اگر کم‌خونی دارید حتما هویج بخورید
اگر کم‌خونی دارید حتما هویج بخورید

متخصصان تغذیه می گویند: مصرف هویج باعث تولید املاح معدنی خون شده و ضد کم خونی است .

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، هویج فعالیت روده‌ها را تنظیم می‌کند. ضد اسهال و نرم کننده و ضد عفونت روده‌ها و التیام دهنده زخم روده است. هویج به مقدار زیاد کاروتن دارد و ضد صفرا و بیماری‌های کبدی است. هویج له شده، اثر تسکین دهندگی بر روی زخم‌ها دارد. همچنین هویج در درمان بیماری‌های پوستی مختلف مانند خارش، اگزما و سوختگی‌ها بسیار سودمند و در بیماری تنگی نفس و ضد اعصاب مفید بوده و همچنین عطش را از بین می‌برد. این میوه در درمان جوش‌های صورت مؤثر و در معالجه رماتیسم، نقرس و کم شیری مادران سودمند است.
علاوه بر این، مقدار کلسترول خون را کم می‌کند، لذا برای زیبایی چهره مفید است. هویج برای درمان بواسیر، یبوست و عفونت‌های ریوی نیز مفید است. شیره هویج، ماده تمیز کننده پوست و تقویت کننده نور چشم و حتی در جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی مفید است. آب هویج نیز برای درمان زرد زخم مؤثر است.

آب هویج مخلوط با شیر، در معالجه بیماری گرفتگی صدا مفید است و اگر آب هویج خام یا مخلوط با شیر را صبح ناشتا میل کنند برای معالج آسم مؤثر است. لازم به ذکر است، هویج برای کسانی که ضعف دارند و یا دچار کمبود املاح معدنی شده اند و اختلالات رشدی و نرمی استخوان دارند، بسیار سودمند است.