تغییر ذائقه جهانی در مقاصد گردشگری
تغییر ذائقه جهانی در مقاصد گردشگری

نتایج یک نظرسنجی در ۱۴ کشور نشان داد که بخش عمده‌ای از مردم ترجیح می‌دهند که به جای مناطق گردشگری گرم‌تر و آفتابی‌تر به مکان‌هایی سردتر و برفی‌تر سفر کنند.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، بر اساس تحقیقات جدید، ۵۶ درصد از مردم در سراسر جهان اعلام کردند، مقاصد گردشگری سردسیر را به مناطق گرمسیری ترجیح می دهند.این موضوع نشان دهنده تغییر در الگوی عادات گردشگری است.

نتایج یک نظرسنجی جدید از ۸ هزار و ۵۰۰ نفر در ۱۴ کشور مختلف نشان داد که بخش عمده ای از مردم ترجیح می دهند که به جای مناطق گردشگری گرم ‌تر و آفتابی ‌تر  به مکان‌ هایی سردتر و برفی ‌تر سفر کنند.

بر این اساس همچنین مشخص شد: در حالی که ۴۱ درصد از ساکنان ایالات متحده (۴۱٪) و  ۵۳ درصد از مردم هند ترجیح می دهند یک شهر شلوغ را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند، ۳۱ درصد مردم در بریتانیا تعطیلات روستایی را ترجیح می دهند و ۳۲ درصد کانادایی ها رویای تعطیلات ساحلی را دارند.
در این میان از هر سه آمریکایی یک نفر برای سفرهای خود فقط یک هفته قبل از سفر برنامه ریزی می کند، در حالی که کانادایی ها و استرالیایی ها  آینده نگرتر بوده و از چند ماه قبل برای سفرهایشان برنامه ریزی می کنند.
هنگامی که از پاسخ دهندگان در سراسر جهان خواسته شد که از فهرست مکان های محبوب انتخاب کنند، کانادا (۲۰٪) پاسخ ها را به عنوان مقصد برتر دریافت کرده و پس از آن ایتالیا (۱۵٪) و ایسلند (۱۴٪) قرار گرفتند.
علاوه بر این، بیش از دو سوم مردم در سراسر جهان قصد دارند در ماه های آینده در یک فعالیت محبوب گردشگری شرکت کنند. پاسخ دهندگان در ترکیه عمدتا گفتند، قصد دارند که یک منطقه برفی سفر کنند، ۴۳ درصد از مردم تایلند گفتند که دوست دارند در جشن سال نو شرکت کنند و ۳۶ درصد مردم برزیل نیز یک مقصد ساحلی را ترجیح می دهند. در غرب اروپا اما ۴۱ درصد مردم اسپانیا برای سفر به یک منطقه دارای بازارهای پر رونق برای خرید، برنامه ریزی می کنند.
گفتنی است، یک سوم از پاسخ دهندگان گفتند که سفر به یک مقصد جدید روحیه ای مضاعف به آنها می دهد. این تغییر ذائقه جهانی در مقاصد گردشگری نشان می دهد که مراکز برنامه ریز و ارائه دهنده خدمات سفر باید در سیاست های قبلی خود تجدید نظر کرده و بر اساس شرایط فعلی و علاقه مندی های جدید مخاطبان خود اقدام به ارائه تورهای گردشگری کنند.
منبع: studyfinds