خطر از بیخ گوش زمین گذشت!
خطر از بیخ گوش زمین گذشت!

سیاره کوچکی از دو فاصله قمری زمین عبور کرد.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، به نقل از نیواطلس، آرایه آنتن که یک برنامه تحقیقاتی شفق فعال با فرکانس بالا (HAARP) در آلاسکا است، یک سری سیگنال های رادیویی با طول موج بلند را به سیارکی که تنها در دو فاصله قمری از زمین در حال عبور بود، مخابره کرد.
تصور سینگنال نشان می دهد، که سیگنال‌ها به سیارک نفوذ کرده‌اند و به دانشمندان ایده‌ای از ساختار داخلی آن را می‌دهند. همچنین دانشمندان را با اطلاعات جدیدی مسلح کرده است که می‌تواند برای دفاع از سیاره زمین در برخورد با دیگر سیارات، کمک کند.

برای ترسیم اندازه، موقعیت و مسیر، بیشتر برنامه‌های رصد سیارک‌ها در اینجا روی زمین یا از مطالعات بصری سیارک‌ها استفاده می شود؛ اطلاعاتی که رصدخانه‌های سراسر جهان به مرکز مطالعات ناسا (CNEOS) ارائه می کنند که شامل فرکانس‌های رادیویی موج کوتاه می باشد. اما از این جهت محدود هستند که فقط سطح سیارک را مشاهده می‌کنند.
هارپ (HAARP)، که توسط دانشگاه آلاسکا فیربنکس اداره می‌شود، به طور سنتی برای انجام تجزیه و تحلیل یونوسفر استفاده می‌شود همچنین هارپ توانایی ارسال سیگنال‌های رادیویی با طول موج بلند را دارد. چنین سیگنال‌هایی قادر به نفوذ به اجسام هستند و به ناظران اجازه می‌دهند تا ایده‌ای از ساختار داخلی آنها پیدا کنند.
بیشتر بخوانید؛  بارش شهاب‌های جوزایی برفراز دره مانیومنت 
در این مورد، یادگیری در مورد معماری داخلی یک سیارک می‌تواند راهی را برای دانشمندان فراهم کند تا روزی یک سنگ فضایی را که به زمین نزدیک شده است، منفجر یا منحرف کنند.
در حالی که هیچ کس انتظار ندارد یک سیارک به این زودی‌ها زمین را به دردسر بیاندازد، ستاره‌شناسان به سیارکی معروف به آپوفیس چشم دوخته‌اند که در ۱۳ آوریل ۲۰۲۹ در فاصله حدود ۳۲۱۸۷ کیلومتری از کنار زمین عبور می‌کند. این نزدیک‌تر از بسیاری از ماهواره‌هایی است که در حال حاضر به دور سیاره می‌چرخند.
منبع: همشهری