زندگی در سردترین شهر جهان چگونه است ؟
زندگی در سردترین شهر جهان چگونه است ؟

شهری در شرق سیبری به عنوان سردترین شهر جهان شناخته می‌شود , ساکنان این شهر معدنی در ۵۰۰۰ کیلومتری شرق مسکو در یخبندان دائمی خاور دور روسیه واقع شده اند .

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من ، این هفته در جریان یک سرمای طولانی غیرعادی در یاکوتسک (YAKUTSK) روسیه دمای هوا به ۵۰ درجه سانتیگراد زیر صفر رسید؛ ساکنان این شهر معدنی  اغلب شاهد سقوط درجه دماسنج به زیر منفی ۴۰ درجه سانتیگراد هستند.آناستازیا که با دو روسری، دو جفت دستکش و چندین کلاه و شنل بیرون است می‌گوید: «نمی‌توانی با این سرما بجنگی. یا به همان نسبت لباس می‌پوشی یا عذاب می‌کشی. بعد از مدتی دیگر سرما را در شهر احساس نمی‌کنی. شاید هم فقط مغزت است که تو را برای آن آماده می‌کند و می‌گوید همه چیز نرمال است.»یکی دیگر از ساکنان به نام نورگوسون که ماهی‌های منجمد را بدون نیاز به یخچال یا فریزر در بازار می‌فروشد می‌گوید هیچ راز خاصی برای مقابله با سرما وجود ندارد: «فقط لباس گرم بپوش. لایه لایه مثل کلم!»
مارگاریتا که یک مجری تلویزیونی است می‌گوید: «اگر در مناطق دیگر کت خز یک لباس لاکچری محسوب می‌شود، برای منطقه ما بیشتر یک ضرورت است.» اگرچه اخیرا ژاکت‌های بسیار گرم برند Bask (به قیمت حداقل ۵۰۰ دلار) به بازار آمده‌اند که به دلیل ارزان‌تر بودن از کت خز محبوبیت پیدا کرده‌اند. با این حال بسیاری از مردم هنوز کلاه خز می‌پوشند، زیرا کلاه‌های بافتنی به اندازه کافی برای زمستان‌های این ناحیه گرم نیستند.
چکمه‌های خز ساخته شده از پوست گوزن شمالی به نام mukluk هم از پاپوش‌های پرطرفدار مردم سردترین منطقه جهان هستند. به پا کردن شلوار‌های پشمی، نمدی و گرمکن نیز بسیار مهم است، زیرا در چنین سرمای شدیدی زانو‌ها به‌طور خاص مستعد یخ زدن هستند. بسیاری از مردم محلی علاوه بر پوشاندن سر، صورت خود را نیز می‌پوشانند، زیرا در غیر این صورت با آرایش معروف یاکوتی یعنی مژه‌های یخی مواجه می‌شوند.بر اساس سرشماری انجام شده در سال ۲۰۲۱، یاکوتسک ۳۵۵۴۴۳ نفر جمعیت دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی