سمبل پرندگان و معانی آنها/ قسمت اول
سمبل پرندگان و معانی آنها/ قسمت اول

بسیاری از ما انسان‌ها، از دیدن دسته‌ای از غاز‌ها که به شکل V پرواز می‌کنند لذت می‌بریم و اغلب آن را به عنوان نماد پیروزی در نظر می‌گیریم.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من،   بیشتر ما انسان‌ها، پرندگان را نماد آزادی و یا حتی نماد آینده می‌بینیم. توانایی پرندگان برای اوج گرفتن در آسمان و نزدیکی‌شان به آسمان باعث شده است که آن‌ها برای انسان‌ها که نمی‌توانند بدون بال‌های جایگزین پرواز کنند، خوشایند و مطلوب شوند. 

از زمان‌های خیلی دور بشر، پرندگان را نشانه‌ی زندگی ابدی و جاودانه تلقی کرده است. بیشتر داستان‌ها می‌گویند که پرندگان به عنوان نشانه‌ی زندگی تجدید شده و اغلب گذر از زندگی و مرگ در نظر گرفته شده‌اند. بسیاری حتی، پرندگان را به عنوان ایده و طرحی برای آینده در نظر می‌گیرند.
تا به حال فکر کرده‌اید که این‌ها چه موجودات حیرت آور و شگفت انگیزی هستند؟ و چه کسی آن‌ها را آفریده و به آن‌ها آموزش داده است؟ لهجه‌ای که پرندگان با آن صحبت می‌کنندبرای همه آهنگین و دلنشین است.
در زیر به سمبلیک بودن برخی از پرندگان اشاره می‌کنیم که بسیار جذاب و دوست داشتنی است. 
 
توکا: فال نیک، سعادت
دیدن توکا برای بسیاری از افراد نشانه‌ی خوبی است. توکا علاوه بر این که نشانه‌ی خوبی است می‌تواند به عنوان آگاهی بالای معنوی و یا در زندگی شخصی در نظر گرفته شود. توکا می‌تواند دلالت بر خجالت و ناامنی داشته باشد که به طور مستقیم دلالت بر کمبود اعتماد به نفس دارد؛ و دلالت بر آسیب پذیر بودن به تصمیم‌هایی داشته باشد که توسط دیگران گرفته می‌شود.

پرنده‌ی آبی: رسیدن بهار، سخت کوشی
پرندگان آبی با لذت و خرسندی معنوی مرتبط هستند؛ این پرندگان اغلب وقوع حالت شادی و یا چیز‌های خوبی را که قرار است برای شما پیش بیاید، پیش بینی می‌کنند. این پرنده نماد گذار و یا بیداری معنوی است. هم چنین پرنده‌ی آبی می‌تواند منسوب به آرزوی فرد برای کودک درونی باشد که به معنای معصومیت است.

زاغ کبود: نترس، راستگو، پرحرف
زاغ کبود می‌تواند به معنای وفاداری به همسر تا خلوص روح باشد که قطعاً دلالت بر نجیب بودن انسان دارد؛ و به معنای وضوح در افکار و اعمال فرد است. زاغ‌های کبود نماد سازگاری هستند.
قناری: شادمانی، رشد عقلانی 
قناری‌ها پرنده‌های شادی هستند که حس خوب بودن و شادی را می‌گسترانند. برای برخی قناری در حال پرواز می‌تواند نشانه‌ی آزادی و برای برخی دیگر نشانه‌ی انتشار اطلاعات ناخواسته. هم چنین قناری می‌تواند به عنوان فردی که مسبب شایعه است نیز معنا شود. هم چنین قناری (در حال پرواز) نماد از خود گذشتگی و لذت جنسی است؛ نهایتاً این که قناری (در قفس) به معنای اغفال است.

کاردینال قرمز: زیبایی، جنبش، نجابتقرمز رنگ عشق است پس طبیعتاً کاردینال قرمز مرتبط با عشق و صمیمیت است. کاردینال قرمز می‌تواند نشانه‌ی برخورد همدلانه و یا زندگی با فردی که دوستش دارید باشد. علاوه بر این، کاردینال قرمز می‌تواند به معنای لذت ناشی از انجام یک کار خوب باشد.

چیکادی: وضوح، خلوص روحچیکادی سمبل ظرفیت و توانایی تفکر بالا است که دلالت بر شناخت بهتر خود و هم چنین شناخت بهتر دنیا دارد. چیکادی منسوب به نترس بودن و شجاعت با توجه به ابراز خود، شادی درونی و تمایل فرد برای راستگو و با وفا بودن نسبت به دیگران نیز هست.

