اردک‌های غول پیکر پس از ده سال به هنگ کنگ بازگشتند
اردک‌های غول پیکر پس از ده سال به هنگ کنگ بازگشتند

یکی از نماد‌های هنگ کنگ، دو اردک زرد رنگ غول پیکر بودند که پس از ۱۰ سال به هنگ کنگ بازگشتند و با استقبال مردم و گردشگران روبرو شدند.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، یک جفت اردک لاستیکی غول پیکر در روز جمعه هنگام شناور شدن در بندر ویکتوریا به عنوان بخشی از یک نمایشگاه عمومی هنری که هدف آن ایجاد شادی بیشتر در بین مردم شهر است، توجه مردم هنگ کنگ و گردشگران را به خود جلب کرد.
این اردک‌ها ده سال پیش توسط هنرمند هلندی فلورنتین هافمن در این بندر قرار گرفتند و از آن زمان توجه جمعیت زیادی را در بندر ویکتوریا به خود جلب کرد. پس از مدتی این اردک‌ها به دلایلی نامعلوم از این بندر به منطقه دیگری منتقل شده و سرانجام عصر جمعه به محل اولیه خود بازگشتند. طراحان این پروژه، آن‌ها را نماد دوستی و اتحاد می‌دانند.

فلورنتین هافمن در این رابطه گفت: اردک‌های دوگانه به نوعی تداعی کننده شانس مضاعف است. بازگشت این اردک‌های دو قلو به معنای نگاه کردن به گذشته نیست، بلکه هدف از شناور شدن این غول‌های زرد رنگ دوست داشتنی، لذت بردن از لحظه‌های با هم بودن است. گفتنی است این دو اردک غول پیکر با ارتفاع ۱۸ متر از امروز، شنبه، به طور رسمی به روی عموم باز شده و حدود دو هفته در بندر ویکتوریا به حرکت در می‌آیند.
 
در اوایل صبح جمعه، ساکنان محلی و گردشگران زیادی به اسکله آمدند تا شاهد عملیات انتقال و آماده سازی این نماد‌های دوست داشتنی بوده و نگاهی اجمالی به اردک‌ها بیندازند که برای بسیاری خاطرات شادی را به همراه داشت. مردم محلی معتقدند : پس از تنش‌هایی متعدد، ساکنان هنگ کنگ و سرزمین اصلی چین امسال سفر‌های عادی خود را از سر گرفتند و اکنون اردک‌های زرد نیز با پیام دوستی و اتحاد به بندر برگشته اند.
 
بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است یکی از این اردک‌ها در ۱۸ ژوئن که مصادف با روز جهانی پدر است، سفری در خط ساحلی Kowloon داشته باشد. این اردک که Tsim Sha Tsui نام دارد پس از عبور از مکان‌های دیدنی متعددی برای خوشامدگویی به طرفداران خود در خط ساحلی مجددا به بندر ویکتوریا باز خواهد گشت.
 
منبع: english.news.cn