۵ اشتباه و ۱۶ نکته در همسرداری + فیلم
۵ اشتباه و ۱۶ نکته در همسرداری + فیلم

شروع بیشتر مشکلات زناشویی از عدم توانایی در برقراری یک رابطه سالم است در این مقاله اصول برقراری رابطه صحیح را بخوانید.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، زمانی که یک رابطه زناشویی شکل میگیرد، زن و مرد موظفند اصول و قواعد رفتار با همسرشان را به خوبی فرا بگیرند. در واقع یکی از اصول مهم ازدواج، ارتباط صحیح با همسر است.
شروع بیشتر مشکلات زناشویی از عدم توانی در برقراری یک رابطه سالم است. هرچه ارتباط قویتر و صحیح تر باشد امکان رشد زوجین بیشتر فراهم میشود و محیط زندگی سالم تر و خالی از تنش های روانی خواهد بود. در این مقاله اصول برقراری رابطه صحیح زوجین را برای شما فراهم کرده ایم.
۶ کار اشتباه که نباید در ارتباط با همسر انجام دهید
۱-یکی از بزرگترین اشتباهات در روابط زناشویی، سکوت کردن، رفتار سرد و اجتناب از حرف زدن است.
۲-عدم تلاش برای درک کردن همدیگر و نگاه تک بعدی به احساسات و عواطف خود.
۳-حدس و گمان های ساختگی موجب ایجاد دعوا، رنجش و گاها قضاوت های نابجا بین زوجین میشود.
۴-قضاوت وپیش داوری قبل از دانستن احساسات همسرتان میتواند موجب بروز مشکلات زیادی شود.
۵-در مواقع صحبت کردن با همسرتان بیشتر از یک شنونده، گوینده خوبی هستید و این عامل موجب بروز مشکلات زیادی بین زوجین میشود.
۱۶کار درست که بهتر است انجام دهید
۱-شروع روز عاشقانه داشته باشید
بهتر است قبل از شروع روزتان زمان کوتاهی را با همسرتان بگذرانید، درباره برنامه هایتان صحبت کنید، باهم صحبانه بخورید و همدیگر را در آغوش بگیرید. این ترفند به شما کمک میکند تا انرژی روزتان را دریافت کنید و همسرتان احساس بهتری داشته باشد
۲-زمان های دو نفره بیشتری را برای خودتان در نظر بگیرید
باتوجه به علایق مشترکتان، برای بیشتر با هم بودن برنامه ریزی کنید و خوش گذرانی با همسر را یکی از اولویت‌های خود قرار دهید. برنامه های دو نفره موجب ایجاد پیوند قوی تر بین زوجین میشود و شناخت شما از همسرتان بیشتر خواهد شد.
۳-ابراز علاقه را فراموش نکنید
روشی غیر کلامی و غیر مستقیم برای “ابراز علاقه” به همسرتان پیدا کنید. ابراز محبت‌های ناگهانی تاثیر چشمگیری در نشان دادن عشق شما به همسرتان دارد.
همچنین زمانی که مشغول کارتان هستید، یک پیغام عاشقانه به همسرتان میتواند موجب ایجاد احساسات قوی در شما شود و همسرتان از زندگی با شما احساس رضایت بیشتری داشته باشد.
۴-احساس اطمینان و اعتماد ایجاد کنید
با اعتماد به طرف مقابل، این احساس مثبت به او منتقل کنید. زمانی که احساس کنیم اعتماد کسی را از دست داده‌ایم، رابطه‌ خیلی سریع دچار لغزش می‌شود. پس به همسرتان نشان دهید که به او، وفاداریش و توانایی هایش اعتماد کامل دارید.
۵-در مشکلات کنار هم باشید
یاد بگیرید در کنار همسرتان باشید، و ازاو حمایت کنید بدون این که احساس کنید وظیفه شماست که وارد قضیه شده و مشکل را حل کنید یا به همسرتان بگویید چه کند. با همسر خود همدلی کنید و سعی کنید با او هم قدم شوید و او را درک کنید.
 ۶-بیان انتظارات با شیوه صحیح
احساسات خود را با محبت و به طور سازنده بیان کنید. اگر نمی‌خواهید به احساسات همسرتان آسیب برسانید، با عصبانیت و آزردگی خاطر در مورد احساساتتان صحبت نکنید. احساسات ناسالم مانند حسادت و رنجش به مرور زمان رابطه شما را سمی میکنند.
۷-رفتارهای حق به جانب را کنار بگذارید
فکر نکنید همیشه راهِ شما صحیح‌ترین راه است. به کسب تجربیات جدید و انجام فعالیت‌های جدیدی که همسرتان پیشنهاد می‌‌دهد اشتیاق نشان دهید.
