه پسند بدون فرمرحله اولبرای تهیه شیرینی شاهپسند بدون فر در ابتدای کار یک شعله پخش کن روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم، سپس یک قابلمه بزرگ روی آن قرار داده و درب آنرا با دم کنی می‌پوشانیم و اجازه می‌دهیم به خوبی گرم شود.مرحله دومدر این مرحله زرده تخم مرغ را به همراه پودر قند، پودر هل و روغن صاف قنادی درون یک کاسه مناسب می‌ریزیم و با دور تند همزن مخلوط می‌کنیم تا بافت مواد پوک و سبک و رنگ آن مایل به کرمی شود.مرحله سومحالا آرد سفید و آرد نخودچی را با هم ترکیب کرده و سه مرتبه الک می‌کنیم، سپس کم کم به مواد داخل کاسه اضافه کرده و با لیسک مخلوط می‌کنیم تا خمیری نرم و صاف که به دست نمی‌چسبد شکل بگیرد.مرحله چهارمپس از اینکه خمیر آماده شد، آنرا با نوک انگشت چند دقیقه ورز می‌دهیم، سپس داخل یک کیسه پلاستیکی قرار داده و به مدت یک ساعت در فضای آشپزخانه استراحت می‌دهیم تا منسجم شود.
مرحله پنجمپس از گذشت این زمان، به اندازه یک گردو از خمیر بر می‌داریم و به صورت گرد شکل می‌دهیم. در ادامه تمام خمیر را به همین صورت حالت می‌دهیم، سپس دو لایه کاغذ روغنی درون قابلمه قرار می‌دهیم.مرحله ششمدر این مرحله خمیر‌های آماده شده را با کمی فاصله روی کاغذ روغنی درون قابلمه می‌چینیم و درب قابلمه را با دم کنی به طور کامل می‌پوشانیم، سپس اجازه می‌دهیم شیرینی‌ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزند.مرحله هفتمپس از اینکه شیرینی‌ها پختند، اجازه می‌دهیم درون قابلمه خنک شوند، سپس آن‌ها را از قابلمه خارج کرده و درون ظرف مورد نظرمان می‌چینیم. روی شیرینی‌ها را می‌توانیم به سلیقه خود با شکلات ذوب شده تزیین کنیم.منبع: آکاایران