رستورانی ۵ متر زیر آب دریا
رستورانی ۵ متر زیر آب دریا

یک ساحل آرام و یک رستوران معمولی چیزی است که در همه جای دنیا پیدا می‌شود اما درباره این رستوران ساحلی خیلی چیزها متفاوت است. نام نروژ با این رستوران زیردریایی‌اش بر سر زبان‌ها افتاده است.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، رستورانی درست پنج متر زیر سطح اقیانوس در جنوب نروژ واقع شده و یکی از منحصر به فردترین جاذبه‌های جهان است. این غذاخوری هیجان‌انگیز در جنوب این کشور است و حداکثر ۱۰۰ مهمان را در مساحتی حدود ۵۰۰ مترمربع میزبانی می‌کند. این مکان که بزرگترین رستوران در نوع خود در جهان است، با معماری چشمگیر، فضای داخلی زیبا و غذاهای لذیذ شهرتی قابل توجه کسب کرده است.
مجله فوربس آن را یکی از قابل توجه‌ترین رستوران‌ها در زمان جدید دانسته و غذاهای دریایی آن را در فهرست برترین‌های این منو قرار داده است؛ این رستوران با فضایی مینیمال و خاص طراحی شده و به اعتراف شرکت معماری آن، زمان‌برترین بخش کار، حذف هر چیزی بود که برای مفهوم اصلی این رستوران ضروری نبود.

مهمانان به روشی ایمن و آسان به پایین دریا می‌روند و وارد ساختمانی می‌شوند که در برابر نیروهای طبیعت، فشار آب، امواج و آب و هوای سخت مقاومت می‌کند. مبلمان، پالت رنگ، منسوجات و سایر جزئیات داخلی این رستوران هم آنقدر هماهنگ و ساده هستند که مفهوم مینیمال و ساده آن را به خوبی برجسته می‌کنند.

در این رستوران که آندر، به معنای زیر، نام دارد می‌توان از طریق یک دیوار شیشه‌ای بزرگ، دسته‌های ماهی را دید که اغلب در اطراف سازه جمع می‌شوند. همچنین لذت غیرمعمول دیدن باران روی سطح اقیانوس را خواهید داشت، آنهم از زیر دریا!

این یک تجربه خاص است که بدون توجه به فصل و آب و هوا منحصر به فرد است؛ بودن در این رستوران در هوای طوفانی بسیار عالی است، اما زمانی هم که نور خورشید الگوهای رنگی خارق العاده‌ای را در سطح آب ایجاد می‌کند، نوعی دیگری از زیبایی ظاهر می‌شود.
فضای داخل رستوران فضای امن، خوشایند و گرم است. چوب‌های درخت نروژی بلوط برای ساخت مبلمان این رستوران به کار رفته و یکی از ویژگی های بارز آندر است که نشانه‌ای از اهمیت طبیعت برای سرآشپز این رستوران مشهور است. بیشتر غذاهای آندر دریایی هستند اما گوسفند نروژی، انواع قارچ وحشی و توت‌ها هم در منو جایگاه دارند.
مغز متفکر آشپزخانه و سرآشپز دانمارکی آندر معتقد است غذاهای نروژی شگفتی‌های دریا را برجسته می‌کند و تهیه غذاهای خوش طعم و خلاقانه و تازه‌ای که مناظر بدیع این منطقه را منعکس می‌کند یکی از اهداف اصلی او و تیمش است.