در پرواز چه بپوشیم؟
در پرواز چه بپوشیم؟

در پرواز چه بپوشیم؟ وقتی بحث پوشش هنگام پرواز پیش می‌آید، بیشتر مسافران به راحتی‌شان هنگام پرواز فکر می‌کنند. پوشیدن لباس‌هایی که هم در آن‌ها احساس راحتی کنید و هم اینکه با آن‌ها احساس خوبی داشته باشد، قطعا مسافرت با هواپیما را برایتان لذت‌بخش‌تر خواهد کرد. به همین دلیل باید به نحوه پوشش در هنگام […]

در پرواز چه بپوشیم؟

در پرواز چه بپوشیم؟

وقتی بحث پوشش هنگام پرواز پیش می‌آید، بیشتر مسافران به راحتی‌شان هنگام پرواز فکر می‌کنند. پوشیدن لباس‌هایی که هم در آن‌ها احساس راحتی کنید و هم اینکه با آن‌ها احساس خوبی داشته باشد، قطعا مسافرت با هواپیما را برایتان لذت‌بخش‌تر خواهد کرد.

به همین دلیل باید به نحوه پوشش در هنگام پرواز، دقت ویژه‌ای داشته باشید. بعد از خرید بلیط هواپیما خارجی یا داخلی ، باید به این فکر کنید که برای پروازتان چه لباسی بپوشید. در این مطلب به شما کمک خواهیم کرد تا هر چه بهتر این کار را انجام دهید.

چه لباسی بپوشیم؟ چه لباسی نپوشیم؟

به‌هیچ‌وجه به فکر پوشیدن لباس‌های تنگ و پیچیده نباشید. لباس‌های ساده ساخته شده از مواد طبیعی و مواد مصنوعی تنفس‌پذیر بهترین انتخاب هستند.

لباس‌های تنگ و چسبان، جریان خون را در فضای محدود صندلی هواپیما، محدود کرده و احتمال بیماری‌هایی مانند ترومبوز سیاهرگی عمقی را افزایش می‌دهند. علاوه بر اینکه شلوار جین تنگ یا هر لباس تنگ و چسبان دیگری باعث ایجاد نشانه‌هایی بر روی پوست‌تان می‌شوند، این لباس‌ها راحتی‌تان را هنگام پرواز تحت‌تاثیر قرار می‌دهند. به همین دلیل لباس‌های ساخته شده از الیاف طبیعی(پنبه) بهترین انتخاب هستند.

لباس‌هایی که از جنس پلاستیک و یا چرم هستند، به این دلیل که قابلیت تنفس و جریان هوا را ندارند، انتخاب خوبی برای هنگام پرواز نیستند. در واقع این لباس‌ها مانع رسیدن هوا به سطح پوست‌تان شده و در نتیجه باعث ناراحتی‌هایی در شما می‌شوند که سفرتان را نیز به سفری نارحت‌کننده تبدیل خواهند کرد. هرچه لباس قابلیت تنفس کمی داشته باشد، باعث می‌شود تا پوست‌تان عرق بیشتری بر روی خود نگه‌داشته و مانع از گردش و جریان هوا خواهد شد، که قطعا باعث می‌شود هر کسی احساس ناخوشایندی پیدا کند.

علاوه بر موارد بالا، باید از پوشیدن لباس‌هایی که پیچیده هستند و معلقات زیادی دارند نیز پرهیز کنید. پوشیدن این لباس‌ها، راحتی حین پروازتان را مختل کرده و در برخی موارد می‌توانند برایتان مشکل‌ساز باشند. تا جایی که می‌توانید لباس‌های ساده و راحت با قابلیت عبوردادن هوا بپوشید. لباس‌های ساخته شده از پنبه یا نخ می‌توانند بهترین انتخاب باشند.

چه کفشی بپوشیم؟ چه کفشی نپوشیم؟

بعد از خرید بلیط هواپیما از علی بابا از خودتان می‌پرسید که برای پروازتان، کفش‌های پاشنه‌بلندتان را بپوشید یا کتونی‌های راحت‌تان را؟ جواب ساده است. کفش‌های پاشنه‌بلند، جدای از اینکه بسیار محدودکننده هستند، می‌توانند در طول پروازتان باعث ایجاد دردهایی در پاهایتان از درد مزمن پا گرفته تا انگشتان پا شوند.

