توت فرنگی بخورید تا قلب سالم تری داشته باشید
توت فرنگی بخورید تا قلب سالم تری داشته باشید

 محققان در مطالعات خود موفق به کشف ارتباطی مستقیم بین خوردن توت فرنگی و سلامت قلب شدند.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، توت فرنگی یکی از میوه‌های جذاب و دوست داشتنی برای همه سنین است و نتایج مطالعات جدید پژوهشگران نشان می‌دهد: مصرف تنها یک فنجان توت فرنگی در روز می‌تواند سلامت قلب را بهبود بخشد.

پروفسور بریت برتون فریمن از موسسه فناوری لیلینویز، در این رابطه گفت: مطالعه بار جهانی بیماری‌ها نشان داد که رژیم غذایی کم میوه جزو سه عامل خطر اصلی بروز بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت است. برای رفع شکاف مصرف میوه باید میزان کل میوه‌های مصرف شده و همچنین تنوع آن‌ها را افزایش دهیم. شواهد متعددی در مورد سلامت قلبی متابولیک نشان می‌دهد: تنها یک فنجان توت فرنگی در روز ممکن است اثرات مفیدی روی قلب داشته باشد.
بر اساس این تحقیقات، مزایای خوردن توت فرنگی ممکن است شامل کاهش کلسترول کل و لیپوپروتئین با چگالی کم LDL، آرامش و انعطاف عروقی بیشتر و همچنین کاهش قند خون، کاهش مقاومت به انسولین و کاهش التهاب باشد.
دکتر آرپیتا باسو، دانشیار دانشگاه نوادا در لاس وگاس و از اعضای این تیم مطالعاتی نیز در رابطه با موضوع فوق گفت: یک مطالعه کارآزمایی تصادفی کنترل شده متقاطع بر روی ۳۳ بزرگسال چاق نشان داد که مصرف دو و نیم فنجان توت فرنگی در روز به طور قابل توجهی مقاومت به انسولین را بهبود می‌بخشد.
وی در ادامه توضیحاتش افزود: مطالعه ما از این فرضیه حمایت می‌کند که مصرف توت فرنگی می‌تواند خطرات قلبی متابولیک را بهبود بخشد. علاوه بر این، ما معتقدیم که این شواهد از نقش توت فرنگی در رویکرد غذا به عنوان دارو” برای پیشگیری از دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی عروقی در بزرگسالان حمایت می‌کند.
گفتنی است، محققان طی مطالعات دیگر، شواهدی پیدا کرده اند که نشان می‌دهد توت فرنگی ممکن است به محافظت در برابر برخی سرطان‌ها نیز کمک کند و علاوه بر این، خوردن توت فرنگی می‌تواند برای افراد مبتلا به فشار خون بالا مفید باشد.به همین دلیل توصیه می‌شود مصرف این میوه دوست داشتنی و مفید را جدی گرفته، حتما آن را در سبد غذایی خانواده قرار دهید.منبع: upi