مردابی رمزآلود در آغوش جنگل +فیلم
مردابی رمزآلود در آغوش جنگل +فیلم

مرداب دیوک، یکی از مرداب‌های شگفت‌انگیز ایران است که در استان مازندران قرار دارد و از جمله جاذبه‌های دیدنی کلاردشت به شمار می‌آید.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، مرداب دیوک به‌عنوان منطقه‌ای عجیب و غریب و ترسناک شناخته می‌شود. همین امر هم سبب شده تا اکثر اوقات تماشای این جاذبه‌های ترسناک برای گردشگران زیادی جذاب باشد. به‌خصوص مرداب دیوک که دارای سطحی پر از خزه و جنگل‌های سر به فلک کشیده در اطراف خود است. طبیعت زیبای شمال کشور نیز زیبایی مرداب را چندین برابر کرده است.
موارد مختلفی که برای خاص بودن مرداب دیوک کلاردشت عنوان می‌شود، شامل موارد زیر هستند:• وسعت بالای مرداب دیوک کلاردشت• طبیعت سرسبز اطراف مرداب• هوای مه‌آلود و وهم برانگیز• سرزمین پوشیده از سبزه و چمن در اطراف مرداب
ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجستهاستان مازندران پر از جاذبه‌های گردشگری و زیباست. کلاردشت نیز یکی از شهر‌های جذاب و دوست‌داشتنی است که هر ساله مقصد گردشگران زیادی از شهر‌های مختلف و حتی سایر کشور‌های دنیا است. اگر می‌خواهید برای تعطیلاتتان برنامه‌ریزی کنید یک بلیط چارتر هواپیما بگیرید و سری به استان مازندران بزنید. بهتر است که جاذبه‌های گردشگری جذاب آن مانند مرداب دیوک کلاردشت را هم در برنامه خود بگنجانید.
برای دیدن مرداب باید مسیری را در جاده رانندگی کنید تا به روستای نزدیک مرداب برسید. سپس ماشین خود را پارک کنید و یک یا دو ساعتی را پیاده‌روی کنید. بدون شک به خستگی‌اش می‌ارزد که به تماشای یکی از اسرارآمیزترین مرداب‌های دنیا بروید. هنگامی که با مرداب روبرو می‌شوید، اگر متوجه نباشید ممکن است اصلاً وجود مرداب را حس نکنید؛ سرزمینی سرسبز که خزه‌های پرتراکم بر روی آن رشد کرده‌اند. ترسناک است نه؟!
ممکن است بترسید که ناخودآگاه زیر پایتان خالی شود و مانند فیلم‌های هیجان‌انگیز در مرداب دست و پا بزنید؛ اما این‌گونه نیست. در اصل رنگ مرداب با محیط اطراف آن کاملاً متفاوت است و یک حالت ناهمگون را در این طبیعت می‌بینید. اگر کمی دقت کنید، می‌بینید که مرداب درختان زیادی را در خود بلعیده است.
این زیبایی بی‌نظیر و پر از شگفتی می‌تواند ساعت‌ها شما را به خود مشغول کند. درختان بزرگی که در مرداب غرق شده‌اند، مکانی است برای سلفی گرفتن از خودتان! روی تنه درختان بروید و عکس‌های جالبی از خودتان در کنار مرداب به ثبت برسانید.
در اطراف این مرداب می‌توانید بر روی چمن‌ها کمپ بزنید و روز بی‌نظیری را با دوستانتان خلق کنید. اگر اهل ریلکسیشن و آرامش هستید، لحظاتی را در کنار مرداب آرام بگیرید؛ چشم‌هایتان را ببندید و به آرامش بی‌نظیر مرداب دل بسپارید! صدای گنجشک‌ها نیز مانند یک موسیقی شگفت‌انگیز اطرافتان خودنمایی می‌کند.
شاید بیش از چند ساعت بتوانید از این زیبایی طبیعت بدون این که دل‌زده شوید، لذت ببرید! در اطرافتان پر از درختان سر به فلک کشیده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
منبع: صدآنلاین