۸-صحبت کردن در اختلافات را یاد بگیرید
اختلاف نظر در ارتباط زناشویی یک امر طبیعی است. در یک بازی بگومگو و مجادله گیر نیفتید و بدون هیچ راه حل عملی، بحث را تمام کنید. راه حل این مشکل، بررسی اختلاف نظرها به شکل مثبت و سازنده است. هرگز رابطه را تهدید نکنید. هرگز صفات ناشایست به یکدیگر نداده و یکدیگر را تحقیر نکنید. قبل از خواب مشکل را بررسی کرده یا توافق کنید که با یکدیگر مخالف باشید.
همچنین زمان مناسب صحبت کردن را پیدا کنید. اگر همسرتان روز خوبی نداشته با او بحث و جدل نکنید و صحبتتان را به زمان دیگر موکول کنید.
۹-رفتارهای کینه توزانه را کنار بگذارید
اگر در یک رابطه بلند مدت از هر رفتاری سریع کینه به دل بگیرید و اختلافات گذشته را مدام مرور کنید، هرگز نمیتوانید رابطه سالم و عاشقانه ای را تجربه نمایید. قبول کنید که شما و همسرتان دارید در هر لحظه به بهترین نحو عمل می‌کنید، از اشتباهاتتان درس بگیرید، و از آنها به عنوان عامل محرکی برای بهبود رابطه استفاده کنید، نه تخریب آن.
۱۰-صداقت و تدبیر را فراموش نکنید
با همسرتان صداقت داشته باشید و در زندگی مشترک پنهان کاری در پیش نگیرید. دیدگاه و احساس واقعی خود را بیان کنید اما این کار را با مهربانی و در نظر گرفتن احساسات شخصی که دوستش دارید انجام دهید. همچنین به وعده ها و قول های خود پایبند باشید تا اعتماد همسرتان را از دست ندهید.
۱۱-همسرتان اولویت اول زندگیتان باشد
گاهی روابط شما با خانواده یا دوستانتان میتوانید به همسرتان این پیغام را برساند که اولویت زندگی شما نیست. بنابراین به او اطمینان دهید اولویت اول زندگی شما است.
۱۲-استرس و تنش های روانی خود را کنترل کنید
زوج‌های سالم باید از استرسشان برای نزدیک‌تر شدن به هم و تکیه کردن به همدیگر استفاده کنند، سعی کنید درباره این احساسات با مسرتان صحبت کنید تا همدلی وهم فکری بین شما بیشترشود.
۱۳-تکنولوژی و فضای مجازی را کنار بگذارید
خیلی از ما وقتمان را در دنیای مجازی پرهرج‌ومرج تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی تلف می‌کنیم، بدون اینکه وقتی برای صمیمی‌تر کردن رابطه با همسرمان بگذاریم. پس تلفن‌هایتان را خاموش کنید، تلویزیون را از برق بکشید و سعی کنید برای همسرتان وقت بگذارید.
۱۴-خودخواهی را کنار بگذارید
زمانی که شما پذیرفته اید تا وارد ارتباط با کسی شوید یعنی باید گاهی از تمایلات وخواسته های خود چشم بپوشید. خودخواهی بسیار آسیب زننده و خسته کننده خواهد شد.
۱۵-غرور را کنار بگذارید
یکی از رفتارهای آسیب زننده به ارتباطات غرور بیجا در مقابل همسر است. گاهی لازم است شما پیشقدم شوید، صحبت کنید و یا معذرت خواهی کنید. غرور مانع از ایجاد رفتارهای صمیمی و رفع مشکلات شما میشود.
۱۶-عشق بازی را جزئی از برنامه روزانه خود قرار دهید
اکسی توسین بعد از هر نوازش، آغوش کشیدن، بوسه و عشق بازی ترشح می‌شود. این هورمون باعث پیوند زوج و صمیمت بیشتر میان آن‌ها می‌شود. بنابراین عشق بازی را جزئی از برنامه خود قرار دهید تا با تکرار آن اکسیتوسین و در نهایت احساس رضایت بیشتر ایجاد شود.
نکات تکمیلی
۱-تصمیم گیری در عصبانیت را فراموش کنید وپس از آرام شدن با همسرخود صحبت کنید.
۲-با همسرتان تعامل داشته باشید و نظرات خود را واضح به او بگویید.
۳-به دنبال تغییر اساسی در همسرتان نباشید. او را با تمام ویژگی های خوب و بد بپذیرید.
۴-مراقب لحن صحبت کردن‌تان باشید. لحن شما می‌تواند مسیر صحبتتان را کاملا تغییر دهد.
۵-در مورد روابط جنسی و زناشویی خود با دیگران صحبت نکنید چراکه در این صورت اعتماد میان شما از بین می‌رود.
۶- یک تحسین واقعی و بی‌غل و غش در تقویت پیوند زناشویی‌تان معجزه می‌کند و همسرتان نیز احساس اعتماد بنفس خواهد داشت، بنابراین او را تحسین کنید.
۷- همسرتان را در تصمیم‌گیری‌های‌تان شریک کنید تا احساس کند برای‌تان باارزش است.
۸-به همسرتان احترام بگذارید، او را با الفاظ زیبا صدا بزنید و با احترام با او رفتار کنید. منبع : سایت مهارت فردی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی