کاربردهای اسید بوریک
کاربردهای اسید بوریک
پودری سفید با بلورهای اسیدی با نام اسید بوریک در صنعت بسیار مفید است. این اسید ضعیف حشره کش و قارچ کش بسیار قوی است.

پودری سفید با بلورهای اسیدی با نام اسید بوریک در صنعت بسیار مفید است. این اسید ضعیف حشره کش و قارچ کش بسیار قوی است. این اسید علف کشی حرفه ای بوده و جایگزین مناسبی برای سایر سموم است. این ماده معدنی با درصد سمیت بسیار ضعیف، ترکیبی با کریستال های بی رنگ است. واکنش بوراکس با اسیدهای معدنی حشره کش و مهارکننده هایی قوی در صنعت کشاورزی را ایجاد می نماید. از این ماده با عنوان ضدعفونی کننده نیز یاد می شود. حلالیت این ماده با افزایش دما افزایش چشمگیری پیدا می کند.

خرید اسید بوریک از شیمی کانه ایرانیان به صورت مستقیم و بدون واسطه انجام می‌شود.

اسید بوریک

در تولید گسترده حشره کش ها معمولا از این ماده بهره می گیرند. برای دفع حشرات مزاحم این ماده بسیار کاربردی است. برای تمام امورات پزشکی از قبیل ضدعفونی و قارچ کشی نیز از این ماده کمک می گیرند.

اولین و تنها تولید کننده پربورات سدیم و اسید بوریک شیمی کانه ایرانیان برای درمان انواع بیماری ها، این محصول را تولید می کند. پودر اسید بوریک برای اصلاح مشکلات پوستی نیز بسیار اثر بخش است. انواع عفونت ها و قارچ های موجود در بین انگشتان شما به کمک اسید بوریک برطرف می شود. تعریق زیاد ناحیه انگشتان پا در نهایت عفونت های زیادی را در این ناحیه ایجاد می کند. وجود استرس زیاد سبب تعریق بیش از حد و ایجاد عفونت های قارچی خواهد شد.

اسید بوریک یک نگهدارنده فوق حرفه ای

اسید بوریک را می توان یک نگهدارنده عالی برای جلوگیری از هر گونه پوسیدگی و رطوبت و فساد دانست. فاسد شدن چوب از دیگر مزایای بهره وری از نگهدارنده های فوق حرفه ای است.

اسید بوریک

ترکیب اتیلن گلیکول با اسید بوریک برای حفظ محیط های مختلف از قارچ ها بسیار مفید است. حشره کش و نگهدارنده بوریک اسید توانایی بالایی در استریل نگه داشتن محیط های مختلف دارند.

کاربرد اسید بوریک در کشاورزی

کمبود بور در گیاهان با کمک کود اسید بوریک به صورت کامل برطرف خواهد شد. گندزدایی عالی برای حفظ غلاتی مثل برنج و گندم تنها با کمک این نوع کود امکان پذیر است. برای از بین رفتن باکتری ها و قارچ ها بهتر است از این کودهای استثنایی بهره بگیرید. این کودها در رشد میوه ها و بذرهای جدید اثر گذاری فوق العاده ای دارد. باکتری ها و قارچ های موجود در محصولات کشاورزی با کمک این کود به صورت کامل پاکسازی خواهد شد. شیمی کانه ایرانیان تولید کننده مواد اولیه و محصولات شیمیایی مخصوص صنعتی در ایران است.

کاربردهای پربورات سدیم

پربورات سدیم به عنوان یک سفید کننده برتر شناخته می شود. این پاک کننده قوی تنها در یک صورت قابلیت بهره وری عالی دارد. می توان این سفید کننده را در انواع محصولات بهداشتی و آرایشی مورد استفاده قرار داد. برای تولید انواع پودرهای لباسشویی نیز از سدیم پربورات استفاده می کنند. اسید بوریک به اندازه پربورات سدیم سفید کننده نیست. اما خاصیت ضدعفونی کننده این دو ترکیب کاملا یکسان است. انواع داروها و خمیر دندان ها به همراه لوازم آرایشی با کمک این پودرهای سفید رنگ تهیه می شود.

