زیتون یا ماست مسئله این است؟ +فیلم
زیتون یا ماست مسئله این است؟ +فیلم

دسر و سالاد یکی از جذابیت‌ها و انگیزه‌های مهم برای شروع غذا است، اما از نظر طب سنتی بهترین مخلفات برای غذا چیست؟

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، در طب سنتی یکی از بدترین عادت‌های خوراکی این است که چند غذای مختلف از نظر رنگ، طعم و کیفیت را در یک نوبت غذایی مصرف کنیم.
بهتر است بعد از خوردن غذا، خوردن دسر، میوه و کیک ۳ ساعت به تأخیر انداخته شود.
بهترین مخلفات برای غذا از نظر طب سنتی سبزی خوردن و زیتون است.
طبع اغلب سبزی‌ها گرم است و به هضم غذا بسیار کمک می‌کند. سبزی سرشار از مواد معدنی و ویتامین است. همچنین به علت دارا بودن فیبر، مانع یبوست می‌شود اما سالاد بر خلاف سبزی طبع سردی دارد و هضم غذا را برخلاف تصور مردم، مختل می‌کند.البته باید در نظر داشت با شکم سیر غذا خورده نشود، بهترین زمان غذاخوردن، زمانی است که فرد احساس گرسنگی داشته باشد. همچنین غذاخوردن با آب و نوشیدنی درست نیست.
تا حد امکان از خوردن مایعات از نیم ساعت قبل از غذا و تا دو ساعت پس از غذا باید خودداری کرد.
بهتر است قبل از ناهار کمی سکنجبین، آب لیمو، یا انار ترش میل کرد چون این مواد در معده اثر بدی ایجاد نمی کند و برنامه روزانه هم طوری باید تنظیم شود که در ساعات مشخصی غذای اصلی و میان وعده‌ها مصرف شود.
با غذا ماست نخورید زیتون بخورید

مصرف همزمان ماست و غذاهای گوشتی، یکی از ممنوعیت‌ها در طب سنتی است. طبق گفته حکما، مصرف همزمان ماست با غذاهای گوشتی علاوه بر اینکه تولید بلغم می‌کند، موجب فساد گوشت در معده و در برخی موارد بروز لک و پیس می‌شود
تداخل‌های غذایی باعث ایجاد اختلال در دستگاه گوارشی و سوءهضم می‌شوند و بهتر است که مصرف انواع سالاد همراه غذای اصلی تا حد ممکن محدود و مصرف سالادها به کمی قبل یا بعد از صرف غذای اصلی، موکول شود.
البته مصرف یکی، دو بار سالاد همراه غذا، مشکلی ایجاد نمی‌کند اما استمرار این عادت، می‌تواند مشکلات گوارشی مختلفی را در درازمدت برای افراد به وجود بیاورد.
منبع متن : مریم مرادیان نیری، بخش تغذیه و آشپزی تبیان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی