کم مصرف‌ترین خودرو‌های جهان در سال ۲۰۲۳
کم مصرف‌ترین خودرو‌های جهان در سال ۲۰۲۳

میزان مصرف سوخت از مهمترین ویژگی‌هایی است که تاثیر قابل توجهی در زمینه اقتصادی و محیط زیست جوامع دارد. کارشناسان صنعت خودروسازی، کم مصرف‌ترین خودرو‌های سال جاری میلادی را معرفی کردند.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، زمان و هزینه مالی سپری شده برای سوخت خودرو می‌تواند یک دردسر دائمی برای رانندگان باشد و زمان زیادی از آنها را به خود اختصاص دهد. هنگامی که خودرو شما یک خودرو گازسوز است، این مشکلات و زمان سپری شده برای سوخت گیری حتی بیشتر می‌شود. صرف زمان و پول کمتر در پمپ بنزین از جمله مزایای سرمایه گذاری در یک وسیله نقلیه کم مصرف است. این نوع از وسایل نقلیه با عمر طولانی تر، تولید کمتر آلاینده‌ها و در برخی موارد، حتی مزایای مالیاتی، ارزش آن را دارد که بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار گیرد. اگر به دنبال صرفه جویی در هزینه‌ها و صرف وقت در پمپ بنزین هستید، ارتقای وسیله نقلیه به یک خودروی کم مصرف تصمیمی عالی است. در این میان اگر از بحث قیمت خودرو بگذریم، تنها سوال مهم این است که کدام خودرو را انتخاب کنید. بررسی و نظر سنجی از ده وب سایت تخصصی در رابطه با بهترین خودرو‌ها از نظر مصرف سوخت و مسافت پیموده شده منجر به معرفی کم مصرف‌ترین خودرو‌های سال ۲۰۲۳ شد.
بر این اساس پنج خودروی کم مصرف امسال عبارتند از:
۱. تویوتا پریوس۲. هیوندای النترا هیبریدی۳. تویوتا کرولا هیبریدی۴. هوندا سیویک۵. هوندا اینسایت
پیدا کردن خودرویی که بتواند کمتر از تویوتا پریوس سوخت مصرف کند، غیر ممکن است. این خودرو کلاسیک کم مصرف، مورد علاقه رانندگانی است که مصرف کم و امکانات بالا را مد نظر قرار می‌دهند و به باور کارشناسان اگرچه هیبریدی‌های جدید زیادی در بازار وجود دارد، اما تویوتا پریوس مدت‌ها قهرمان بلامنازع این حوزه بوده است. تویوتا پریوس امروزه یکی از کارآمدترین خودرو‌های موجود در بازار است.
جدیدترین مدل پریوس علاوه بر سال‌ها شهرت و سابقه درخشان، با ظاهری زیبا مانند عملکردش ارتقا یافته است. وب سایت TrueCar ادعا می‌کند که پرویس یک تغییر کامل برای سال ۲۰۲۳ در نظر داشته و تغییرات فوق، خودروی هیبریدی موسوم به جوجه اردک زشت تویوتا را به یک زیبای واقعی تبدیل کرد. این هاچ بک جمع و جور پنج صندلی در تغییر شکل جدید خود با هندلینگ یا فرمان پذیری بهبود یافته، سواری راحت تر، فضای داخلی به روز شده و ۶۰ درصد افزایش قدرت، همچنان بهترین راندمان سوخت در کلاس خود را حفظ کرده است.
پریوس ۲۰۲۳ از پیشرانه هیبریدی ۴ سیلندر ۱۹۴ اسب بخاری برخوردار است که در هر صد کیلومتر تنها ۴ لیتر بنزین مصرف می‌کند.
مترجم: نیروانا محمدحسینی
منبع: studyfinds