این فناوری بر پایداری سوخت متمرکز است، به طور مشترک توسط لوفتهانزا تکنیک و شرکت شیمیایی BASF توسعه یافته و اکنون روی هواپیماهای باربری لوفت هانزا و خطوط هوایی بینالمللی سوئیس (SWISS) نصب خواهد شد.
به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، این پوشش به لطف ساختار سطحی خاص خود که از دندههای میکروسکوپی یا به اصطلاح ریبلت (riblet) تشکیل شده، مقاومت اصطکاکی سطح هواپیما را کاهش و در نتیجه، مصرف سوخت و انتشار گاز دیاکسید کربن را حدود یک درصد کاهش میدهد. این بدان معناست که هر بوئینگ ۷۷۷-۳۰۰ER که توسط سوئیس اداره میشود، با استفاده از این فناوری سالانه در حدود ۴۰۰ تن نفت سفید و بیش از ۱۲۰۰ تن دی اکسید کربن صرفه جویی میکند. بوئینگ ۷۷۷F نیز با بهرهگیری از این روش سالانه در حدود ۳۷۰ تن سوخت و ۱۱۷۰ تن دیاکسید کربن صرفهجویی خواهد کرد.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی