معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی لاهیجان
معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی لاهیجان

لاهیجان زیبا پر از جا‌های درجه یک برای دیدن و گذراندن اوقات خوش است، با ما همراه باشید تا از معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی لاهیجان بدانیم.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، لاهیجان از شمال به دریای خزر، از شرق به لنگرود، از غرب به آستانه اشرفیه، از جنوب به دیلمان و از جنوب غربی نیز به سیاهکل منتهی می‌شود. از آنجایی که شهر لاهیجان در منطقه‌ای کوهپایه‌ای واقع شده، زمین‌هایی مملو از بوته‌های چای و عطر خوش بهار نارنج می‌باشد.
بیشتر بخوانید: چشمه‌ای جادویی در بخش چلو اندیکا
هنگامی که مسافران از کنار این زمین‌ها عبور می‌کنند، بوی خوش بهار نارنج و چای خوش عطر لاهیجان هوش از سرشان خواهد برد. لاهیجان به عنوان بزرگترین شهر شرق استان گیلان و نود و پنجمین شهر پر جمعیت کشور ایران شناخته می‌شود. مردم این شهر به زبان گیلکی صحبت می‌کنند.استخر لاهیجاناستخر در بخش شرقی شهر و درست پایین شیطان کوه قرار گرفته و برای رسیدن به آن تنها باید به سمت کوه سرسبز پیش رویتان بروید. وسعت آن ۱۷ هکتار است و ۴ متر عمق دارد. هوا که خوب باشد مردم شهر دسته جمعی به کنار استخر می‌آیند و دور آن قدم میزنند.برای رفع خستگی روی نیمکت می‌نشینند یا در فضای سبز آن بساط پیکنیک را پهن می‌کنند. در نزدیکی استخر انواع مغازه‌های خوراکی فروشی از بستنی و فالوده گرفته تا فست فود و البته کلوچه‌های داغ و خوشمزه فروخته می‌شود.
 
در میان استخر هم جزیره کوچکی قرار گرفته که پلی شما را به آن می‌رساند. هر چند امکان رفتن به جزیره نیست، اما موقعیت خوبی برای گرفتن عکس‌های یادگاری ایجاد می‌کند.پرندگان مهاجر زیادی هم به این حوالی می‌آیند و در کنار استخر بزرگ لاهیجان لانه می‌گزینند، تماشای پرواز دسته جمعیشان یا رهگذرانی که گاهی برایشان دانه می‌ریزند بر زیبایی‌های منطقه افزوده است.شیطان کوهشیطان کوه یکی از جا‌های دیدنی لاهیجان به شمار می‌رود و در شرق لاهیجان قرار گرفته است. در زمان‌های گذشته شیطان کوه را با نام شاه نشین کوه می‌شناختند و بعد‌ها صدا‌های عجیبی از این کوه به گوش می‌رسید. اما بعد‌ها برخی افراد که به دنبال منبع این صدا‌ها بودند متوجه شدند که صدا‌ها مربوط به افراد عادی بوده که به صورت پنهانی وارد کوه می‌شدند. همچنین در زمان‌های گذشته برکه‌ای زیبا مقابل این کوه وجود داشت که طول آن به ۷۰ متر و عرض آن ۲۰۰ متر بود و از آن جهت جمع آوری آب استفاده می‌کردند. این برکه زیبا در حال حاضر به یکی از دریاچه‌های زیبا و مصنوعی شهر لاهیجان تبدیل شده و در میان آن جزیره‌ای قرار گرفته و ساختمان کوچکی در این جزیره دیده می‌شود.برای زیبا سازی این منطقه آبشاری مصنوعی را در این کوه به وجود آورده اند و آب آن از استخر لاهیجان سرچشمه می‌گیرد. شاید نام بام سبز لاهیجان را شنیده باشید. جالب است بدانید که بام سبز لاهیجان در مسیر بالایی شیطان کوه واقع شده است و بر زیبایی محیط افزوده است.
آبشاری که از شیطان کوه جریان دارد، منظره بی نظیر و فوق العاده زیبایی را پدید آورده است. مسیری پلکانی در کنار آبشار وجود دارد که از ۷۰ پله تشکیل شده است و مسیری بسیار زیبا و دل انگیزی را برای گردشگران به وجود آورده است.برای دسترسی به این منطقه که جزء دیدنی‌های لاهیجان به شمار می‌رود، می‌توانید بدون آنکه از شهر رشت عبور کنید، به صورت مستقیم خود را به شهر لاهیجان برسانید. برای این کار ابتدا باید پس از پلیس راه، خروجی شهر سنگر را خارج شوید و مسیر جاده سیاهکل و لاهیجان را پیش بگیرید تا در نهایت به شیطان کوه برسید.آدرس شیطان کوه: استان گیلان، لاهیجان، میدان کاشف السلطنه، خیابان طلای سبزاز تالاب تا بقعه معروف در لاهیجانتالاب سوستانتالاب سوستان از دیگر جا‌های دیدنی نزدیک لاهیجان است که البته کم‌تر کسی از آن اطلاع دارد و برای رسیدن به آن احتمالا باید از محلی‌ها سوال کنید. چرا که مقداری از انتهای راه روستایی و پر پیچ و خم می‌شود.پیشنهاد می‌کنیم هنگام رفتن کمی امکانات رفاهی نیز همراه خودتان ببرید، آنجا هیچ مغازه‌ای وجود ندارد و ممکن است از نداشتن کمی خوراکی و نوشیدنی پشیمان شوید. (حتما زباله هایتان را در کیسه ریخته و آن را با خود برگردانید حیف است که آیندگان از دیدن زیبایی‌های طبیعت محروم شوند) برای رسیدن به مرکز رویش نیلوفر و نیزار‌ها باید از خیابان شقایق به میدان دانشگاه آزاد لاهیجان رفته و پس از رسیدن به میدان تربیت معلم وارد جاده سوستان شوید.آدرس: لاهیجان، انتهای خیابان شقایق، جاده کناری دانشگاه، معدن شن، تالاب سوستان

بقعه شیخ زاهد گیلانیاگر با تاریخ ایران آشنایی داشته باشید حتما شیخ صفی الدین اردبیلی (بنیان گذار دودمان صفوی) را می‌شناسید. شیخ زاهد گیلانی تاثیر بسیاری بر روی شیخ صفی گذاشت و دختر شیخ زاهد نیز با شیخ صفی ازدواج کرد. این مقبره را نوادگان صفویه برایش ساخته اند. امروز آرامگاه ۴ کیلوتر با محدوده شهر فاصله دارد و در میان مزارع عطراگین چای روستای شیخانور است. برای رسیدن به آن باید وارد لنگرود شده و به میدان شیخ زاهد بروید.آدرس: لاهیجان، گوهر سرا، جاده شیخانبر

5/5 - (1 امتیاز)