باغو، روستایی بکر در دل جزیره کیش+ تصاویر
باغو، روستایی بکر در دل جزیره کیش+ تصاویر

باغو یکی از جاذبه‌های تاریخی و از قدیمی‌ترین روستا‌های کیش است که دیدن آن برای گردشگران خالی از لطف نیست. شما می‌توانید برای ساعاتی از شلوغی شهر و تجملات زندگی صنعتی فاصله بگیرید و به دیدن زندگی بومیان و گذشتگان روستای باغو بروید.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، جزیره کیش از قدیم یکی از مناطق گردشگری و توریستی شیک و جذاب شناخته شده است و سالانه گردشگران بسیاری برای استفاده از جاذبه‌های مدرن و تفریحی آن به سمت جنوب کشور روانه می‌شوند. جاذبه‌های گردشگری کیش تنها محدود به مراکز خرید لاکچری و تفریحات گران قیمت نیست بلکه جاذبه‌های تاریخی و طبیعی دیدنی بسیاری در این منطقه نهفته است که در بافت تاریخی و قدیمی و روستایی وجود دارد.
روستای باغو واقع در جزیره کیش یکی از این جاذبه‌های تاریخی محسوب می‌شود که دیدن آن برای گردشگران خالی از لطف نیست. شما می‌توانید برای ساعاتی از شلوغی شهر و تجملات زندگی صنعتی فاصله بگیرید و به دیدن زندگی بومیان و گذشتگان روستای باغو بروید، زیرا این روستا یکی از قدیمی‌ترین روستا‌های کیش به شمار می‌آید.

روستای باغو کجاست؟
روستای باغو در جنوب غربی جزیره کیش واقع شده است و برای دسترسی به آن باید به سمت میدان غروب کیش بروید و از آن میدان به سمت جاده باغو این روستای زیبا و تاریخی بروید. علاوه بر این شما می‌توانید از طریق بزرگراه خلیج فارس نیز خود را به جاده باغو برسانید و از آنجا به سمت روستا بروید. راه‌های رسیدن به این روستا ساده است و فقط باید تابلو‌های راهنما را دنبال کنید.

علت نامگذاری این روستا
شاید برای شما جالب باشد که بدانید نام این روستا برگرفته از نام مادربزرگ ۱۰۰ ساله روستا است که به ننه باغو شهرت داشت و زمانی که پرتغالی‌ها جزیره کیش را اشغال کردند، در آن‌جا زندگی می‌کرد. البته برخی نیز ننه باغو را افسانه‌ای بیش نمی‌دانند.

جا‌های دیدنی روستای باغو
مسجد النبی: روستای باغو کیش دیدنی‌های بسیاری دارد از جمله مسجد تاریخی باغو یا همان مسجد النبی که قدمت بسیاری دارد. این مسجد در سال ۹۸۱ هجری قمری ساخته شد و از آن پس تبدیل به محیطی معنوی برای مردمان این روستا شد. در مسجدالنبی (ص) می‌توانید بافت و معماری بسیار زیبا و باشکوهی را ببینید و عکس‌های یادگاری ماندگار و زیبایی در این محل ثبت کنید.

علاوه بر این یکی از جذابیت‌های این مسجد برای توریست‌ها و گردشگران مناره‌های زیبا و کوتاه مسجد است و یک دیوار خارجی کوتاه هم در این مسجد قرار دارد که از طریق آن می‌توان داخل حیاط را دید، در اطراف این مسجد چاه جالب و زیبایی حفر شده که که از قدیم در این محدوده قرار داشته است.
درختان لور: یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی روستای باغو درختان بومی و کمیاب لور هستند که به دلیل آب و هوای خاص فقط در این نقطه رشد می‌کنند و بشر هیچ نقشی در کاشت و تکثیر آن ندارد.

درختان لور جزء کیماب‌ترین درختان در جهان شناخته می‌شوند و آن‌ها را با نام درخت انجیر هم می‌شناسند. این درختان دارای برگ‌های بیضی شکل و میوه‌های ریز قرمز رنگ شبیه فندق هستند که منظره زیبا و جذابی در این منطقه خلق کرده‌اند.
آبشخور آهوان: اگر تاکنون در مناطق شمالی کشور دنبال شکار آهو بودید سخت در اشتباه هستید، زیرا آهو‌های روستای باغو یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری این منطقه است که شما می‌توانید دسته‌های آهو را در آن ببینید و لذت ببرید.

پیشنهاد می‌کنیم از فاصله دور به تماشای آهو‌ها بنشینید تا مبادا خطری از جانب شما احساس کرده و از آن منطقه فرار کنند، زیرا فرصت دیدن آن‌ها را از دست می‌دهید.
پارک دلیران: پارک ۶۰ هکتاری دلیران روستای باغو، یکی از مناطق دیدنی و زیبای جزیره کیش است که باتوجه به امکانات تفریحی و تجهیزات ورزشی مناسب و استاندارد می‌تواند فرصت خوبی برای تفریح و استراحت شما ایجاد کند حتی می‌توانید به همراه خانواده از این مکان دیدنی لذت ببرید و اوقات خوش و لذت بخشی را در کنار یکدیگر سپری کنید.
بازارچه ساحلی : در روستای باغو بازارچه ساحلی هم وجود دارد که می‌توانید ضمن بازدید از هرچادر سنتی از محصولات و تولیدات محلی بومیان کیش نیز بهره‌مند شوید، چون برخی از چادر‌ها غذا‌های محلی و سنتی طبخ می‌کنند و برخی دیگر نیز عسل و صدف برای فروش عرضه می‌کنند که با خرید از آن‌ها می‌توانید علاوه بر تهیه سوغات روستای باغو به کسب و کار روستایی کمک کنید.