کلم به هضم غذا کمک می کند
کلم به هضم غذا کمک می کند
اگر می خواهید سلامت گوارش خود را بهبود ببخشید، کلم غنی از فیبر یک گزینه عالی است. این سبزی ترد سرشار از فیبر نامحلول مناسب روده است

اگر می خواهید سلامت گوارش خود را بهبود ببخشید، کلم غنی از فیبر یک گزینه عالی است. این سبزی ترد سرشار از فیبر نامحلول مناسب روده است، نوعی کربوهیدرات که در روده تجزیه نمی شود. فیبر نامحلول با اضافه کردن حجم به مدفوع و ترویج حرکات منظم روده به سالم نگه داشتن سیستم گوارشی کمک می کند. علاوه بر کلم، کدو نیز می تواند منجر به هضم آسان تر غذا بشود. قیمت کدو تنبل گرد ارزان است و از بابت هزینه شما نگرانی نخواهید داشت.

کلم به هضم غذا کمک می کند

علاوه بر این، غنی از فیبر محلول است که نشان داده شده است که تعداد باکتری های مفید در روده را افزایش می دهد. این به این دلیل است که فیبر منبع اصلی سوخت برای گونه های دوست مانند بیفیدوباکتریا و لاکتوباسیل ها است.

این باکتری‌ها عملکردهای مهمی مانند محافظت از سیستم ایمنی و تولید مواد مغذی حیاتی مانند ویتامین‌های K2 و B12 را انجام می‌دهند. خوردن کلم بیشتر یک راه عالی برای حفظ سلامت و شادابی دستگاه گوارش شما است.

کاهش سطح کلسترول خون با مصرف منظم کلم

کاهش سطح کلسترول خون با مصرف منظم کلم

کلسترول یک ماده مومی شکل و چربی مانند است که در هر سلول بدن شما یافت می شود. برخی افراد فکر می کنند که کل کلسترول بد است، اما برای عملکرد صحیح بدن ضروری است. در حال حاضر قیمت خیار سبز گلخانه ای مناسب می باشد و شما می توانید در کنار مصرف کلم از این ماده نیز جهت کنترل کلسترول خون استفاده کنید.

فرآیندهای حیاتی به کلسترول بستگی دارد، مانند هضم مناسب و سنتز هورمون ها و ویتامین D.

با این حال، افرادی که کلسترول بالایی دارند، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را نیز افزایش می دهند، به خصوص زمانی که سطح کلسترول بد (LDL) آنها بالا باشد. کلم حاوی دو ماده است که نشان داده است سطح کلسترول بد (LDL) را کاهش می دهد.

کلم سرشار از ویتامین k  می باشد

کلم سرشار از ویتامین k  می باشد

ویتامین K مجموعه ای از ویتامین های محلول در چربی است که نقش های مهمی در بدن ایفا می کند. لیست قیمت روز کلم نشان می دهد که شما می توانید بدون دغدغه ی مالی این محصول را خریداری کنید. این ویتامین ها به دو گروه اصلی تقسیم می شوند:

ویتامین K1 (فیلوکینون): این ویتامین عمدتاً در منابع گیاهی یافت می شود.

ویتامین K2 (مناکینون): این فرم در منابع حیوانی و برخی از غذاهای تخمیر شده یافت می شود. همچنین توسط باکتری های روده بزرگ تولید می شود. کلم منبع فوق‌العاده‌ای از ویتامین K1 است که ۵۶ درصد از DV را در یک فنجان (۸۹ گرم) ارائه می‌کند.

ویتامین K1 یک ماده مغذی کلیدی است که نقش های مهمی در بدن ایفا می کند. یکی از عملکردهای اصلی آن این است که به عنوان یک کوفاکتور برای آنزیم هایی که مسئول لخته شدن خون هستند عمل کند.

بدون ویتامین K، خون توانایی خود را برای لخته شدن به درستی از دست می دهد و خطر خونریزی بیش از حد را افزایش می دهد.

5/5 - (1 امتیاز)