اوزون درمانی چقدر برای کاهش درد‌های مفصلی موثر است؟
اوزون درمانی چقدر برای کاهش درد‌های مفصلی موثر است؟

اگر شما هم با مشکل دردهای مفصلی دست و پنجه نرم می کنید و به دنبال کسب اطلاعات درباره اوزون درمانی هستید، این مطلب برای شما مفید است.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، سوالاتی از قبیل، اوزون درمانی چیست؟ چقدر برای کاهش درد‌های مفصلی موثر است؟ و اینکه عوارض و مزایای آن چیست؟ را دکتر عباس دقاق زاده، متخصص درد‌های اسکلتی و عضلانی در این مطلب پاسخ می دهد.  اوزون درمانی یا اوزون تراپی خواص درمانی بسیار قدرتمندی دارد. عوارض این روش بسیار کم است یا حتی می‌توان آن را بدون عارضه در نظر گرفت.
مطالعات نشان می‌دهد، اوزون درمانی دارای مزایای متعددی است. جلوگیری از عفونت‌ها از طریق کشتن ویروس ها، باکتری‌ها و قارچ ها_ به خصوص عوامل بیماری زایی که نسبت به درمان مقاوم بوده و در بیماری‌های مزمنی مانند بیماری لایم (بیماری عفونی که توسط نیش کنه منقل می‌شود) دخالت دارند_ و بهبود گردش خون از طریق افزایش جریان خون در سیستم قلبی عروقی از جمله این مزایاست.اُزون درمانی از طریق تحریک آنزیم DPG (دی فسفو گلیسرات) جذب اکسیژن را افزایش می‌دهد. این آنزیم به سلول‌ها کمک می‌کند تا اکسیژن مورد نیاز خود را به خوبی از جریان خون به دست آورند. این امر کمک می‌کند تا عفونت‌های بی هوازی و مقاوم از بین بروند. همچنین با تامین اکسیژن اضافی برای سلول ها، محیطی را فراهم می‌کند که آن‌ها بهتر بتوانند شرایط خود را بازسازی کنند.اُزون درمانی، میتوکندری‌ها را تحریک می‌کند. آن‌ها نیروگاه‌های سلولی هستند و انرژی در دسترس را برای شما افزایش می‌دهند. اوزون درمانی توانایی آنتی اکسیدانی بدن شما را افزایش داده که در پی آن مقاومت بدن در برابر عوامل مخرب افزایش می‌یابد.اوزون تراپی علاوه بر درمان مشکلات ستون فقرات برای کاهش درد‌های مفصلی مانند درد مفصل شانه، زانو، مفصل لگن و ران‌ها و … نیز موثر است.گفتنی است، تزریق اوزون مانند سایر درمان‌ها در علم پزشکی معجزه گر و شفاگر نیست و پاسخ به درمان در بیماران صد در صد نیست و جوابدهی به عوامل مختلف و شیوه زندگی فرد نیز مرتبط است. منبع : سیناپرس