پوشیدن کفش‌های راحت، هم سفرتان با هواپیما را لذت‌بخش‌تر می‌کند و هم اینکه شما نیز در طول سفر راحت و مرتب‌تر خواهید بود. پوشیدن کفش‌های راحت، رفت و آمد را نیز برایتان راحت‌تر می‌کند.

در پرواز چه بپوشیم؟

از پوشیدن لباس‌های توهین‌آمیز خودداری کنید

هواپیماها مکان‌هایی غیررسمی هستند که مسافران می‌توانند لباس‌های گوناگونی از انواع تی‌شرت و کلاه گرفته تا دمپایی بپوشند. اما پوشیدن لباس‌های توهین‌آمیز و تحریک‌آمیز بی‌احترامی به سایر مسافران خواهد بود. شرکت‌های هواپیمایی هیچ باید و نبایدی برای پوشش مسافران تعیین نکرده‌اند، اما شما هم باید با پوشش مناسب، به مسافران دیگر احترام بگذارید تا آن‌ها نیز احساس راحتی در طول سفر داشته باشند.

البته در نظر داشته باشید که پوشیدن لباس‌هایی که مناسب عرف جامعه نیست، امکان دارد که برایتان در فرودگاه مشکل‌ساز شود. بنابراین از پوشیدن لباس‌های توهین‌آمیز و نامناسبی که در جامعه ما، پسندیده نیست پرهیز کنید. تی‌شرت‌هایی که متن‌های تحریک‌آمیز یا توهین‌آمیز روی آن‌ها نوشته‌شده است را به‌ هیچ‌وجه نپوشید.

لایه‌لایه لباس بپوشید

مسافرانی که قصد خرید بلیط هواپیما از علی بابا را دارند باید در نظر بگیرند که هنگام پرواز، تغییراتی در درجه حرارتی هواپیما احساس خواهند کرد. سعی کنید در ایام سرد سال از پوشیدن لباس‌های گرم مانند ژاکت یا پالتو پرهیز کنید. به جای آن لباس‌ها را به صورت لایه‌لایه بپوشید. چون پوشیدن لباس‌های گرم، به دلیل تغییرات دمایی زیاد هواپیما، می‌تواند در هنگام پرواز، باعث اذیت‌شدن‌تان شود.

لایه‌لایه لباس پوشیدن بهترین روش برای تغییرات دمایی هواپیما است. لایه‌لایه لباس پوشیدن به شما این امکان را می‌دهد تا درصورتی‌که احساس گرما کردید، یکی از لباس‌هایتان را از تن‌تان بیرون بیاورید تا دمای بدنتان متعادل شود.

برای مثال فرض کنید که بر روی زیر پیراهنتان، یک لباس دکمه‌ای پوشیده و روی آن نیز یک بلوز پوشیده‌اید. وقتی در طول پرواز احساس گرما کردید، می‌توانید بلوزتان را از تنتان در بیاورید. اگر دوباره احساس سرما کردید، می‌توانید بلوزتان را بپوشید.

در پایان می‌توان گفت که خرید بلیط هواپیما فقط بخشی از شروع مسافرت‌تان است و اگر توجهی به برنامه‌ریزی و نحوه پوشش‌تان در هنگام پرواز نکنید، مطمئن باشید به جای اینکه سفری لذت‌بخش را تجربه کنید، سفری کابوس‌وار را تجربه خواهید کرد.

هیچ چیزی بدتر از این نیست که لباس‌های تنگ و نامناسبی بپوشید و در طول پرواز، احساس راحتی نداشته باشید. توجه به نکات بالا می‌تواند، سفرتان را راحت‌تر و دل‌پذیرتر کند.

بنابراین از پوشیدن لباس‌های تنگ و چسبان و پیچیده اجتناب کرده و همچنین کفش‌های پاشنه‌بلند و رسمی را تا حد امکان برای پروازتان نپوشید. پوشیدن کفش‌های راحت و لباس‌های ساده، پروازتان را لذت‌بخش‌تر و خاطره‌انگیزتر خواهد کرد.

5/5 - (1 امتیاز)