مسجد نورالیقین اندونزی ، مسجدی زیبا بر روی آب
مسجد نورالیقین اندونزی ، مسجدی زیبا بر روی آب

مسجد نورالیقین در شهر پالو در اندونزی، با طراحی خاص خود بر روی آب از مساجد زیبای این کشور به شمار می‌رود.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، مسجد نورالیقین در شهر پالو در کشور اندونزی قرار دارد و طراحان آن از طبیعت برای ساخت این سازه خاص الهام گرفته‌اند. آجر، سیمان و سنگ‌های آبی عناصر اصلی به کار رفته در ساخت این مسجد هستند و ۹۹ نام خداوند با استفاده از برش لیزری روی صفحات فلزی دور تا دور آن نصب شده است.

 
طراحی مسجد به‌گونه‌ای است که نیاز به سیستم سرمایشی ندارد و جهت قبله نیز با شکافی که روی دیوار طراحی شده مشخص شده است. دیو اورلاندو و فندی گوناوان دو معمار خلاق مقیم جاکارتا، مرکز اسلامی مسجد نورالیقین در پالو را بازسازی کردند و فرمی شناور و مینیمالیستی به آن بخشیدند. پروژه ترمیم این مکان معنوی با استفاده از بتون و آجر و همچنین سنگ مصنوعی (terrazzo) آبی برای کفپوش آن انجام شده است.

 
۳۰ ستون با طاق نما‌های زینتی برای نگهداشتن سقف نمازخانه مسجد به کار گرفته شده است. سنگ‌های کف بنا، یک بافت موج‌دار طبیعی ایجاد می‌کند که نماد نیایش ابدی و بی حد و حصر به درگاه خدا است. این مسجد که از دو ساختمان مجزا تشکیل شده است، به طور هماهنگ با محیط آرام خود ترکیب شده است. نمازخانه با ورودی‌های مجزا برای امام جماعت و نمازگزاران زن و مرد، به‌طور مستقل طراحی شده در حالی که بخش‌های خدماتی در ساختمان مجاور قرار گرفته‌اند.
 
 
 

منبع : ایکنا