درونگرا هستید یا برونگرا؟
درونگرا هستید یا برونگرا؟

برای اینکه خودتان را بهتر بشناسید لازم است بدانید شخصیت درونگرایی دارید یا برونگرا هستید.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، برای اینکه بهتر در مورد این ویژگی ها بدونیم، با تعریفی از درونگرایی و برونگرایی شروع می کنیم.
برون گرایی چیست؟
افراد برون گرا انرژی خود را از محیط اطراف می گیرند. هیجان، اشتیاق و توجه آن ها بر روی محیط اطراف است. این بدین معنى است که آن ها از برقراری ارتباط اجتماعی لذت می برند و نیز از پیوستن به فعالیت های گروهی در اطراف شان. آن ها به طور طبیعی با محیط اطراف اخت می گیرند.
با شناخت ویژگی های افراد درون گرا، بهتر به تفاوت های درونگرایی و برونگرایی پی می بریم. درون گراها بیشتر انرژی خود را از درون خود می گیرند. آن ها ترجیح می دهند در دنیای فرضیه ها، مفاهیم و تجربه های درونی خود وقت بگذرانند. آن ها از خلوت خود لذت می برند. درون گراها می توانند ساعت ها در افکار خود غرق شوند بدون آنکه حوصله شان سر برود. در اصل سپری کردن زمانی در خلوت و غرق تفکر شدن به آن ها انرژی می دهد.
کودکان با تیپ های شخصیتی مختلف، درونگرایی خود را متفاوت نشان می دهند.
کودک درونگرا با صفت وجدان بالا، تجربیات و اطلاعاتی که بدست می آورند را تحلیل می کنند و از آن ها در مسیر زندگی خود استفاده می کنند.
 کودک درون گرا و احساسی، ارزش های خود را تحلیل می کند و به امکاناتی که در آینده می تواند بدست بیاورد می اندیشد.
نشانه های درون گرایی
شما کدام یک از نشانه های درونگرایی را در کودک خود می بینید؟
آیا تقسیم بندی درونگرایی و برونگرایی علمی است؟
مطالعات نشان می دهد که درون گراها به دوپامین موجود در مغز حساس تر هستند. باید بدانید که درون گراها و برون گراها میزان یکسانی از دوپامین دریافت می کنند. ولی تحریک دوپامین در مغز برون گراها مثبت تر از درون گراهاست. این تحقیقات نشان می دهد آنچه که برای یک فرد درون گرا صدای ازاردهنده، شلوغ و دردناک تلقی می شود، می تواند برای یک برونگرا عادی باشد؛ این هم یکی دیگر از تفاوت های درونگرایی و برونگرایی است.
وقتی صحبت از درون گراها می کنیم، ماده ی مؤثر برای خوشحالی آن ها انتقال دهنده عصبی به نام استیل کولین – acetylcholine – است. این ماده به تفکر عمیق، تمرکز و واکنش بالا و انجام یک کار در مدت زمانی مشخص کمک می کند. این می تواند توضیحی برای اینکه درون گراها با مولتی تسک بودن یا انجام کارهای همزمان و یا انجام چند پروژه ی همزمان باشد.
برون گرایی
بهتر است به رفتارهای کودک در محیط های طبیعی، نه مکان های ساختگی و یا نه مکانی که کودک را وادار به رفتار نمایشی کند، دقت کنید. آیا انرژی آن ها با محیط متفاوت می شود؟ آیا آن ها معمولا به دنبال فعالیت جدید، دوست تازه و یا پروژه ی جدیدی هستند تا وقت خود را بگذرانند؟ برون گراها معمولا به خیلی سریع خود را با فعالیت های مختلف سرگرم می کنند. آن ها بیشتر عمل می کنند و سپس به عواقب عمل خود می اندیشند و یا در مورد آنچه شنیده یا گفته اند فکر می کنند.
ویژگی های برونگرایی
برون گراها خجالتی هستند.
برون گراها خشم اجتماعی دارند.
برون گراها زمانی که خسته هستند نیاز به تنهایی دارند.
برون گراها می توانند زمان بسیار زیادی را به تنهایی با تکنولوژی سرگرم باشند.
برون گراها می توانند عمیق و خلاق باشند.
درون گرایی
برای تشخیص درونگرایی و برونگرایی فرزند خود، به رفتار های آن ها توجه کنید. آیا کودک شما انرژی خود را ذخیره می کند و دوست ندارد خیلی انرژی مصرف کند؟ آیا ترجیح می دهد که به اتاق خودش برود و به تخیل، رویاپردازی و فکر کردن های طولانی مشغول باشد؟ برای بیشتر درون گراها سروصدای زیاد و نور زیاد قابل تحمل نیست.حوصله ی  آن ها از اینکه زمان زیادی را بر روی یک پروژه تمرکز کنند، سر می رود. آن ها ترجیح می دهند که با خود در مکانی آرام خلوت کنند.

ویژگی افراد درونگرا
درون گراها خجالتی یا با اعتماد به نفس بالا هستند.
درون گراها می توانند مهارت های ارتباطی بسیار خوبی داشته باشند.
درون گراها از قرار گرفتن در موقعیت های اجتماعی خاص، به ویژه وقتی که با افراد جداگانه ارتباط برقرار کنند لذت می برند.
درون گراها می توانند سطحی نگر باشند. در واقع سطحی نگر بودن ویژگی نیست که به برون گرایی یا درون گرایی مرتبط باشد. هردو این افراد ممکن است سطحی نگر باشند.