ترفند‌های خانه داری با سس کچاپ
ترفند‌های خانه داری با سس کچاپ

غذا خوردن با سس کچاپ یک امر عادی و معمولی است، اما اگر به شما بگوییم این سس غیر از خوردن کاربرد‌های زیادی دارد شاید تعجب کنید.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، سس کچاپ اگرچه طعم خوبی به غذا می‌دهد، اما برای ازبین بردن لکه‌ها از روی شیرآلات، تعمیر ظروف سوخته و زیورآلات بسیار مناسب است. در این مقاله به ترفند‌های خانه داری با سس کچاپ  اشاره می‌کنیم:
۱. برای تمیز کردن ظروف مسی
تمیز کردن ظروف مسی کمی خسته کننده، سخت و وقت گیر است. بهترین و راحت‌ترین راه برای تمیز کردن قسمت‌های زنگ زده و یا سوخته این ظروف، سس کچاپ است.بعد از زدن سس کچاپ، اجازه دهید ۳ الی ۴ ساعت بماند و با آب لیمو و آب گرم آن را تمیز کنید و سپس با مایع ظرفشویی بشویید.۲. برای تمیز کردن شیرآلات
شاید با دیدن شیرآلات زنگ زده حس خوبی به شما دست ندهد و از دست زدن به آن بدتان بیاید. بهترین و آسان‌ترین راه برای تمیز کردن شیرآلات، استفاده از یک لایه نازک سس کچاپ روی آن است و سپس برای چند ساعت نباید به آن دست بزنید.درآخر اسکاج را با آب لیمو، سرکه، جوش شیرین و نمک آغشته کنید و با یک حرکت آن را تمیز کنید.
۳. تابه و قابلمه‌های چدنیبهترین راه برای اینکه از شر لکه‌های زنگ زده و سوختگی ظروف چدنی خلاص شوید این است که یک لایه سس روی تابه و قابلمه‌های چدنی که گرم هستند استفاده کنید و با یک مسواک تمیز کنید.
اجازه دهید ۳ الی ۴ ساعت بماند و سپس با نصف یک برش لیمو که به نمک آغشته شده کثیفی‌ها را از بین ببرید. در آخر آن را تمیز کنید و نتیجه را ببینید.۴. زیورآلات نقره
زیورآلات نقره به مرور زمان تار و کدر می‌شوند.راحت‌ترین راه برای برگرداندن درخشندگی به زیورآلات و تمیز کردن ظروف نقره این است که مقداری سس کچاپ روی آن‌ها بمالید و اجازه دهید مقداری بماند. سپس با یک مسواک یا یک براش معمولی آن را تمیز کنید.۵. تمیز کردن کارد و چنگالی که از جنس برنج هستندتمیز کردن کارد و چنگال و ظروف برنجی کمی سخت است. اما با استفاده از سس می‌توانید این کار را به راحتی انجام دهید. با سس کچاپ و مقداری نمک یک محلول درست کنید و روی ظروف برنجی بکشید و تفاوت را ببینید.
منبع: ایران ناز/