موادمخدر و اعتیاد از آنچه که فکر می کنید به شما نزدیکتر است+فیلم
موادمخدر و اعتیاد از آنچه که فکر می کنید به شما نزدیکتر است+فیلم

برخی از نوشیدنی هایی که برخی تحت عنوان نوشیدنی انرژی زا یا آرامبخش به شما توصیه می‌کنند مواد مخدری هستند که در زرورق پیچیده و برای به دام انداختن شما تدارک دیده شده اند.

به گزارش سرویس وبگردی پاتوق من،مطالعات اخیر محققان دانشگاه میشیگان آمریکا نشان می‌دهد مصرف زیاد نوشابه‌های انرژی زا در نوجوانان، احتمال اعتیاد به مواد مخدر و الکل را افزایش می‌دهد.مصرف نوشابه‌های انرژی زا و به طور کلی نوشیدنی‌های حاوی کافئین در طی دهه اخیر رشد کرده است و همین امر باعث شده تا تحقیقات وسیعی در این زمینه آغاز شود.در این تحقیقات ۲۲ هزار دانش آموز و دانشجو در آمریکا مورد بررسی قرار گرفته اند و نتایج نشان می‌دهد که احتمال اعتیاد به انواع مواد مخدر و الکل در نوجوانانی که به انواع نوشابه‌های انرژی زا تمایل زیادی دارند، بیشتر است. در ادامه تحقیقات آمده است که بسیاری از این نوجوانان نیز سیگاری هستند.
دروغ شرکت های نوشابه سازیشرکت‌های تولید کننده نوشابه‌های انرژی زا، این محصولات را در سه گروه انرژی زا، افزایش دهنده تمرکز و افزایش دهنده هوشیاری طبقه بندی می‌کنند که همگی به دلیل افزایش کافئین و قند، ناسالم اعلام شده اند.آشنایی با مواد مخدر و روانگردان تمامی دارو‌های مخدر و روانگردان، مغز و نواحی مخـتـلف بـدن را تـحت تـاثـیـر خـود قـرار میدهند و تعادل شیمیایی بدن را بر هم میزنند. احساساتی که در پی این گونه مواد در بدن ایجاد می شوند به عوامل زیر بستگی دارد:سن: مواد مخدر در جوانان تاثیر سوء بیشتری دارد بـخاطر آنکه مغزشان در حال رشد و تکامل است.زمان استعمالخلوص موادمیزان مصرفچگونگی مصرف (تزریق، خوراکی، دود کردن، استنشاق)خلق و خو، سطح سلامتی و شرایط محیطی فرد.
بیشتر بخوانید:راهکارهای مبارزه و درمان اعتیادال اس دی (LSD)مخفف LYSERGIC-ACID-DIETHYLAMIDE میباشد.اسامی عامیانه: ACID، TABS، BLOTTERشکل ظاهری: در کاغذ‌های مربعی شکل کوچک که مـعـمـولا روی آنـهـا طرح و نـقـوش مختلفی وجود دارد-بصورت قرص‌های ریزی بنام MICRODOTS، DOTS، به صـــورت مـایع، کپسول و ژلاتین نیز موجود میباشد. ال اس دی خالص گرد بی بـو و سفـیـد رنگی است که از یک نوع قارچ استخراج میگردد.نحوه استعمال: استنشاق، دود کردن، تزریق، خوراکی.اثرات آنی: توهم زای قوی، حالت پرواز (TRIP)، ظـرف یک ساعت پس از مصرف ظـــاهر گشته و ۸ الی ۱۲ ساعت اثر آن باقی می‌مـاند، فـرد قـادر بـه خـاتمه دادن به این حالت نمی‌بـاشـد، رنــگها روشنتر، اصوات جدیدتر و حرکات و زمان کند‌تر و یا تندتر می شوند ادغام حواس در یکدیگر (رنگ‌ها شنیده میگردد و صدا‌ها دیده میشود)، کاهش اشتها، گر گرفتگی، پارانوئید، لرز، تپش قلب، سر در گمی و تنفس سریع.خطرات: یک حالت پرواز و یا نشئه گی حاصل از ال اس دی میتواند خوشایند بـاشد، اما یک تریپ بد بسیار وحشت آور خواهد بود. مسـئـله دیـگر حـالتـی اسـت که تریپ مجددا بدون استعمال ال اس دی برای فرد بار‌ها و بار‌ها تکرار میشود که FLASH-BACK نامــیده می شوند. افسردگی، روانپریشی، جنـون، تشـنـج، مـرگ، خود کشی از عواقب مصرف آن بشمار میرود.