رسیدن فناوری به اعماق جدید توسط پهپاد زیر آبی
رسیدن فناوری به اعماق جدید توسط پهپاد زیر آبی

اخیرا پهپادهای زیر آب یا زیر دریایی های کوچک و یا زیردریایی های مینیاتوری پیشرفته با کنترل از راه دور محبوبیت زیادی پیدا کرده اند و یکی از جدیدترین و بهترین تجهیزات برای مشاهده، مطالعه و کشف زیر دریاها به شمار می روند.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، اخیرا ساخت مدل Fifish V-EVO این پهپادهای زیر آبی را وارد مرحله جدیدی کرده است. مانند تمام پهپادهای زیر آب، V-EVO از طریق یک اتصال ارتباطی به اپراتور سطحی خود متصل است. با استفاده از یک کنترلر دستی که به آن تتر متصل است، کاربر می ‌تواند دستورات را به پهپاد منتقل کرده و در عین حال ویدیوی همان لحظه را از دوربین های این دستگاه و از طریق یک برنامه در تلفن هوشمند خود تماشا کند. در مورد V-EVO، طول اتصال آن ۱۰۰ متر است که حداکثر عمق غواصی این پهپاد به شمار می رود. به علاوه این دستگاه دارای دوربینی با یک لنز با زاویه باز ۱۶۶ درجه و حداکثر وضوح ۴K/60fps است.

این دوربین در آب های عمیق و تاریک توسط دو نورافکن ال ای دی ۵۰۰۰ لومنی ۵۵۰۰K در جلو تصویر برداری می کند. نرم افزار بهبود تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی نیز با فیلتر کردن دیجیتالی پلانکتون و سایر ذرات معلق به ارتقای کیفیت تصویر دوربین کمک می کند. همچنین فیلم بر روی یک کارت حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی ضبط می شود.گفتنی است که به لطف شش رانشگر خود، پهپاد زیر آبی V-EVO قادر به حرکت همه جهته ۳۶۰ درجه است. این امر بدان معناست که به جای اینکه فقط به چپ و راست بچرخد و به سمت بالا و پایین حرکت کند، می تواند در نقطه به همه سمتی بچرخد و در هر جهتی که به آن فرمان دهید، حرکت کند. با استفاده از این برنامه، کاربران همچنین می توانند آن را وادار به انجام کارهایی مانند حرکت خودکار برای نگه داشتن سوژه انتخابی در مرکز عکس، حرکت فیزیکی روی یک سوژه یا حفظ جهت در برابر جریان های زیر آب کنند.جالب اینجاست که اگر کاربران بخواهند کاری بیش از نگاه کردن به دنیای زیر آب انجام دهند، می توانند تجهیزات جانبی کنترل از راه دور اضافی مانند بازوی چنگال دار، قلاب بازیابی یا کیت وصله شبکه را به درگاهی در قسمت زیرین پهپاد متصل کنند.این زیر دریایی ۴٫۱ کیلوگرمی دارای حداکثر سرعت ۳ گره دریایی معادل ۵٫۶ کیلومتر در ساعت است و می‌ تواند در دمای آب بین منفی ۱۰ تا مثبت ۶۰ درجه سانتیگراد کار کرده و می تواند به مدت یک ساعت در هر بار شارژ باتری با تحرک کامل کار کند. قیمت Fifish V-EVO از ۱۲۹۹ دلار آمریکا برای بسته ای که شامل پهپاد، بند و کیف حمل است شروع می شود.منبع: newatlas