جوجه: احساس ترسشما باید با اصطلاحاتی مثل قلب جوجه و … آشنا باشید. این اصطلاحات اشاره بر این دارند که فرد به حد کافی شجاع نیست تا با شرایط دشوار مواجه شود و ترسو است.

درنا: رستاخیز، ترفیع اجتماعی، بد اخلاقیدرنا‌ها هزاران نماد برای تعبیر دارند؛ اساساً درنا مرتبط با تجدید و جوان شدن روح و بدن است. درنا سمبل آرامش و توانایی مقاومت در برابر ضربه‌ی روحی و عموماً معیار شفا و ترمیم است. 

کلاغ: قانون مقدس، پیغام‌های شفاف و واضحکلاغ‌ها سمبل تصوف و دنیای دیگر هستند. بیشتر فرهنگ‌ها، باور بر این دارند که کلاغ سمبل ارواح اجدادی است. دیدن کلاغ می‌تواند به عنوان واعظ رک و صریح و یا واعظ متکبر و خودبین تعبیر شود. هم چنین دیدن کلاغ می‌تواند اشاره بر این داشته باشد که فرد، استاد وهم و خیال باطل است.

کبوتر: آرامش، آشنایی درونیخلوص و معصومیت بهترین تعاریف برای کبوتر هستند و نشانه‌ی امید است. کبوتر هم چنین نشانه‌ی عشق و دلسوزی خالص است. بسیاری از روایت‌ها نیز می‌گویند که همانند کبوتر، نجیب باشید. این نیز می‌تواند اشاره‌ای بر فرد دلسوز و نجیب داشته باشد.

اردک (اهلی): قدرت درونی ضعیفگول نام این حیوان را نخورید اگر چه نامش اردک اهلی است، ولی می‌تواند نسبتاً مهاجم باشد به ویژه وقتی با آن برخورد بکنید. دیدن این پرنده می‌تواند سمبل طبیعت مهاجم شما هنگام مواجهه با نیروی ناشناخته باشد. اردک اهلی می‌تواند نشانه‌ی خوشی و آسانی زندگی زناشویی نیز باشد علاوه بر این می‌تواند نشانه‌ی صداقت و راستی نیز باشد.

اردک (وحشی): ماجراجویی، وقار
اگر این را بشنوید واقعاً به خاطر نام این حیوان گیج می‌شوید؛ اردک وحشی بر خلاف نام خود نسبتاً آرام و حساس است. این حیوان به فردی اشاره می‌کند که وقتی با او مواجه می‌شوید مهاجم است، اما در تنهایی خودش واقعاً حساس و آرام است. افرادی که اردک وحشی را خواب می‌بینند فردیت خود را دوست دارند و خیلی راضی و خرسند هستند.

عقاب: آرامش، آشنایی درونیدیدن عقاب می‌تواند به معنای هر چیزی از خوشبختی و موفقیت گرفته تا فرد متفکر باشد. دیدن عقاب می‌تواند به معنای عمل سخاوتمندانه و یا مهربانه فرد باشد. هم چنین می‌تواند به معنی پیروزی نور بر تاریکی، اعتماد به نفس، آزادی عقلانی، انرژی مثبت و تجدید و نو شدن باشد. عقاب نشانه‌ی آرم سلطنتی نیز هست. این پرنده احتمالاً سمبل شفا و روشنگری درونی نیز می‌باشد. برخی فرهنگ‌ها عقاب را به عنوان عمل اوج گرفتن بالای ایمان می‌دانند. هم چنین عقاب می‌تواند به فردی با شخصیت خوددار، متحمل و بردبار اشاره کند.

باز: حامی، سرپرست، جنبه‌های معنوی زندگی
باز‌ها همانند عقاب‌ها نشانه‌ی امید و مثبت گرایی در نظر گرفته می‌شوند. دیدن باز می‌تواند دلالت بر نوعی کمک داشته باشد که به سوی شما می‌آید. هم چنین باز نشانگر آزادی و معنویت بالا است، می‌تواند به معنی پیغام و یا کمک معنوی باشد. دیدن باز باید به عنوان پیغامی از فرد متفکر منطقی در نظر گرفته شود. باز یادآور هدایت یک زندگی درست و حقیقی است.

منبع:راسخون / دینو/مترجم بهروزی