مرتفع‌ترین بخش‌های دیوار چین در برف زمستانی
مرتفع‌ترین بخش‌های دیوار چین در برف زمستانی

دیوار چین یکی از شگفت انگیز‌ترین پدیده‌های تاریخی جهان محسوب می‌شود که در این میان بخش‌هایی از این دیوار در کوهستان‌های صعب العبوری ساخته شده و در فصل زمستان به زیر برف فرو می‌روند.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، گردشگران به طور طبیعی بخش‌هایی از دیوار چین را بازدید می‌کنند که در مناطق قابل دسترس هستند، اما کارگران چین باستان این دیوار را در مناطق صعب العبور کوهستانی نیز ساخته اند.
این اثر ارزشمند در کشور چین توسط یکی از مشهورترین پادشاهان این کشور یعنی چین شی خوانگ دی و به عبارتی نخستین پادشاه سلسله چین ساخته شده است. در حقیقت دیوار بزرگ چین با هدف حفاظت از خاک این کشور در برابر مغول‌ها ساخته شد. در سال ۲۴۶ قبل از میلاد، کشور امروزی چین به ایالت‌های کوچکی تقسیم شده و فاقد دولت مرکزی قدرتمندی بود.در این زمان چین شی خوانگ دی توانست قسمت‌های مختلف چین را با هم متحد کرده و کشوری یکپارچه پدید آورد. وی پس از این جنگ‌ها خود را امپراطور نامید و اقدامات وسیعی در جهت آبادانی و رفاه کشورش انجام داد. از جمله مهمترین این اقدامات، ساخت دیوار بزرگ چین بود که برای جلوگیری از حمله قبایل بیابانگرد شمالی به داخل چین ایجاد شده و در جریان ساخت آن هزاران دهقان به کار گرفته شد.تاریخ ساخت دیوار چین به قرن پنجم تا هشتم پیش از میلاد باز می‌گردد. حکومت وقت چین برای جلوگیری از حملات ملیت‌های شمالی و اقوام بیابان نشین آسیای مرکزی، برج‌های آتش برای خبر رسانی و یا قلعه‌های مرزی برای حصول اطلاعات دشمن را در ارتباط با دیوار و بر روی آن ایجاد کرد. در این زمان طول دیوار چین به ۵۰۰۰ کیلومتر می‌رسید. بر اساس یافته‌های باستان شناسان ساخت دیوار بزرگ چین در فاصله زمانی سال‌های ۷۷۰ پیش از میلاد تا ۴۷۶ پیش از میلاد در ایالت باستانی چی Qi که امروزه شاندونگ نامیده می‌شود، آغاز شد. در ابتدای ساخت دیوار بزرگ چین، شاندونگ یک روستای کوچک بود که امروزه به نام چانگ کینگ شناخته شده و در نزدیکی شهر جینان قرار دارد. در این دیوار، دروازه‌های متعدد، قلعه‌های نظامی، برج‌های راهنما و سایر تاسیاتی وجود دارند که پس از ۶۴۱ کیلومتر به دریایی در منطقه چینگادو منتهی می‌شود.امروزه بنا به دلایل متعددی از جمله فرسایش طبیعی، فعالیت‌های اکتشاف معدن و عملیات احیای اراضی مجاور، بخش‌هایی از دیوار بزرگ چین، در شرایط نامطلوبی به سر می‌برد. باید در نظر داشت که حضور همیشگی و پر تعداد گردشگران نیز اگرچه یک درآمد عالی و بسیار زیاد برای کشور چین پدید آورده است، اما خود از جمله عوامل آسیب دیدن این اثر ارزشمند به شمار می‌رود و به همین دلیل عملیات مرمت و حفاظت از این دیوار همواره در حال اجرا و پیگیری است.گفتنی است اگر چه شروع ساخت دیوار چین با تلاش چین شی خوانگ دی صورت گرفت، اما در طول تاریخ کشور باستانی چین، بیش از ۲۰ امپراتور مختلف این کشور در قالب یک پروژه نظامی به ساخت دیوار بزرگ چین و استحکامات ان پرداخته و یا بخش‌هایی از آن را مرمت کردند. دیوار بزرگ چین در سال ۱۹۸۷ میلادی به عنوان یکی از آثار ثبت شده به عنوان میراث جهانی معرفی شد.این تصاویر در روزهای اخیر با کمک پهپاد و به صورت هوایی گرفته شده و مناظر برفی بخش سیماتای دیوار بزرگ چین را نشان می‌دهد.منبع تصاویر: english.news.cn