اکستاسی (ECSTASY)اسامی عامیانه: ECCY، XTC، X ADAM، E-DIAMONDS، MITSUBISHI، LOVERS SPEED، CLARITYشکل ظاهری: از METHYLENE-DIOXYMETHYL-AMPHETAMINE) MDM) تهیه میگردد قرص به اشکال و اندازه‌های گوناگون، گرد، کپسول، مایع. از نـوعی آمـفی تـامین توهم زا میباشد، معمولا با نشاسته، پودر تالک و رنگ، کافئین، آمـفی تـامین و افدرین ترکیب می شوند.نحوه استعمال: خوراکی، دود کردن و استنشاق، تزریق.اثرات آنی: اثر آن ۲۰ دقیقه پس از مصرف ظاهر میگردد، اکستاسی هم محرک است و هم توهم زا، افزایش انرژی و حس خوشی، اصوات، رنگ‌ها و احساسات شدیدتر میگردد اثر آن تا ۶ ساعت باقی میماند، به حالت ایجاد شده از آن ROLLING می‌گـویند، اثراتش شبیه آمفی تامین میباشد، افزایش ضربان قلب، افزایش اعتماد بنفس، احساس تهوع، اضطراب، احـساس صمـیـمیت بـا دیـگران، سـایـیدن دنـدانـها بـه یکدیگر، کاهش اشتها، تعـریـق، احــساس شدید لذت، گرمی و شادی، شما را به رقصیدن وا می‌دارد. تـرشـح دپامین و سروتونین در مغز.خطرات: گرمازدگی، چون بیشتر در کلوب‌ها از آن استفاده می‌گـردد و در پـی فـعـالـیــت شدید مانند رقصیدن سبب افزایش شدید گرمای بدن میگردد که بسیار خطرناک اســت، فرد برای رفع تشنگی مـمـکن اسـت آب فـراوان بـنـوشد کـه ایـن خـود سبب رقیق شدن بیـش از حـد خــون و از مــیان رفتن تعادل سدیم خون شـده و سـبـب تـورم اعـضـاء بـدن هـمـچـون مـغز و در نهایت مرگ فرد می‌شـود، پـس از یـکـی دو روز بـعـد فـرد احـسـاس افسـردگـی و خـستگی میکند، در دراز مدت سبب آسیب به کبد، کلیه و مغز می‌گردد، توهم گویی، استفراغ، تشنج.کتامین (KETAMIN)اسامی عامیانه: K-SPECIAL، K-VITAMINE، K-KETشکل ظاهری: گرد سفید رنگ، بصورت قرص و یا مایع.نحوه استعمال: خوراکی، استنشاق و تزریق.اثرات آنی: بی حس کننده قوی میباشد، القاء تجربه خارج از بدن، کـرختــی و توهم زا میباشد.خطرات: در کوتاه مدت سبب مشکـلات بـیـنـایی، عـدم تـعـادل و هـمـاهنگی، توهمات وحشتناک و در دراز مدت سبب احساس گم گشتگی و جدایی از واقعیت میگردد.متادون (METHADONE)
اسامی عامیانه: METH-LINCTUSشکل ظاهری: مایع سبز، آبی و یا کهربایی رنگ، قرص‌های سفید رنگ.نحوه استعمال: خوراکی.اثرات آنی: اثراتی شبیه هروئین داشته، اما خفیف تر.خطرات: سبب کما و مرگ میگردد.آمفی تامین (AMPHETAMINES)اسامی عامیانه: شیشه، GLASS، CHALK – SPEED، WHIZZ، METH، CRANK، UPPERS، FASTشکل ظاهری: گرد سفید رنگ و یا خاکستری، کپسول، قرص. بـرای آنـکه آفتی تامین قابل دود کردن گردد آن را کریستالیزه میکنند که در این صورت به آن ICE میگویند.نحوه استعمال: استنشاق، دود کردن، تزریق و یا حل درون مایعات، خوراکی.اثرات آنی: اثر آن ۳ الی ۴ ساعت بعد ظاهر میگردد، هیجان زدگی، اعتماد بنفس بالا، افزایش هوشیاری، پر انرژی، کاهش اشتها، بی خوابی، یک محرک میباشد.خطرات: درکوتاه مدت سبب احساس اضطراب، افسردگی و خستگی پس از استعمال آن می‌شود، افزایش ضربان قلب و تنفس، اختلال در دید، خشکی دهان، سـرگـیـجـه و خشونت، مرگ ناگهانی و سکته قلبی. در دراز مدت سبب توهم، وحشتزدگی، کـاهش وزن، آسیب به مغز و حافظه، تشنج و مرگ می شوند.آشنایی با مواد مخدر و روانگردان قارچ‌ها (MAGIC MUSHROOMS)اسامی عامیانه: SHROOMS-MUSHIESنحوه استعمال: پخته همراه با غذا، دم کرده همراه با چای.اثرات آنی: اثری خفیف‌تر از ال اس دی داشته و تا ۴ ساعت باقی میماند.