دیدنی‌های شرکان روستایی در دل کوه
دیدنی‌های شرکان روستایی در دل کوه

شهرستان پاوه دارای روستایی به نام شرکان است که چنار چند هزار ساله وپر آب‌ترین چشمه منطقه را در خود جای داده است.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من،شهرستان پاوه پنج روستای هجیج، زردویی، شرکان، نجار و شمشیر است که دارای بافت با ارزش و معماری زیبای سنتی و منظر فرهنگی هستند.شرکان یکی از روستا‌های کوهپایه‌ای تابعه شهرستان پاوه استان کرمانشاه است که در فاصله ۴۹ کیلومتری پاوه و ۱۷۳ کیلومتری کرمانشاه (مرکز استان) واقع شده است.
موقعیت جغرافیایی شرکانروستای شَرَکان واقع د‌ر ۳۰ کیلومتری شهر نوسود و د‌ر شمال غربی شهر پاوه واقع شد‌ه است. این روستا با جمعیت ۷۰۰ نفری، از جمله قد‌یمی‌ترین روستا‌های منطقه اورامانات می‌باشد. شرکان را می‌توان به معنای محل تلاقی چشمه‌ها د‌انست. شغل اکثر مرد‌ان این روستا کشاورزی است و زنان هم به د‌وخت نوعی گیوه به نام (کُلاش) مشغولند.این روستا با توجه به اقلیم کوهپایه‌ای و قرار داشتن در دل کوه‌های سر به فلک کشیده منطقه، دارای آب و هوایی معتدل بوده و در میان طبیعت دوستان از محبوبیت خاصی برخوردار است.
محصولات شرکانگردو، توت و انار مهم‌ترین محصولات زراعی این منطقه در کنار رختخواب پیچ و گیوه محصولات صنایع دستی شرکان، سوغاتی زیبا و ماندگار برای دوستان و آشنایان شما خواهند بود.دیدنی‌ترین جاذبه‌های شرکانطبیعتی بکر و زیبا با چشمه‌های آب فراوان و آبشاری زیبا در دل روستا، چنار کهنسال و چشمه بل تنها بخشی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری روستای شرکان هستند که در ادامه برخی از مهم‌ترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم.
چنار کهنسال شرکان چنار کهنسال شرکان با قدمت چند هزار ساله خود گواهی بر قدمت این روستا است. ارتفاع این درخت ۳۰ متر بوده و به عنوان یک اثر ملی به ثبت رسیده است. اگر به روستای شرکان سفر کردید پیشنهاد می‌شود از این درخت کهنسال و شکوهمند دیدن کرده و ساعاتی را در سایه دلپذیر آن استراحت کنید.
چشمه بلچشمه بل که در فاصله ۱۱ کیلومتری روستای شرکان جای دارد از دل کوه‌های شاهو سرچشمه می‌گیرد و به دل رودخانه روستا جاری می‌شود. این چشمه یکی از پر آب‌ترین چشمه‌های استان کرمانشاه بوده و جاذبه‌ای بسیار دیدنی برای طبیعت دوستان و گردشگران به شمار می‌آید.
بیشتر بخوانید:سفری به کرمانشاه با ۲۰۰ جاذبه دیدنی+ فیلم
بهترین فصل سفربا توجه به اقلیم کوه پایه‌ای و معتدل این منطقه بهترین زمان سفر به شرکان پاوه فصل بهار تا اواسط تابستان می‌باشد تا علاوه بر طبیعت زیبای روستا از آب و هوای خنک و بهاری آن نیز برخوردار شوید.
منبع:سایت uspace، خبرگزاری فارس