زایمان زودرس این زنان را بیشتر تهدید می‌کند
زایمان زودرس این زنان را بیشتر تهدید می‌کند

یک مطالعه جدید توسط محققان بیمارستان زنان و بریگهام، به بررسی رابطه بین میگرن و عوارض بارداری پرداخته اند.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، تحقیقات متعددی نشان داد: زنان به طور نامتناسبی، به ویژه در دوران بارداری، تحت تأثیر میگرن قرار می‌گیرند؛ با این حال، رابطه بین میگرن و پیامد‌های نامطلوب بارداری به خوبی شناخته نشده است.تیم تحقیقاتی گزارش داده است؛ بر اساس نتایج ما، ابتلا به میگرن پیش از بارداری با پیامد‌های نامطلوب در دوران بارداری، از جمله زایمان زودرس، فشار خون بارداری و پره اکلامپسی مرتبط است.
بیشتر بخوانید: ارتباط بین کرونا و زایمان زودهنگام
محققان افزودند: زایمان زودرس و اختلالات فشار خون بالا در دوران بارداری، از عوامل اصلی مرگ و میر مادر و نوزاد هستند.یافته‌های ما نشان داد: سابقه خانوادگی میگرن به عنوان یک عامل خطر مهم برای این عوارض در نظر گرفته می‌شود.زنان، دو تا سه برابر بیشتر از مردان در معرض میگرن هستند؛ میگرن، در بین زنان ۱۸ تا ۴۴ ساله، شایع‌تر است. علاوه بر این، میگرن همراه با اورا، یک نوع متداول از این بیماری است که حدود ۵ درصد از جمعیت را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اورای میگرن، معمولاً اختلالات بینایی هستند که قبل از شروع سردرد ظاهر می‌شوند.محققان پس از تجزیه و تحلیل هزاران داده از زنان، دریافتند که میگرن قبل از بارداری، خطر زایمان زودرس، فشار خون حاملگی و پره اکلامپسی، را به ترتیب ۱۷ درصد، ۲۸ درصد و ۴۰ درصد افزایش می‌دهد. میگرن همراه با اورا نیز خطر ابتلا به پره اکلامپسی را تا حدودی بیشتر افزایش داد.
محققان همچنین دریافتند:زنان مبتلا به میگرن که قبل از دوران بارداری، به طور منظم، آسپرین مصرف می‌کردند، ۴۵ درصد کمتر در معرض خطر زایمان زودرس بودند.پژوهشگران اظهار داشتند:یافته‌های ما در رابطه با کاهش خطر زایمان زودرس در میان زنان مبتلا به میگرن که قبل از بارداری، آسپرین مصرف کرده بودند، نشان می‌دهد که آسپرین ممکن است برای زنان مبتلا به میگرن نیز مفید باشد. با این حال تحقیقات بیشتری برای تعیین دوز دقیق آسپرین مورد نیاز است.یافته‌های تحقیقاتی در مجله Neurology منتشر شده اند.منبع: سیناپرس