درخواست پرداخت ۱۰۰ میلیارد دلار برای مبارزه با گرمایش زمین
درخواست پرداخت ۱۰۰ میلیارد دلار برای مبارزه با گرمایش زمین

در سال‌های اخیر تغییرات آب و هوایی و استفاده بیش از حد از سوخت‌های فسیلی و افزایش گاز‌های گل خانه‌ای باعث گرمایش زمین شده اند. از اینرو جامعه بین المللی باید برای نجات این سیاره اقداماتی فوری را در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، سلطان بن احمد ال جابر وزیر صنایع و فناوری پیشرفته امارات متحده عربی که رئیس منتخب بیست و هشتمین نشست کنفرانس COP28 است، در گفتگو با رسانه های فعال در زمینه محیط زیست و موضوعات اقلیمی در پترزبرگ برلین اعلام کرد: جامعه بین المللی باید به تعهدات خود مبنی بر تامین بودجه کشورهای کمتر توسعه یافته برای غلبه بر تاثیرگذاری گرمایش زمین تغییرات آب و هوایی عمل کند.
وی در این رابطه گفت:‌ در حال حاضر سطح انتظارات بالا و میزان اعتماد موجود در این حوزه پایین است. کشورهای در حال توسعه هنوز منتظر ۱۰۰ میلیارد دلاری هستند که ۱۴ سال پیش توسط کشورهای توسعه یافته وعده داده شده است. این کمک به عنوان بخشی از اقدامات جهانی کنترل تغییرات اقلیمی بوده و من از کشورهای کمک کننده درخواست می کنم تا گزارش قطعی خود در مورد ارائه این تعهد توسط COP28. را که برای اعتبار سیاسی فرآیند اقدام علیه تغییرات اقلیمی حیاتی است، عمل کنند، به خصوص که ارزش واقعی این تعهد در طول زمان از بین رفته است.الجابر همچنین خواستار طراحی سازوکارهای موثرتری برای تامین مالی اقدامات مبارزه با تغییرات آب و هوایی و تضمین منطقی و عادلانه ای است که هیچ کشوری را نادیده نمی گیرد. او همچنین از رویکردی فراگیرتر حمایت کرد که نیاز به سوخت‌های فسیلی را در کوتاه مدت در نظر می‌گیرد.وزیر صنایع و فناوری امارات متحده عربی در خاتمه توضیحاتش افزود:‌ ما می دانیم که انرژی های مورد استفاده امروز بخشی از ترکیب انرژی جهانی برای آینده قابل پیش بینی خواهد بود. به این ترتیب، ما با تمام جهان تعامل خواهیم کرد و در حالی که سیستم جدیدی می سازیم که قادر به انتقال سیستم انرژی به سطح سبز است باید تلاش کنیم سیستم انرژی فعلی را کربن زدایی کنیم. این موضوع کار دشواری بوده و بسیاری از صنایع کشورهای در حال توسعه فاقد زیرساخت های لازم جهت تطابق با این شرایط هستند.کنفرانس دو روزه گفتگوی آب و هوای پترزبرگ در برلین یک رویداد مقدماتی برای آماده سازی COP28 است که از ۳۰ نوامبر تا ۱۲ دسامبر به میزبانی دبی برگزار می شود.منبع: tass