زوم ۳۰۰ درصدی گوگل کروم برای مطالعه بهتر در تلفن همراه
زوم ۳۰۰ درصدی گوگل کروم برای مطالعه بهتر در تلفن همراه

گوگل کروم، قابلیت بزرگنمایی خود را ارتقا داده و دسترسی بیشتر افرادی که در خواندن صفحات وب در گوشی‌های تلفن همراه مشکل دارند بیشتر کرده است.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، اکسپلور کروم اکنون به شما امکان می‌دهد روی متن، تصاویر، ویدیوها و دکمه‌های روی صفحه تا ۳۰۰ درصد بزرگ‌نمایی کنید بدون اینکه روی طرح‌بندی صفحه وب تأثیری بگذارد.
گوگل کروم به منظور ایجاد امکان بهتر برای افرادی که در خواندن صفحه نمایشگر کوچکتر گوشی‌های تلفن همراه مشکل دارند، ویژگی بزرگنمایی صفحه خود را تقویت می‌کند. با بهبود این ویژگی، می‌توانید اندازه متن، تصاویر، ویدیوها و کنترل‌های تعاملی را در صفحات وب تلفن همراه تا ۳۰۰ درصد افزایش دهید و در عین حال قالب‌بندی اصلی آن‌ها را حفظ کنید.
در حالی که این ویژگی هنوز برای همه کاربران کروم در دسترس قرار نگرفته است، اگر نسخه بتا کروم  را در تلفن یا تبلت خود دانلود کنید، می‌توانید به این امکان جدید دسترسی داشته باشید. برای فعال کردن این ویژگی، روی نماد سه نقطه در گوشه سمت راست بالای مرورگر ضربه بزنید، روی Settings > Accessibility کلیک کنید و سپس سطح بزرگنمایی را مطابق میل خود تنظیم کنید.
بیشتر بخوانید: افزایش ایموجی‌های جدید
گوگل این اولویت را در همه سایت‌هایی که کاربران مرور می‌کنند، ذخیره می‌کند، بنابراین مجبور نیستید آن را تغییر دهید، این قابلیت جدید حتی سایت‌هایی که سعی در مسدود کردن ویژگی‌های بزرگنمایی دارند دور می‌زند. پیش از این، گوگل تنها به کاربران اجازه می‌داد تا گزینه‌های مقیاس بندی متن را تا ۲۰۰ درصد تنظیم کنند.
ویژگی جدید حاشیه نویسی همراه با ایموجی‌های جدید
گوگل چند به روز رسانی دیگر را نیز منتشر می کند، از جمله ویژگی جدید حاشیه نویسی «فری هند» (حاشیه نویسی آزادانه) برای گوگل درایو در اندروید. این به شما امکان می‌دهد از انگشت یا قلم خود برای نوشتن در بالای فایل‌های «پی دی اف»  یا برجسته کردن متن‌‍‌های مهم استفاده کنید. همچنین می‌توانید یک کپی از «پی دی اف» دارای حاشیه نویسی را مخفی، لغو، حذف یا ذخیره کنید، که باعث می‌شود ویژگی بسیار مفیدی برای یادداشت به نظر برسد. گوگل همچنین ترکیب‌های جدید شکلک‌هایی با تم بهار و بسکتبال را به «جی برد ایموجی کیچن» (Emoji Kitchen Gboard)می‌آورد.