آموزش کامل طرز تهیه شیر کاکائو داغ و مجلسی غلیظ و خوشمزه خانگی
آموزش کامل طرز تهیه شیر کاکائو داغ و مجلسی غلیظ و خوشمزه خانگی

آموزش کامل طرز تهیه شیر کاکائو داغ و مجلسی غلیظ و خوشمزه خانگی آموزش دستور تهیه و مواد لازم شیر کاکائو مجلسی خوشمزه و خانگی مواد لازم برای شیر کاکائو شیر :•: ۱ لیوان پودر کاکائو :•: ۱ قاشق مربا خوری شکر :•: ۱ قاشق مرباخوری آموزش دستور تهیه و مواد لازم شیرکاکائو مجلسی خوشمزه […]

آموزش کامل طرز تهیه شیر کاکائو داغ و مجلسی غلیظ و خوشمزه خانگی

شیر کاکائو,طرز تهیه شیر کاکائو,چگونه شیر کاکائو درست کنیم

آموزش دستور تهیه و مواد لازم شیر کاکائو مجلسی خوشمزه و خانگی

مواد لازم برای شیر کاکائو

شیر :•: ۱ لیوان

پودر کاکائو :•: ۱ قاشق مربا خوری

شکر :•: ۱ قاشق مرباخوری

سوپ شیر , طرز تهیه سوپ شیر , دستور پخت سوپ شیر و خامه

تزیین شیرکاکائو , روش تزیین شیرکاکائو,طرز تزیین شیرکاکائو

آموزش دستور تهیه و مواد لازم شیرکاکائو مجلسی خوشمزه و خانگی

طرز تهیه شیر کاکائو

برای مهیا کردن یک شیرکاکائو با کیفیت نخست باید به این مسئله توجه کرد که نیاز به  یک پودر کاکائو مرغوب دارید که آن را باید از مکانی معتبر خریداری کنید و نکته بعدی که حائزاهمیت است رنگ آن است که باید قهوه ای تیره یا به طور عامیانه قهوه ای سوخته باشد وهمچنین تا موقعی که شما آن را جهت استفاده در منزل دارید عطر خوشش مشمتان را پر کند و فضا را درگیر عطر بوی خود کند.

 بعضی افراد از مزه تلخ آن خوششان نمی آید که این افراد میتوانند با یک کار ساده طعم آن را باب طبع خویش کنند و آن هم این که برای هر یک لیوان شیر تازه یک قاشق مرباخوری پودر کاکائو مرغوب و یک یا بیشتر از یک قاشق شکر به آن بیفزایند تا طعم شیرینتری داشته باشند. این دیگر کاملا به طبع شما برمیگردد.

ابتدا یک ظرف مناسب مثل شیر جوش تهیه کنید، بعد پودر کاکائو را در آن بریزید،سپس شکر را به آن بیفزایید ،بعد مقداری از شیر را بیفزایید.این عمل به دلیل آن است که بسنجیم که مقدار شکر پودر کاکائو  با هم هماهنگ هست یا نه.

بعد از اضافه کردن مقداری از شیر با شکر و پودر کاکائو آنها را هم میزنیم تا مخلوط شکر و شیر پودر کاملا در هم حل  وآغشته شوندو در این لحظه شیر جوش را بر  روی حرارت اجاق قرار میدهیم وآهسته اما مداوم هم میزنیم تا با هم یکدست شوند و گلوله ای در آن باقی نمانده باشد.

زمانی که مواد یکدست هماهنگ شد اجاق را خاموش میکنیم و آرام با قاشق هم میزنیم تا خنک شود،در این موقع که در حال هم زدنیم تا مواد خنک شود بهترین زمان است که باقی مانده شیرمان را به ان بیفزاییم و هم بزنیم. شیر کاکائو آماده نوشیدن است. حال دیگر این به سلیقه شما برمیگردد که بخواهید شیر کاکائو را داغ گرم نوش جان کنید یا سرد و خنک.

برای تعداد بالا مواد لازم را به ترتیبی که در بالا امده است ، اضافه کنید. مثلا برای تهیه شیرکاکائو برای سی نفر ۳۰ لیوان شیر ، ۳۰ قاشق مرباخوری شکر و ۳۰ قاشق مرباخوری پودر کاکائو اضافه می کنیم.

البته برخی افراد شیر کاکائو را تلخ دوست دارند که می توانند شکر را کمتر در نظر بگیرید یا بالعکس اگر شیر کاکائوی شیرین تر دوست دارید شکر را بیشتر در نظر بگیرید.

طرز تهیه شیر برنج , شیر برنج مجلسی , شیر برنج افغانی خوشمزه

تزیین شیرکاکائو , روش تزیین شیرکاکائو,طرز تزیین شیرکاکائو

تزیین شیرکاکائو

در پایان می توانید مطابق تصویر بالا با کمی پودر کائوئو و مقداری بستنی معمولی یا بستنی سنتی شیرکاکائو را تزیین و میل نمایید.

نان شیرمال , طرز تهیه نان شیرمال , دستور تهیه نان شیرمال

آموزش کامل طرز تهیه شیر کاکائو داغ و مجلسی غلیظ و خوشمزه خانگی

3.7/5 - (333 امتیاز)