رونمایی از مینی ماینر الکتریکی ۲۰۲۳
رونمایی از مینی ماینر الکتریکی ۲۰۲۳

بدون شک یکی از خاطره انگیزترین خودرو‌های انگلیسی، مینی ماینر است که اخیرا شاهد عرضه نسخه‌های الکتریکی این محصول بودیم و به تازگی محصول ۲۰۲۳ این شرکت نیز رونمایی شد.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، طرفداران مینی ماینر روز گذشته شاهد رونمایی از محصول جدید ۲۰۲۳ این خودرو بودند و بررسی‌ها نشان می‌دهد؛ به رغم این که پیش‌بینی شده بود با نسخه‌های قبلی تفاوت چندانی ندارد، آنچه در مراسم رونمایی دیده شد در واقع یک ICE Mini Hatch با باتری‌هایی بود که جای موتور، مخزن سوخت و اگزوز را در مدل بنزینی می‌گیرند.
البته، برد کوتاه مینی ماینر الکتریکی نسل اول یک نقص بزرگ برای آن محسوب می‌شد و خودرو‌های جدیدتری مانند فیات ۵۰۰، MG ۴ و Cupra Born برد بالاتری نسبت به این محصول انگلیسی داشتند.

اما نسل دوم مینی ماینرها، بر اساس یک پلت فرم اختصاصی EV طراحی شده اند که به عنوان بخشی از سرمایه گذاری مشترک با شرکت خودرو ساز چینی Great Wall Motors توسعه یافته است. خوشبختانه، این خودروی دارای ۱۸۰ اسب بخار قدرت و باتری ۴۰ کیلووات ساعت،  برد نظری حدود ۳۰۰ کیلومتر دارد، در حالی که Cooper SE دارای ۲۱۵ اسب بخار قدرت است و باتری ۵۴ کیلووات ساعتی آن قادر به طی کردن مسافتی است که منجر به مسافت پیش بینی شده در حدود ۳۸۵ کیلومتری است که بهبود قابل توجهی را نشان می‌دهد.

با وجود پلتفرم جدید مورد استفاده در این خودروی جدید، کوپر E کمی عریض‌تر از نسخه قدیمی‌تر و فاصله بین دو محور نیز طولانی‌تر است.
با اینکه بسته باتری این خودرو در زیر محفظه سرنشین قرار دارد، موقعیت رانندگی مینی ماینر جدید چندان مطلوب نیست و صندلی عقب هنوز دقیقاً برای نشستن بزرگسالان مناسب نیست.
منبع: autocar