گرم کردن دوباره این غذا‌ها خطراتی دارد که باید بدانید+ فیلم
گرم کردن دوباره این غذا‌ها خطراتی دارد که باید بدانید+ فیلم

برخی از مواد غذایی با گرم کردن دوباره تبدیل به سمی خطرناک برای بدن می‌شوند، این غذا‌ها نباید دو بار گرم شوند و گرم کردن دوباره آن‌ها خطرات جدی به همراه دارد.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من،وقتی صحبت از یک ناهار سریع اداری یا یک وعده عصرانه می شود معمولا باقی مانده غذای روز گذشته می تواند نجات دهنده باشد،این موضوع اگرچه اشکالی ندارد اما در برخی موارد می تواند خطرات جدی به همراه داشته باشد.
سیب زمینی
مشکل اصلی در گرم کردن مجدد سیب زمینی صرفا مربوط به فرآیند گرم شدن آن ها با مایکروویو یا اجاق گاز نمی شود زیرا اگر سیب زمینی پخته شده برای مدت زیادی در دمای اتاق خنک شود، ممکن است باکتری هایی که باعث بوتولیسم می شوند تشکیل دهند. اگر هم سیب زمینی در یک فویل بسته بندی شود این احتمال بیشتر خواهد شد.
با گرم شدن مجدد، باکتری ها کاملا از بین نمی روند حتی اگر ظرف آن به خوبی داغ شود. توصیه می شود سیب زمینی را بلافاصله پس از پخت مصرف کرده یا این که در یخچال گذاشته و آن را سرد سرو کنید تا از گرم کردن و مسمومیت غذایی ناشی از آن به دور باشید.
قارچ
گرم کردن قارچ یک اشتباه بزرگ است زیرا حاوی پروتئین هایی می باشد که در صورت عدم نگهداری صحیح توسط آنزیم ها و باکتری ها آسیب می بیند و تغییر می کند. به عنوان مثال گرم کردن قارچی که در دمای اتاق به مدت طولانی مانده است می تواند باعث معده درد شود . اگر واقعا باید قارچ را دوباره گرم کنید بر اساس توصیه شورای اطلاعات غذایی، آن را حداقل تا ۲۲۶ درجه سانتی گراد حرارت دهید یا به صورت سرد مصرف نمایید.
مرغ
گرم شدن باقی مانده مرغ می تواند خطرناک باشد. اگرچه گرم کردن مجدد مرغ ممکن است منجر به مسمومیت غذایی نشود اما توصیه نمی شود؛ زیرا ترکیب پروتئینی آن تغییر می کند و باعث بروز مشکلات گوارشی خواهد شد.
برای گرم کردن مجدد باید اطمینان حاصل کنید که هر تکه از مرغ تا ۷۹ درجه سانتی گراد گرم شود تا باکتری های خطرناک از بین بروند. علاوه بر این، اگر می خواهید مرغ پخته شده را مرتبا گرم کنید باید اطمینان حاصل کنید که کاملا مغزپخت شده باشد و در دمای کم و مدت طولانی گرم شود و همچنین مرغ را بیش از ۳ روز نگهداری نکنید.
تخم مرغ
سازمان غذا و دارو توصیه می کند که گرم شدن مجدد تخم مرغ هایی که حتی برای مدت کوتاهی در دمای اتاق سرد شده اند، می تواند خطرناک باشد. بنابراین هرگز نباید تخم مرغ یا غذاهایی حاوی آن را در هوای گرم و خارج از یخچال بیش از ۱-۲ ساعت قرار دهید. باکتری هایی چون سالمونلا می توانند به سرعت در غذاهایی حاوی تخم مرغ تکثیر یافته و منجر به مسمومیت غذایی جدی شوند.
اسفناج و کرفس
اسفناج و کرفس باقیمانده؛ احتمالا میان وعده موردعلاقه هیچ کس نیست اما علاوه براین، استفاده از این سبزیجات برگ دار در مایکروویو نیز مناسب نیست. نیترات موجود در آن ها می تواند با گرم شدن مجدد به نیتریت و سپس به نیتروزامین تبدیل شود. برخی از نیتروزامین ها سرطان زا هستند و میتوانند توانایی بدن را در حمل اکسیژن تحت تاثیر قرار دهند بنابراین اسفناج را بلافاصله پس از پختن مصرف کنید. همچنین حین گرم کردن مجدد غذا یا سوپی حاوی کرفس بهتر است کرفس آن را جدا و از غذا خارج نمایید.منبع : سایت نمناک

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی