درمان معده درد با این گیاهان
درمان معده درد با این گیاهان

درد معده از جمله بیماری‌های شایع در دستگاه گوارش است که ممکن است در اثر آسیب به بخش‌های دیگر بدن ایجاد شده باشد. اما طب سنتی برای این درد چه درمانی می دهد؟

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من  یک متخصص طب سنتی، گفت: افرادی که دچار نفخ، سوءهاضمه و دردهای معده هستند به جای مصرف چای، قهوه، نوشابه و مایونز، دارچین، نعناع و رازیانه بخورند.
حمید افراسیابی گفت: معمولا افرادی که در طول هفته زیاد درد معده را تجربه می کنند با خوردن غذاهای چرب و شور دردشان بیشتر می شود خوراکی‌هایی مثل مایونز، کلم از این مواد غذایی است.
وی ادامه داد: افرادی که دچار سوء هاضمه و درد معده می شوند بهتر است مصرف قهوه، گوشت قرمز، غذاهای سرخ شده و نوشابه های گازدار را کمتر کنند.
این متخصص طب سنتی گفت: بنابراین قهوه، چای و نوشیدنی های گازدار اسید معده را افزایش می دهند و باعث بازگشت اسید از معده به مری هم می شوند.
افراسیابی افزود: طب سنتی برای درمان و تسکین دردهای معده مصرف دارچین را توصیه می‌کند چراکه این گیاه درمانی برای کاهش درد ناشی از نفخ معده و سوءهاضمه موثر است.
وی ادامه داد: همچنین این افراد بهتر است به جای خوردن گوشت قرمز، مصرف مرغ و ماهی را در برنامه خود جای دهند و خوردن فیبر نیز از نفخ و دردهای معده می‌کاهد.
این متخصص طب سنتی گفت: مصرف نعناع و زنجبیل به تسکین درد معده کمک می کند. همچنین جویدن دانه رازیانه نیز موثر است.
منبع: فارس