۵۴ درصد مردان جوان به طور مرتب مسواک نمی‌زنند
۵۴ درصد مردان جوان به طور مرتب مسواک نمی‌زنند

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مردان بسیار کمتر از زنان به رفتار‌های سالم توجه دارند و بهداشت و سلامت جسمی خود را در اولویت قرار می‌دهند. حتی بیش از نیمی از مردان جوان به درستی مسواک نمی‌زنند.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، پژوهشگران در پی انجام یک نظر سنجی جدید دریافتند که بیش از هفت نفر از هر ۱۰ (۷۳٪) مرد جوان و میانسال اذعان می‌کنند که در مورد عادات مراقبت از خود نیاز به مداخله دارند.
طی این نظر سنجی اطلاعات مرتبط با سبک زندگی ۲ هزار مرد ۱۸ تا ۴۲ ساله مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد ۴۲ درصد مردان به شخص ثالثی نیاز دارند تا در مورد رژیم مراقبت از پوست و مو و همچنین رژیم غذایی آنها برایشان تصمیم گیری کند. سایر جنبه‌های زندگی مردان که نیاز به مداخله دارند شامل سطح تناسب اندام (۳۷٪) و میزان خواب آنها (۳۴٪) است.
در این میان پژوهشگران با کمال شگفتی دریافتند که تنها ۵۴ درصد از مردان جوان روزانه دندان‌های خود را مسواک می‌زنند و تنها ۳۵ درصد از آنها صورت خود را در طول روز می شویند و ۳۰ درصد از نخ دندان استفاده می کنند و تنها ۱۹ درصد از کرم‌های نرم کننده و مرطوب کننده برای مراقبت پوست خود استفاده می‌کنند.
این نظرسنجی همچنین نشان داد؛ یک سوم مردان مطلقا تصوری از اهمیت مراقبت از پوست ندارند و ۴۲ درصد نیز اولین بار از سن ۱۵ تا ۱۷ سالگی شروع به مراقبت از پوست خود کردند. در این میان انگیزه توجه به پوست برای ۵۰ درصد مردان، اولین قرار عاشقانه و برای ۴۸ درصد دیگر، مصاحبه کاری بود.
نکته جالب توجه و تا حدی خنده دار این است که بیش از سه چهارم (۷۶٪) مردان اعتراف کردند مخفیانه از محصولات مراقبت شخصی همسر خود استفاده می‌کنند. در این میان بیشترین محصولات مصرف شده توسط مردان در این زمینه شامل شامپو یا نرم کننده مو و کرم مرطوب کننده بود.
 رفتار غیر قابل پیش بینی مردان محدود به موارد فوق نشده و ۷۱ درصد مردان اعتراف کردند احتمال بیشتری دارد که محصولات مراقبت از پوست دیگران را مصرف کنند تا بخواهند آن را بخرند و ۴۱ درصد نیز به طور کلی اعتراف کردند فاقد کرم مرطوب کننده صورت هستند، زیرا دقیقا نمی‌دانند باید چه چیزی بخرند و از سوی دیگر گزینه‌های متعددی در بازار وجود دارد که آن‌ها را گیج می‌کند.
مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: studyfinds