زمان مناسب کاشت سیب زمینی
زمان مناسب کاشت سیب زمینی
اولین سیب زمینی زودرس را می توان از اواسط مارس کاشت، در حالی که سیب زمینی زودرس دوم باید چند هفته بعد کاشته شود.

اولین سیب زمینی زودرس را می توان از اواسط مارس کاشت، در حالی که سیب زمینی زودرس دوم باید چند هفته بعد کاشته شود. سیب زمینی های اصلی معمولاً در ماه آوریل کاشته می شوند و برای تولید محصول مناسب باید مدت بیشتری در زمین بمانند. امروزه خرید سیب زمینی عمده بر سر مزارع این محصول انجام می شود.

با این حال، زمان کاشت در سراسر کشور متفاوت است، کاشت در مناطق شمالی بسته به دما و خطر یخبندان باید چند هفته به تعویق بیفتد. در مناطق گرم‌ تر، می ‌توان دومین دسته سیب‌ زمینی محصول اصلی را در اواخر تابستان کاشت که محصولی از سیب‌ زمینی خوشمزه برای کریسمس به دست می‌ آید.

زمان مناسب کاشت سیب زمینی

نحوه کاشت سیب زمینی

شما می‌توانید سیب‌زمینی‌های خود را با کاشت «سیب ‌زمینی بذری» که غده ‌های کوچک سیب‌زمینی هستند و نه دانه ‌های واقعی، پرورش دهید. می توانید از اواخر زمستان سیب زمینی بذری خریداری کنید. وسوسه نشوید که سیب زمینی را از سیب زمینی های قدیمی در قفسه سبزیجات پرورش دهید، زیرا آنها محصول قابل اعتمادی تولید نمی کنند. قیمت لبو تره بار با قیمت سیب زمینی یکسان می باشد به همین دلیل افراد ترجیح می دهند سیب زمینی تهیه کنند.

سیب زمینی های خانگی در همه انواع خاک ها خوب عمل می کنند، اما هر چه غنی تر باشد بهتر است، بنابراین مقدار زیادی مواد آلی پوسیده مانند کمپوست باغچه را حفر کنید. یک سایت باز و آفتابی بهترین است.

نحوه کاشت سیب زمینی

در حالی که سیب زمینی های محصول اصلی در زمین به خوبی رشد می کنند، سیب زمینی های زودرس یا سالاد نیز در گلدان ها و کیسه های بزرگ خوب عمل می کنند. کیسه های پلی پروپیلن پرورش سیب زمینی مخصوصا برای این منظور طراحی شده اند و در صورت کمبود جا مفید هستند. با این حال، می توانید سیب زمینی را در یک کیسه کمپوست قدیمی نیز بکارید که نتایج مشابهی به همراه داشته باشد.

هنگام کاشت سیب زمینی در زمین، انواع سالادهای زودرس و سالاد را به عمق ۱۲ سانتی متر و فاصله ۳۰ سانتی متر از هم و ۶۰ سانتی متر بین ردیف ها بکارید. سیب زمینی های اصلی نیاز به فضای بیشتری برای تولید محصول مناسب دارند. آنها را به عمق ۱۲ سانتی متر و فاصله ۳۸ سانتی متر از هم بکارید و بین ردیف ها ۷۵ سانتی متر فاصله داشته باشید.

مراقبت های لازم از گیاه سیب زمینی

مراقبت های لازم از گیاه سیب زمینی

سیب زمینی ها را به طور منظم آبیاری کنید، به خصوص در فصل های گرم و خشک، و خاک را از علف های هرز پاک کنید. شما می توانید در کنار سیب زمینی بلال نیز بکارید. نکته قابل توجه آن می باشد که قیمت بلال عمده از سیب زمینی گران تر می باشد.

همانطور که بوته های سیب زمینی رشد می کنند، از بیل یا بیل استفاده کنید تا شاخه ها را با خاک بپوشانید تا از سبز شدن و غیرقابل خوردن غده های در حال رشد جلوگیری کنید. به این می گویند “زمین کردن”. چند سانتی متر بالا را رها کنید تا قسمت بالایی را بیرون بیاورد. همانطور که گیاهان به رشد خود ادامه می دهند، باید دوباره آنها را زمین کنید.

5/5 - (1 امتیاز)