فواید خوردن آرد حبوبات
فواید خوردن آرد حبوبات

حبوات منبع غنی پروتئین، کربوهیدرات‌های پیچیده و بسیاری از ریزمغذی‌ها هستند. متخصصان همواره توصیه می‌کنند حبوبات حداقل ۲ وعده در هفته مصرف شوند.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، در کنار مصرف معمول حبوبات می‌توان از آرد آن‌ها نیز به‌عنوان جایگزین آرد گندم یا ذرت استفاده کرد که یکی از مزایای این نوع آرد، عدم‌وجود گلوتن در آنهاست. در ادامه این مطلب به فواید عادت به خوردن آرد حبوبات خواهیم پرداخت که به ترتیب عبارتند از: تامین نیاز به پروتئینآرد حبوبات مقدار پروتئین بیشتری نسبت به آرد گندم و ذرت دارد و می‌تواند در تامین نیاز بدن به پروتئین موثر باشد. نیاز روزانه بدن به پروتئین حداقل ۰/۸ گرم به ازای هر کیلوگرم وزن است که در مورد افراد فعال و ورزشکار به ۲ برابر می‌رسد. در این زمینه آرد عدس و نخود انتخاب مناسب‌تری هستند و می‌توان در انواع غذا‌ها از آن‌ها استفاده کرد. پیشگیری از یبوستفیبر، ترکیب اصلی در آرد حبوبات است. برای عملکرد صحیح روده‌ها و جلوگیری از یبوست لازم است روزانه حداقل ۲۵ گرم فیبر مصرف شود. از طرفی، فیبر‌ها منبع تامین انرژی برای باکتری‌های سیستم گوارش هستند و در نتیجه فعالیت مطلوب این باکتری‌ها، روند جذب ریزمغذی‌ها بهبود پیدا می‌کند.مطالعات اخیر نشان می‌دهد روند تخمیر آن‌ها مرحله مهم فرایند‌های بیولوژیک فلور روده‌ای است که در نتیجه واکنش‌های شیمیایی در روده، بعضی ترکیبات ضدالتهاب در بدن افزایش پیدا می‌کند. در کل، آرد حبوبات نسبت به مصرف معمولی حبوبات هضم راحت‌تری دارد و احتمال بروز مشکلات گوارشی و یبوست کاهش پیدا می‌کند.
منبع انرژی روزانهکربوهیدرات منبع تامین انرژی است و بهتر اینکه از منابع کربوهیدرات‌های پیچیده استفاده شود. برنج، حبوبات و غلات سبوس‌دار از منابع این کربوهیدرات‌ها محسوب می‌شوند.بنابراین، عادت به خوردن حبوبات تاثیر سیرکنندگی دارد و می‌تواند انتخاب خوبی در رژیم غذایی کاهش وزن باشد. با مصرف آرد حبوبات می‌توان با کاهش احساس گرسنگی، انرژی لازم برای فعالیت‌های روزمره را نیز تامین کرد. منبع: سلامت