برای درمان رفلاکس، عرق نعنا نخورید!
برای درمان رفلاکس، عرق نعنا نخورید!

مصرف بیش از اندازه عرق نعنا باعث گشاد و باز شدن محل اتصال مری به معده می‌شود و بر این اساس بیمارانی که از رفلاکس معده رنج می‌برند، در میزان مصرف این گیاه باید دقت کافی داشته باشند.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، نفخ و دل درد جزو مشکلاتی است که اکثر ما حداقل یکبار آن را تجربه کرده ایم. افرادی که دستگاه گوارش آن‌ها بسیار حساس است و دچار نفخ و درد شکم می‌شوند، در صورتی که مشکل خاصی نداشته باشند می‌توانند علاوه بر پیروی از برنامه غذایی مناسب، از برخی گیاهان نیز برای التیام مشکلشان بهره ببرند.
بیشتر بخوانید: بهترین راه جلوگیری از ترش کردن معده
تصور عامه افراد بر این است که مصرف حبوبات نقش زیادی در ایجاد درد شکم و نفخ آن دارد، اما باید گفت استفاده از غذا‌هایی که با خمیر تهیه می‌شوند نیز برای آن‌ها مضر خواهد بود و خوردن پیراشکی، خمیر نان باگت، نان‌های خوب تخمیر و پخته نشده، پیتزا و ماکارونی و سیب‌زمینی به این افراد توصیه نمی‌شود و بهتر است از این نوع غذا‌ها در برنامه غذایی خود پرهیز کنند.بهترین گیاهی که در میان عامه مردم برای درمان نفخ و درد‌های شکمی شهرت دارد، گیاه نعنا است که در دو نوع گیاهی و عرق در میان مردم کاربرد دارد. باید به این نکته اساسی توجه داشت بیمارانی که از رفلاکس معده رنج می‌برندنباید زیاد عرق نعنا بخورند چون باعث سوزش سردل و عوارض ناشی از آن می‌شود.
علاوه بر نعنا، گیاهانی، چون زیره سبز، زیره سیاه، زنیان و انیسون را در کاهش نفخ شکم بسیار موثر است و این گیاهان باید پس از صرف غذا استفاده شوند. بیماران می‌توانند یکی از این گیاهان را به میزان حدوداً نیم گرم، با مقداری نبات ساییده شده مخلوط کرده و به صورت خشک پس از صرف غذا میل کنند.البته باید از ساییدن این گیاهان برای مدت طولانی خودداری کرد، زیرا خاصیت درمانی آن‌ها پس از یک هفته از بین خواهد رفت؛ بنابراین می‌توان برای هر وعده یکی از گیاهان نامبرده را به صورت پودر درآورد و از آن استفاده کرد تا اثر درمانی آن محفوظ بماند.بهتر است نصف قاشق غذاخوری آویشن یا دارچین را با مقداری آب بجوشانید و پس از آنکه جوشانده را از صافی عبور دادید، دمکرده آن را نیم ساعت پس از صرف غذا میل کنید.هرگز همراه با غذا نوشیدنی میل نکنند و تا نیم ساعت قبل و بعد از غذا از خوردن مایعات اجتناب کنند تا کمتر به مشکلات گوارشی دچار شوند.
منبع: بهداشت نیوز