ضبط صدا و آوا‌های قدیمی به کمک فناوری‌های جدید
ضبط صدا و آوا‌های قدیمی به کمک فناوری‌های جدید

شرکت Pennine Records در بریتانیا به کمک فناوری‌های جدید، موسیقی خاصی را با استفاده از صدا‌های آکوستیک بازسازی شده منتشر کرده است که قبل از ابداع فناوری ضبط صدا محبوب بودند.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، تیمی از پژوهشگران موفق شدند: اصوات موسیقی مربوط به دوران پیش از فناوری ضبط صدا را بازسازی کنند. رهبری این پروژه بر عهده دکتر دیوید میلسوم، ویولونیست و دکتر اینجا استانوویچ، پیانیست مشهور است. این محققان از فناوری ضبط تاریخی برای کارهای خود استفاده کردند. گفتنی است هر دو عضو گروه تحقیقاتی عملکرد تاریخی در گروه موسیقی و هنرهای طراحی در دانشگاه هادرسفیلد هستند. آنها ضبط های جدید خود را با استفاده از تجهیزات کمیابی ارائه کردند که موسیقی را به روشی که مردم قبل از سال ۱۹۲۵ اجرا می کردند، ضبط می کند.

دکتر دیوید میلسومدر این رابطه می گوید: من سال‌ ها می‌ خواستم تجربه ضبط کردن به این روش را داشته باشم. این یک تجربه تحقیقاتی عملی کاملاً خارق‌العاده و متحول کننده بوده و امیدوارم که ویترینی برای وضعیت فعلی تحقیقات عملکرد تاریخی باشد. ما نه تنها افرادی هستیم که در مورد سبک در ضبط های تاریخی می نویسیم، بلکه نوازندگان حرفه ای و مجری نیز هستیم.
هر دو هنرمند در اجرای موسیقی مربوط به اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ تخصص دارند و این کار به آنها اجازه داد تا حتی عمیق ‌تر به این مفهوم برسند و چیزی تازه و جدید و در عین حال نوستالژیک و سنتی تولید کنند. با پیشرفت فناوری های جدید، همه چیز برای هنرمندان زمانی درست شد که تجهیزات ضبط دیسک های مومی و مهندسی که قادر به زنده کردن این صدا ها بود در دسترس آنها قرار گرفت. 
استانوویچ در خصوص این روش جدید می ‌گوید: از نظر موسیقی بسیار مهم است که در این مورد تحقیق کنیم، اما در عین حال روش های قدیمی را نیز انجام داده و بازسازی کنیم. تحقیق، در این زمینه، فقط گوش دادن و نوشتن نیست.
این نوازندگان اضافه می‌ کنند: فعالیت آن ها اولین مطالعه در نوع خود است که موسیقی تاریخی و دستگاه ‌های ضبط آن را به گونه ‌ای منحصر به ‌فرد بررسی می کند و مجموعه ‌ای از روش ‌هایی را نشان می‌ دهد که تحقیقات مدرن می ‌تواند آثار تاریخی را برجسته کند.
منبع: studyfinds

5/5 - (1 امتیاز)