۹ ترفند کارساز برای صبح زود بیدار شدن
۹ ترفند کارساز برای صبح زود بیدار شدن

صبح زود بیدار شدن برای خیلی از افراد به یک چالش مهم در زندگی تبدیل شده، حال در این خبر سعی می‌شود ترفندهای مهمی برای حل این مشکل ارائه شود.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، صبح زود از خواب بیدار شدن همیشه در برهه‌ای از زمان، برای خیلی از افراد دردسر بزرگی است و خیلی از روش‌ها هم جوابگو نیستند. برای مثال کوک کردن زنگ ساعت گوشی و صدای آن را تا ته زیاد کردن هم گاهی اوقات جوابگو نیست. گذاشتن گوشی با فاصله زیاد از تختخواب هم نمی‌تواند گاهی اوقات آدم خواب‌آلود را بیدار کند! اما باید بگوییم که صبح زود بیدار شدن باعث خوشحالی عمومی فرد و رضایت از خود و زندگی‌اش به مرور زمان می‌شود.
گروهی تحقیقاتی از دانشگاه تورنتو کانادا متوجه شده‌اند که هر فردی پروفایل مخصوص خواب دارد که به عنوان کرونوتایپ شناخته شده است و پروفایل ایده‌آل اکثر مردم صبح زود از خواب بلند شدن است. اما چه راه کار‌هایی را برای زودتر از رختخواب برخاستن باید انجام دهیم؟
۱. با خود اتمام حجت کنید که چه ساعتی می‌خواهید بلند شوید!
بسیاری از ما ساعت‌هایمان را برای ۵ صبح کوک می‌کنیم، ولی ۷ صبح یا دیرتر بیدار می‌شویم. پس بهتر است هشداری برای ساعت واقعی بیدار شدن را تنظیم کنیم در این صورت مغز ما می‌داند که این ساعت بیدار شدن از خواب است.
۲. کمی پرده‌ی اتاق خود را برای نور خورشید باز بگذارید!
با کنار زدن کمی از پرده اتاق خواب خود می‌توانید متوجه شوید که صبح شده است. نور خورشید می‌تواند بعضی از افراد را از خواب بیدار کند.
۳. دکمه تکرار زنگ ساعت را به هیچ عنوان تمدید نکنید!
در واقع برای بار اول با شنیدن صدای زنگ هورمون‌های استرس بیدار می‌شوند، ولی بعد از تکرار شدن زنگ‌های متمادی، دیگر بدن شما خسته‌تر از قبل از خواب بلند خواهد شد.
۴. برنامه اول وقت خود را کمی سبک‌تر تنظیم کنید!
گاهی اوقات با دانستن اینکه صبح زود چه کار‌های سختی را باید انجام دهید به خودی خود خواب‌آلوده می‌شوید. همیشه تا دو ساعت اول بعد از بلند شدن از خواب را به کار‌های روزمره و آسان تخصیص دهید. در واقع مغز انسان بعد از دو ساعت از زمان بیدار شدن قدرت پردازش خود را بدست می‌آورد.
۵. خودتان را نیشگون بگیرید!
چندین جای حساس در بدن برای بیدار شدن وجود دارد. شما برای بیدار شدن کافیست پیشانی یا جای بین انگشت شست و انگشت اشاره یا زیر کشکک زانو یا زیر گردن خود را برای سه دقیقه بفشارید.
۶. هر روز ساعت مشخصی بیدار شوید!
ریتم خاصی به کارهایتان بدهید؛ اگر می‌خواهید ۶ صبح بیدار شوید هر روز هفته در این ساعت بیدار شوید تا تبدیل به یک عادت شود.
۷. صدای زنگ ساعت خود را ملایم‌تر کنید!
سریع از خواب بیدار شدن از صدای بلند زنگ ساعت، بیشتر اوقات باعث خاموش کردن زنگ ساعت و دوباره خوابیدن می‌شود، زیرا شما هنوز در خواب و بیداری هستید.
۸. تکانی به خود بدهید!
بعد از باز کردن چشمان خود و برای بلند شدن از تختخواب، چندین حرکت یوگا کافی است تا شما را از جا بلند کند.
۹. آب کافی بنوشید!
در طول شب بدن شما آب از دست می‌هد و این باعث کاهلی در برخواستن از خواب می‌شود. پس بهتر است همیشه یک لیوان آب در نزدیکی محل خواب خود داشته باشید تا بعد از بیدار شدن آب بنوشید.

5/5 - (1 امتیاز)