خطرات: درد شکم، اسهال، تهوع و مرگ در پی مصرف قارچ‌های سمی.جی اچ بی (GHB)مخفف GAMMA HYDROXYBUTYRATE است.اسامی عامیانه: GHB، GBH، GABBA، G، LIQUID ECSTACYشکل ظاهری: مایع بی رنگ و بی بو داخل بطری‌های کوچک، بصورت کپسول.نحوه استعمال: خوراکی.اثرات آنی: مقادیر کم آن اثرات شبیه الکل دارد و مصرف زیاد آن مانند اکستاسی عمل میکند.خطرات: تهوع، خواب آلودگی، احساس گم گشتگی، تشنج و مشکلات تنفسی.حلال‌ها (INHALANTS)اسامی عامیانه: BULLET، BOLT، RUSH، SNAPPERS، POPPERS، WHPPETS AEROSOLS، SNIFF، NITRITESشکل ظاهری: موادی هستنهد که فرد با استنشاق آنـها حـالت سرخوشی و نشئـــه گی دست میدهد مانند: چسبها، تینر رنگ، گازوئیل، جوهر مرکب، اسپری مـو، اسپری رنگ، اسپری شوینده، گاز فندک، استون، شیشه شور، واکس کفش، غلط گیرها. نامیده می شوند.نحوه استعمال: استنشاق مستقیم فـراورده، ریــختن این گونه مواد درون کیسه‌های پلاستیکی و استنشاق از طریق آن که BAGGING نامیده می شوند.اثرات آنی: خواب آور، مسکن، ضد درد، مستی، گیجی، سردرگمی.خطرات: کوتاه مدت سبب تهوع، سرفه شدید، لکه اطراف دهان، خفگی و در دراز مدت سبب سر درد، خونریزی بینی، کاهش حس بویایی، کـاهـش اکـسیـژن به مغز و آسیب به مغز، آسیب به کلیه ها، کبد و سیستم عصبی و شش‌ها میگردد.استروئید‌ها (STEROIDS)
اسامی عامیانه: ROIDS، SAUCE، SLOP، JUICE، PUMPERS، GYM CANDYANABOLICSشکل ظاهری: مشتقات هورمون مردانه تستوسترون می‌بـاشنـد کـه رشـد عـضـلات اسکلتی را افزایش میدهد. ورزشکاران برای بـهبـود عـمـلکرد و ظاهر فیزیکی خود از آن‌ها استفاده میکنند. استقامت را نیز افزایش میدهد.نحوه استعمال: خوراکی، تزریق.خطرات: افزایش فشار خون، کلسترل بالا، بیماری کلیه و کبد، صدمه به قلب، دیابــت، یرقان، افسردگی، رفتار‌های خشونت آمیز. در مردان: رشد سینه، تحلیل بیضه، کـاهش اسپرم، ناباروری، آکنه، سکته. در زنان:رشد مـو در صـورت، بـم شـدن صدا، اخـتــلال در قاعدگی، کاهش سایز سینه.سرکوبگر‌ها و مسکن‌ها (TRANQUILIZERS = DEPRRESSANT)اسامی عامیانه: DOWNERS، GOOFBALSS، BARBS، BLUE DEVILS، JELLIES TRANY، BENZOZ، LUDESشکل ظاهری: این دارو‌ها مســکن بوده و سبب شل شده عضـلات و آرامـش اعـصـاب میگردند. به صورت قرص و کپسول میباشند. مانند: والیوم و مرفین.نحوه استعمال: خوراکی و تزریق.اثرات: تسکین اضطراب و تنش، خواب آور.خطرات: اعـتــیاد آور، کاهش انرژی، کاهش حافظه، افسردگی، بی خـوابـی و حـمـلات هراسی.پی سی پی (PCP)
اسامی عامیانه: ANGEL DUST، HOG CRYSTAL، ZOOT، PHENCYCLIDINEشکل ظاهری: یک بی حس کننده می‌باشد. گرد سفید رنگ کریستـالـی، بـه صـورت کپسول و قرص نیز وجود دارد.نحوه استعمال: استنشاق، دود کردن و تزریق.اثرات: خوشی، ریلکس شدن، بی وزنی، عدم تمرکز، اضطراب، افسردگی.اکسی کنتین (OXYCONTIN)اسامی عامیانه: OXY، OC، OXYCOTTONشکل ظاهری: مسکن درد میباشد که ماده فعال آن اکسیکدون (OXYCODONE) است. بصورت مایع، قرص میباشد.نحوه استعمال: تزریق، استنشاق، جویدن، پخته همره غذا.اثرات: کند شدن تنفس، تهوع، استفراغ، یبوست، سردرد، گیجی، تعریق و ضعف.خطرات: مانند مسکن ها.تریاک (OPIUM)خصوصیاتی شبیه هروئین دارد.
سخنان تهمینه باهر عضو انجمن مبارزه با مواد مخدر درباره اعتیاد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
منابع: بیتوته، سلامت نیوز