بهترین روش شستن کلم بروکلی
بهترین روش شستن کلم بروکلی

شستن کلم بروکلی بسیار مهم است، زیرا کرم‌های ریز فراوانی در کلم بروکلی وجود دارند و تنها شستن صحیح کلم بروکلی موجب از بین رفتن این کرم‌ها می‌شود.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، کلم بروکلی یکی از سبزیجات پر طرفدار است و با داشتن کالری پایین، مواد معدنی، مغذی، ویتامین های K، C و فولیک اسید برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند، توصیه می شود و متعلق به خانواده گل کلم و کلم بروکسل است. این کلم سه نوع دارد، اما اهمیتی ندارد کدام یک را و از چه مرکز خرید تهیه می کنید. همه انواع کلم به شست و شوی درست نیاز دارند زیرا محل زندگی کرم های مخملی هستند که در شکاف کلم بروکلی مخفی می شوند. کلم بروکلی هایی که به روش ارگانیک کشت می شوند، کرم های ریز زیادی دارند که سمی نیستند. در این مطلب راهکارهایی را به شما معرفی می کنیم که به راحتی بتوانید کرم های کلم بروکلی را از بین ببرید.

روش اول:
– کلم بروکلی ها را کلا بشویید تا غبار، ناخالصی و سموم پاک شوند.
– با استفاده از چاقو بروکلی را در امتداد ساقه ببرید.
– دوباره کلم بروکلی ها را به تکه های کوچک تری تقسیم کنید.
– با آب تمیز کلم بروکلی ها را خیس کنید.
– مقداری آرد و کمی نمک را به ظرف اضافه کنید. آرد و نمک به طور مؤثر می توانند حشرات کوچک، کرم و تخم آنها در سبزیجات را از بین ببرند.
بگذارید کلم بروکلی حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه در آب بماند تا آلودگی آن خارج شود سپس کلم ها را خوب بشویید. 

روش دوم:
ابتدا کلم بروکلی را تکه‌تکه کنید و چند دقیقه آنها را در آب ولرم، نمک و پودر پرکلرین خیس کنید سپس کلم ها را از آب آلوده بیرون آورید و دوباره با آب سالم شست و شو دهید تا مواد ضدعفونی کننده پاک شود.
روش سوم:
یکی دیگر از روش های از بین بردن کرم کلم بروکلی خیس کردن آنها سه دقیقه در آب جوش است، شاید در ابتدا ساده به نظر برسد اما با اطمینان خاطر می توانید از این سبزی استفاده کنید.
روش چهارم:
اگر چه کرم های کلم بروکلی سمی نیستند اما آنقدر ریز هستند که به راحتی با غذا خورده می شود. بنابراین شست و شو و ضد عفونی کردن این سبزی را بیشتر جدی بگیرید. داخل ظرفی سرکه و نمک را به یک میزان ترکیب کنید و کلم بروکلی ها را در آن خیس کنید تا طعم سرکه و نمک را بگیرد سپس دوباره با آب تمیز بشویید.