استفاده از پتوی سنگین اضطراب را کاهش می‌دهد
استفاده از پتوی سنگین اضطراب را کاهش می‌دهد

اگر شماهم جزو افرادی هستید که اعتقاد دارند استفاده از پتوی سنگین و لحاف اضطراب را کم و کیفیت خواب را بهتر می‌کند ، این مطلب را مطالعه کنید.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، در حال حاضر سازندگان رختخواب از الیاف حاوی مواد مختلفی همچون شیشه، گلوله‌های پلاستیکی و … استفاده می‌کنند تا وزن پتو‌های خود را بیشتر کنند.
 
به طور کلی استفاده از پتو‌های سنگین در سال‌های اخیر افزایش یافته و بسیاری از شرکت‌ها ادعا می‌کنند که وزن بیشتر پتو به کاهش اضطراب و تحریک فرد برای داشتن خواب بهتر کمک می‌کند.

این موضوع بدان جهت دارای اهمیت است که بسیاری از افراد مبتلا به اضطراب و یا افسردگی خود را در یک چرخه معیوب گرفتار می‌بینند که بر زندگی آن‌ها تاثیرات بسیار نامطلوبی دارد. از سوی دیگر داشتن اضطراب و افسردگی می‌تواند بر کیفیت و نوع خواب تأثیر منفی بگذارد و کمبود خواب نیز به طور مضاعف باعث تشدید اضطراب و افسردگی می‌شود؛ بنابراین پرداختن به مشکل اساسی خواب برای کمک به این شرایط بسیار مهم بوده و کلید شکاندن این چرخه معیوب محسوب می‌شود.
 
با این حال، با توجه به دشواری انجام کار آزمایی‌های کنتر ول تصادفی سازی شده برای بررسی این موضوع، تحقیقات کمی در رابطه با تاثیر متقابل خواب و وزن پتو انجام شده شواهد کمی در این رابطه وجود دارد. نتایج یک بررسی سیستماتیک که در سال ۲۰۲۰ در مجله آمریکایی کاردرمانی منتشر شد نشان داد که استفاده از یک پتوی سنگین توانایی افراد را برای به خواب رفتن، خوابیدن در طول شب و استراحت در طول روز بهبود می‌بخشد.
 
بررسی‌های جدید انجام شده در این رابطه نیز نشان می‌دهد استفاده از یک پتوی سنگین‌تر باعث بهبود برنامه روزانه صبح و عصر، از جمله آماده شدن برای خواب و بیدار شدن در صبح می‌شود. محققان به این نتیجه رسیدند که اگرچه پتو‌های سنگین ممکن است یک ابزار درمانی مناسب برای کاهش اضطراب باشند، اما هنوز شواهد کافی وجود ندارد که نشان دهد این پتو‌ها برای از بین بردن اختلال خواب مفید هستند.
 
پژوهشگران با توجه به مزایای استفاده از پتو‌های سنگین توصیه می‌کنند پتویی برای خواب استفاده کنید که تقریباً ۱۰ درصد وزن بدن شما وزن داشته باشد. البته به خاطر داشته باشید این پتو‌ها برای کودکان و به ویژه نوزادان مطلقا توصیه نشده و افراد بزرگسال نیز باید مراقب باشند که پتوی مورد استفاده ان‌ها دارای توانایی تهویه مناسب باشد، زیرا خوابیدن در محیط خنک‌تر به رفع بی خوابی کمک می‌کند.
 
منبع: sciencefocus