توییتر و ویژگی جدید و جالب آن
توییتر و ویژگی جدید و جالب آن

توییتر (Twitter) یک شبکهٔ اجتماعی و یک سرویس ارائه‌دهندهٔ میکروبلاگ است.

 به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، مخفی‌کاری در شبکه اجتماعی توییتر بیشتر می‌شود.
توییتر (به انگلیسی: Twitter) یک شبکهٔ اجتماعی و یک سرویس ارائه‌دهندهٔ میکروبلاگ است که به کاربران اجازه می‌دهد تا ۲۸۰ حرف، پیام متنی را که توییت (به انگلیسی: Tweet) نامیده می‌شود، ارسال کنند.
توییت‌ها نخست به ۱۴۰ حرف محدود شده بودند، اما در ۷ام نوامبر سال ۲۰۱۷، این محدودیت به ۲۸۰ حرف در هر توییت، به‌جز زبان‌های چینی، ژاپنی و کره‌ای، ارتقا پیدا کرد.

کاربرانی که در توییتر ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند توییت ارسال کنند، و جواب بدهند و همچنین آن‌ها را لایک کنند، اما کاربران ثبت‌نام نشده تنها می‌توانند توییت‌ها را مشاهده کنند. همچنین کاربران می‌توانند از طریق وبگاه توییتر، پیامک یا نرم‌افزار کاربردی تلفن‌همراه به توییتر دسترسی داشته باشند.
توییتر در مارس ۲۰۰۶ به‌دست «Noah Glass»، بیز استون و اوان ویلیامز ایجاد شد و در ژوئیه ۲۰۰۶ آغاز به‌کار کرد. این میکروبلاگینگ در سال ۲۰۱۲ بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر داشت که ۳۴۰ میلیون توییت در روز می‌فرستند و بیش از ۱٫۶ میلیارد جستجو در آن انجام می‌شود.
در سال ۲۰۱۳، توییتر یکی از ده وبسایت برتر در فهرست محبوب‌ترین وبگاه‌ها اعلام شد و همچنین، به عنوان «پیامک اینترنتی» توصیف شده‌است.
توییتر قصد دارد ویژگی را اضافه کند که بر اساس آن ، کاربران دارای تیک آبی، بتوانند آن را در پروفایل خود از دیگران مخفی کنند.
بر اساس این قابلیت تا زمانی که یک توییت بسیار طولانی منتشر نکرده و یا از ویژگی‌های سرویس توییتر آبی خود استفاده نکرده باشید، کاربران دیگر متوجه نخواهند شد که برای دریافت تیک آبی، هزینه پرداخت کرده‌اید.
در بسیاری از موارد ممکن است کاربران نخواهند این تصور به وجود بیاید که توییت‌های آن‌ها نظرات دیگری است. ضمن اینکه چنین قابلیتی برای برخی افراد نیز می‌تواند یک حسن به حساب بیاید. کاربرانی هستند که هم‌نام یک فرد مشهور هستند و می‌خواهند در مواردی از آن فرد تمیز داده شوند. بدین ترتیب با وجود عضویت در توییتر آبی، می‌توانند تیک آبی را بردارند تا در برخی از توییت‌های‌شان تشابه اسمی تاثیرگذار نباشد.
در عین حال هستند کاربرانی که دل‌شان نمی‌خواهد دیگران متوجه شوند، برای استفاده از چنین ویژگی‌هایی به توییتر پول پرداخت کرده‌اند.
منبع: ساروج/ ویکی پدیا/ همشهری