بزرگ‌ترین پارک ژوراسیک ها در دنیا
بزرگ‌ترین پارک ژوراسیک ها در دنیا

گردش در یک پارک ژوراسیک، می تواند هیجان انگیز باشد و ما را به میلیونها سال قبل ببرد .

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من،  پارک ژوراسیک، از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر‌ها و کشور‌های اروپایی و امریکایی به شمار می‌آید که با الهام از عصر دایناسور‌ها و فیلمی با نام ژوراسیک پارک ساخته شده است و بازدیدکنندگان را به دوران زندگی دایناسور‌ها برده و خاطرات خوشی را برای آن‌ها رقم می‌زند. 
 بیشتر بدانید؛ دایناسوری که به اردک تبدیل شد
برخی از پارک‌های ژوراسیک لقب بزرگ تری پارک ژوراسیک دنیا را به خود اختصاص داده اند چرا که هر یک از آن‌ها دارای مولفه‌های برجسته و با دارارا بودن مجسمه‌هایی منحصر به فرد به این لقب رسیده اند. 

با نمونه‌هایی از بزرگ‌ترین پارک‌های ژوراسیک دنیا در زیر آشنا شوید.
پارک دایناسور Dinosaurs Alive At King Islandاین پارک دایناسور که به عنوان بزرگ‌ترین پارک ژوراسیک دنیا شناخته می‌شود، در زمینی به مساحت ۳۶۴ هکتار و در اوهایو امریکا احداث شده است. این پارک دایناسور با دارا بودن ۸۰ مدل وسیله‌ی بازی و ۶۰ نوع دایناسور مختلف که در ابعاد حقیقی طراحی و ساخته شده اند، به عنوان بزرگ‌ترین پارک سرگرم کننده‌ی کودکان و نوجوانان شناخته می‌شود. جالب است بدانید که این پارک، ۱۲ سال متوالی این عنوان را دریافت نموده است و از شهرتی جهانی برخوردار است. هر ساله مجلات و مقالات بیشماری به نوشتن از این پارک تفریحی می‌پردازند و ویژگی‌های برجسته‌ی آن را برای افراد شرح می‌دهند. این پارک با دریافت کمترین هزینه‌ی ممکن از بازدیدکنندگان، گردشگران را به خود جلب می‌کند و متحرک بودن ابزار و مجسمه‌های موجود در آن باعث شده تا پارک ژوراسیک اوهایو از شهرتی دو چندان در بین جهانیان بر خوردار گردد.

پارک ژوراسیک Dinosaur Park Münchehagenاین پارک ژوراسیک در کشور آلمان واقع شده است و دایناسور‌هایی از زمان پالئوزوئیک، مزوزوئیک و زمان سئوزوئیک را در خود جای داده است که هر یک در ابعاد و اندازه‌های واقعی طراحی و ساخته شده اند و گشت و گذار در میان آن ها، افراد را به عصر دایناسور‌ها منتقل می‌کند. لازم به ذکر است که بیش از ۲۲۰ مدل دایناسور در این پارک دیده می‌شوند و نمونه‌ی یکی از بزرگ‌ترین دایناسور‌های دنیا با ارتفاع ۴۵ متر، در آن ساخته شده است؛ و رد پای آن‌ها از ۱۳۹۸ میلیون سال پیش بر گل و لای نرم این مسیر دیده می‌شود. قدم زدن در زمین‌های این پارک و قرار گرفتن در آن فضا، شما را به سفری در دل تاریخ برده و تجربه‌ای فراموش نشدنی را برایتان رقم می‌زند.

پارک ژوراسیک Field Station: Dinosaurاین پارک ژوراسیک که در نزدیکی شهر نیویورک ساخته شده است، از جدید‌ترین پارک‌های ژوراسیک دنیا می‌باشد که در سال ۲۰۱۲ افتتاح شده است و دایناسور‌های موجود در آن، به صورت کاملا حرفه‌ای و با استفاده از جدید‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا طراحی و ساخته شده اند.
 
دایناسور‌های موجود در این پارک ژوراسیک بسیار طبیعی و در ابعاد و اندازه‌های حقیقی ساخته شده اند و در تهیه‌ی آن‌ها از انیماتور ها، هنرمندان، طراحان و باستان شناسان حرفه‌ای و مشهوری استفاده شده است. این پارک که به عنوان جدید‌ترین و بزرگ‌ترین پارک ژوراسیک دنیا شناخته می‌شود، متحرک بوده و توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌نماید. جالب است بدانید که دایناسور‌های موجود در این پارک، هر یک رفتار و حرکات مخصوص خود را دارند و در مواجهه با بازدیدکنندگان مختلف، رفتار‌های متنوعی را از خود نشان می‌دهند. این پارک بزرگ‌ترین دایناسوری را که تا کنون ساخته شده است را نیز، در خود جای داده است و وجود همین دایناسور در این پارک باعث می‌شود تا توجه افراد زیادی به آن جلب شود و شمار بازدید کنندگان از آن افزایش یابد.

منبع: سفر می