کشف کلید یک زندگی خوب
کشف کلید یک زندگی خوب

نتیجه طولانی‌ترین مطالعه در مورد زندگی انسان ، کشف کلید یک زندگی خوب در تحقیقات هاروارد بوده است.

 به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، به نقل از آتلانتیک، برای لحظه‌ای ذهن خود را به سمت دوست یا یکی از اعضای خانواده معطوف کنید که او را دوست دارید، اما به اندازه‌ای که دوست شان دارید وقت تان را با آنان صرف نمی‌کنید. نیازی نیست که مهم‌ترین رابطه شما باشد تنها فردی را تصور کنید که باعث می‌شود وقتی با او هستید احساس انرژی می‌کنید و دوست دارید به طور مرتب او را ببینید. چند بار آن شخص را می‌بینید؟ هر روز؟ یکبار در ماه؟ سالی یک بار؟

رابرت جی والدینگر؛ روانپزشک و روانکاو و استاد روانپزشکی در دانشکده پزشکی هاروارد است و مدیریت مطالعه رشد بزرگسالان هاروارد، طولانی‌ترین مطالعه صورت گرفته بر روی زندگی بزرگسالان که تاکنون انجام شده را برعهده داشته است.
والدینگر هدایت مطالعه رشد بزرگسالان هاروارد را بر عهده دارد. این مطالعه زندگی ۷۲۴ مرد را برای بیش از ۸۰ سال ردیابی کرد و اکنون فرزندان آن افراد را مورد مطالعه قرار می‌دهد تا متوجه شود تجربه دوران کودکی در طول دهه‌های متمادی بر سلامت و خوشبختی افراد در میانسالی چه تاثیری می‌گذارد. نتیجه مطالعه هاروارد در مورد رشد بزرگسالان، همبستگی قوی بین روابط عمیق و احساس خوشبختی را نشان می‌دهد.
بیشتر بدانید: چرا در جوانی احساس پیری می‌کنیم؟
از سال ۱۹۳۸ میلادی مطالعه رشد بزرگسالان هاروارد به بررسی این موضوع پرداخته است که چه چیزی باعث شکوفایی و خوشبختی افراد می‌شود.
پس از آغاز کار با ۷۲۴ شرکت کننده از پسران خانواده‌های محروم و دچار مشکل در بوستون و دانشجویان دانشگاه هاروارد، شوهران خانواده و اخیرا بیش از ۱۳۰۰ نفر از فرزندان گروه اولیه مورد بررسی قرار گرفتند. پژوهشگران به صورت دوره‌ای با شرکت کنندگان مصاحبه می‌کنند و از آنان می‌خواهند که پرسشنامه‌ها را پر کنند و اطلاعاتی در مورد سلامت جسمانی آنان جمع آوری می‌کنند.
این طولانی‌ترین مطالعه طولی و عمیق در مورد زندگی انسان است که تاکنون انجام شده است و ما را به یک نتیجه ساده و عمیق رسانده است:
روابط خوب منجر به سلامتی و شادی می‌شود. و باید این روابط تقویت شوند.
این واقعیت را در نظر بگیرید که میانگین امریکایی‌ها در سال ۲۰۱۸ میلادی هر روز چند ساعت را صرف فعالیت‌های انفرادی مانند تماشای تلویزیون و گوش دادن به رادیو می‌کردند. گذراندن ۵۸ روز در طول ۲۹ سال با یک دوست در مقایسه با ۴۸۵۱ روزی که آمریکایی‌ها در همان دوره زمانی صرف وقت گذراندن با رسانه‌های ارتباط جمعی می‌کنند بی نهایت عدد کوچکی محسوب می‌شود.
تسکین اپیدمی تنهایی دشوار است، زیرا چیزی که باعث می‌شود یک فرد احساس تنهایی کند ممکن است هیچ تاثیری بر شخص دیگری نداشته باشد.تنهایی یک تجربه ذهنی است. یک نفر ممکن است دوستان بسیار زیادی داشته باشد و در عین حال احساس تنهایی کند در حالی که فرد دیگری ممکن است تنها زندگی کند و چند تماس نزدیک داشته باشد و در عین حال احساس ارتباط بسیار کند.
لازم است بدانید روابط از نظر فیزیکی بر شما تاثیر می‌گذارند. وقتی فکر می‌کنید کسی واقعا شما را در طول یک مکالمه خوب درک کرده است یا آن که تنش و ناراحتی پس از مشاجره را احساس می‌کنید یا آن که در طول یک دوره نزاع عاشقانه کم خواب می‌شوید، همگی این موارد بر شما تاثیر می گذارد. از این نظر داشتن روابط سالم و رضایت بخش خود نوعی تناسب اندام محسوب می‌شود تناسب اندام اجتماعی و مانند آمادگی جسمانی حفظ آن نیازمند کار و تمرین است. 
منبع: فرارو