پیامدهای سبک شماردن نماز+ فیلم
پیامدهای سبک شماردن نماز+ فیلم

مقصود از سبک شمردن نماز، این است که انسان برای نماز ارزش و اهمیت لازم و شایسته را قائل نباشد و با وجود داشتن اختیار و قدرت برخواندن آن نسبت به این فریضه الهی سستی نماید.

​​​​​​​به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من، در قیامت اولین چیزی که از بنده سوال می‌شود نماز است، پس اگر آن را تمام انجام داده باشد که هیچ، وگرنه در آتش انداخته می‌شود. پیامبر بزرگوار اسلام (ص) می‌فرماید: به راستی که محبوب‌ترین اعمال در نزد خدا، نماز و نیکی و جهاد است. در قیامت وقتی از تارک الصلاه می‌پرسند که چه شما را در جهنم درآورد؟ در جواب گویند؛ ما از نماز گزاران نبودیم. خداوند در آیه ۵ سوره ماعون می‌فرماید: پس وای بر نمازگزاران، آنان که از نماز خود به واسطه سبک شمردن و بی اعتنایی بی خبرند.از پیامبر اکرم (ص) روایت شده که فرمود: فرقی میان مسلمان و کافر نیست جز اینکه نماز را عمدا ترک می‌کند یا درآن سهل انگاری می‌نماید، پس نمی‌خواند آن را. اولین چیزی که از بنده حساب می‌شود در روز قیامت نماز می‌باشد، اگر پذیرفته شد بقیه پذیرفته خواهد شد و چون نماز در وقت خود بالا رود، به سوی صاحبش برمی گردد در حالتی که سفید و نورانی است، می‌گوید؛ مرا حفظ کردی خداوند شما را حفظ کند و چون درغیر وقت آن بالا رود که حدود آن مراعات نشده باشد، به سوی صاحبش بر گردد در حالی که سیاه تاریکی است، می‌گوید؛ مرا ضایع کردی، خداوند تو را ضایع نماید.
نماز بالاترین وسیله ارتباط مخلوق با خالق و سزاوار است بنده بکوشد آن را به طور مستمر و با شوق و اشتیاق بخواند و معنای کامل آن را به دست آورد و با توجه کامل و با حالت خضوع و خشوع، همراه با جماعت و با بدن و لباس خوشبو و پاکیزه به جا آورد و اولین شرایط نماز اول وقت بودن آن می‌باشد.از رسول خدا (ص) نقل شده؛ کسی که در نماز خود سستی کند، خداوند او را به پانزده بلا مبتلا سازد؛ خداوند از عمر و روزیش بر دارد، هر عملی را که انجام می‌دهد برآن پاداش داده نشود، برای او در دعای افراد شایسته حظ و بهره‌ای نباشد، خوار و گرسنه و تشنه می‌میرد، از روی او سیمای صالحین را محو نماید، دعایش به آسمان برده نمی‌شود، قبرش بر او تنگ گردد، خداوند فرشته‌ای را در قبرش مامور کند که او را عذاب نماید، به حساب سخت محاسبه خواهد شد، خداوند به او نظر نمی‌کند و او را پاکیزه نمی‌فرماید، و برای اوست عذاب دردناک. خداوند فرشته‌ای مامور کند که در حالی که خلائق به سویش می‌نگرند، او را به صورت بر زمین بکشاند. همچنین از پیامبر اعظم (ص) روایت شده که فرمود: از من نیست هر که نماز را سبک شمارد، و فرمود؛ شفاعت ما نمی‌رسد به کسی که نماز را سبک شمارد و فرمودند نماز خودتان را تباه نسازید، زیرا هر که نماز خود را ضایع کند، با قارون و هامان محشور خواهد شد و بر خدا حتم است که او را با منافقین درآتش داخل کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
منبع: پرسیار