اسید بوریک

قطره های چشمی و اشک های مصنوعی از دیگر موارد کاربردی برای  بکارگیری بهترین پودر صنعتی است. تمیز کردن لباس ها گاهی بدون این پودرهای استثنایی ممکن نیست. بنابراین باید از برترین محصول صنعتی برای تولید پودر شیمیایی کمک گرفت.

پربورات نوعی اکسیژن فعال برای از بین بردن هر نوع لکه و آلودگی از سطح لباس ها است. آنزیمی بسیار کاربردی برای پاکسازی فعال لکه ها توسط این ماده شیمیایی تولید می گردد. شیمی کانه ایرانیان تولید کننده ماده شیمیایی لازم برای تولید انواع محلول های پزشکی است. رنگ زداهای مو و انواع تمیزکننده های لنز به خوبی از این عنصر در تولید بهترین اشک مصنوعی بهره گرفته اند.

شاید مواد بهداشتی و دارویی بیش از پاک کننده ها، اسید بوریک و پربورات سدیم داشته باشند.

پربورات سدیم

واکشنگر های بکار رفته در این ترکیب عجیب شیمیایی، سمیت بسیار کم و عمر بسیار بالایی دارند. واکنشگرهای دارای این شرایط در حقیقت بهترین گزینه برای تولید بهترین سفید کننده ها و محصولات آرایشی بهداشتی هستند. برای از بین بردن میکروب ها لازم است سطح آنتی باکتریال این ماده را افزایش داد. اولین و تنها تولید کننده پربورات سدیم و اسید بوریک  شیمی کانه ایرانیان وظیفه ساخت این ماده را دارند.

پربورات سدیم

میزان سفید کنندگی سدیم پربورات نسبت به سدیم هیپوکلریت بسیار بیشتر است. در این صورت مواد آرایشی و دارویی بسیار بهتری را می توان با این ماده شیمیایی تولید کرد.

اسید بوریک درصد خلوص کمتری برای ساخت یک ماده آرایشی دارد. پاک کننده های دندان مصنوعی نوع دیگری از محصولات تولیدی با پربورات سدیم و اسید بوریک است. پراکسید معدنی یک ترکیب کاملا بی بو می باشد. محلول قلیایی تولید شده درصد خلوص و خواص بیشتری دارد. هیدروژن پر اکسید تولید شده به دلیل ترکیب با آب برای تولید محصولات آرایشی بهترین گزینه است.

توضیحاتی در مورد پودر پربورات سدیم

پربورات سدیم یک پودر کاملا سفید بی‌بو و محلول در آب با ظاهری بلوری است. هیدروژن پراکسید و بور هیدرولیز، سدیم اسید پربوریک، نمک سدیم مونوهیدرات، سدیم بورات مونو هیدرات و سدیم پربورات از دیگر نام های اختصاصی این ماده است.

سدیم پربورات یک معرف کریستالی هیدراته بسیار اقتصادی است. فرمول کلی آن (NaBO3.n H2O (N:1-4 است. اشکال مونو و تتراهیدرات بیشترین کاربرد تجاری را در این دسته از مواد شیمیایی دارند. از طرفی فرم مورد اشاره مونوهیدرات حلالیت و مقاومت گرمایی بسیار بالایی نسبت به فرم تتراهیدرات دارد.

توضیحاتی در مورد اسید بوریک

باز مزدوج بورات به عنوان پودر سفید رنگ و بدون بو و تلخ مزه در صنایع آرایشی و دارویی بسیار کاربردی است. تنظیم دمای آب استخر از دیگر کاربردها و فواید پودر اسید بوریک است. حلالیت بوریک اسید در آب و دماهای بسیار بالا افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد. این ماده طبیعی را حتی از دل طبیعت نیز می توان استخراج کرد. با انجام آزمایشات و طی تغییرات خاصی اسید بوریک صنعتی ساخته می شود. حتی این ماده شیمیایی را به عنوان یک ماده افزودنی خوراکی نیز می توان مورد استفاده قرار داد. در اتحادیه اروپا از این ماده برای تولید خوراکی های زیادی استفاده می شود.

 

5/5 - (1 امتیاز)