چرا تقوای رسانه‌ای مهم است+فیلم
چرا تقوای رسانه‌ای مهم است+فیلم

تقوای رسانه‌ای یعنی همانطور که در فضای حقیقی مراقبیم هر حرف و قضاوتی را منتشر نکنیم در فضای مجازی نیز اینگونه عمل کنیم.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، تقوا از مهمترین شاخص‌های تربیت دینی است که به عنوان نیروی بازدارنده و عامل اساسی در احساس مسؤولیت و تعهد مورد توجه قرار دارد.در عصر حاضر و فضای دیجیتالی ورسانه‌ای ما باید تقوای متناسب با شرایط روز پیدا کنیم. چه بسا تقوایی که مربوط به پنجاه یا صد سال پیش است به درد امروز ما نخورد.در گذشته چیز‌هایی که باید از آن‌ها جتناب می‌شد، محدود بود، اما در فضای مجازی ساده‌انگاری، ظاهربینی، شتاب‌زدگی و عجله کردن در قضاوت مخاطرات اخلاقی در بر دارد.امروز باید در کنار تقوای حقیقی اخلاق رسانه‌ای،تقوای استفاده از رسانه‌ها را پیدا کنیم، زیرا اگر تقوای اینترنتی ، موبایلی ، تلویزیونی و ماهواره‌ای پیدا نکنیم نه تنها آسیب می‌بینیم، آسیب هم می‌زنیم.
درفضای مجازی هم خدا را در نظر داشته باشیم
باید همانگونه که در فضای حقیقی، خدا را شاهد و ناظر اعمال خود می‌دانیم و حتی تقوا را معیار تنظیم روابط فردی و اجتماعی قرار می‌دهیم، در فضای مجازی نیز اینطور عمل کنیم. خوشبختانه امروزه بخش قابل توجهی از کابران اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مؤمنان و دین داران هستند ، اما فعالیت کردن در فضای مجازی و پاک ماندن در آن تقوای دو چندان هم می‌خواهد.مسلح بودن به سلاح تقوا، خودکنترلی و بکارگیری تربیت اخلاقی در فضای مجازی از مهمترین عوامل در امان ماندن از بی تقوایی رسانه‌ای است.
بیشتر بخوانید:خود مراقبتی در رسانه یعنی چه؟ +فیلم
اهمیت سواد رسانهبی شک اگر سواد رسانه‌ای به موازات تقوای رسانه‌ای افزایش یابد می‌توان تا حدود زیادی جلوی تنش‌ها و آسیب‌های این فضا را گرفت.
کارکرد سواد رسانه 
سواد رسانه با ما کمک می‌کند تا:یاد بگیریم که انتقادی فکر کنیم.یک مصرف‌کنندۀ هوشمند باشیم.دیدگاه افراد را تشخیص دهیم.مسئولیت رسانه‌ای ایجاد کنیم.نقش رسانه‌ها را در فرهنگمان مشخص کنیم.هدف نویسنده را بفهمیم.
صحبتهای استاد مدرسی کارشناس سواد رسانه درباره تقوای رسانه ای

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
منابع: خبرگزاری حوزه، انسانی، ایانا